روايات

رواية ملكة الزين الفصل الخامس 5 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الخامس 5 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الخامس

رواية ملكة الزين الجزء الخامس

رواية ملكة الزين الحلقة الخامسة

مساءا تمارا نايمة في اوضتها وبتفكر في اللي حصل النهارده وبتفكر في زين بس المشكلة انها بتبتسم علي اللي هي عملتوا فيه النهارده وفجأة ابتسامتها راحت وقالت لنفسها: الحب مش ليكي يا تمارا الحب أتخلق للناس الضعيفه وانت عمرك ما كنتي ضعيفه انا عمري ما هحب ولا هضعف شغلي وحياتي اهم من كل الهبل ده وغمضت عنيها ونامت

عند زين في صالة الرياضة في الفيلا بتاعته زين بيلعب بوكس وبيكلم نفسه:بقا انا انضرب بوكس ومن مين من بنت والله انت يا زفته لو ولد لكنت عرفتك انت اي بالضبط ومع كل كلمه كان بيضرب كيس الملاكمة بكل القوة اللي عنده ودخل عليه ياسين وبيقول لنفسه يلهوي اخويا اتهبل وبيكلم نفسه ومتعصب ربنا يييييستر ودخل عند زين وزين لما شافه كل القسوه اللي كانت في وشه اتبدلت لحنان وابتسم لخوه وقالوا تعالي وقعدوا مع بعض(زين بيعامل اخوه زي ابنه ومش بيحب يزعله خااالص)

زين قاعد هو وياسين ياسين اتكلم زيزو

زين: خير يارب نعم يا بشمهندس

ياسين :وحياة امك انا فاضي بكره يلا نخرج للنادي ونتغدي بره

زين:مش هقدر يا ياسين انا عندي شغل كتير قووي بكره

ياسين: كده يا زوزو انا زعلان منك

زين:خلاص هخاول افضي نفسي بكره

ياسين:هو ده احبك انا وباسه وقالوا يلا ننام بقي

زين:يلا بينا ودخلوا ياسين ذاكر شويه ونام

وزين اخد شاور وبعدين نام

صباح جديد

تمارا نزلت الساعه ٧ صباح الخير يا بابا صباح الخير يا ماما

الاب والام:صباح النور يا تيمو

تمارا:انا رايحه النادي عايزين حاجه

الام: طيب افطري وبعدين امشي

تمارا:هفطر في النادي بعد التدريب

محمد: تمارا مش عايز مشاكل

تمارا: والله يا حمو هما اللي بيجبوه لنفسهم

صباح: طيب الولد اللي جه وايده مكسوره الاسبوع اللي فات

تمارا: جه يمسك ايدي اعمله اي يا ماما  كسرتهالوا علشان ميفكرش يمدها علي حد تاني

محمد: واللي جاي عامل حادثه في وشه ده

تمارا:ماشي ورايا بيقولي يخربيت امك بطل فقولتله عيوني هوريك البطل بس كده

صباح:ولما كنا في المول علشان تشتري لبس الراجل معدي من جمبك وانت عملتيه بطاطس

تمارا:كان بيسرقني اسلم عليه واخده بالحضن يعني يحمد ربنا انها جت علي كسر دراع ورجل مش قطع أيد زي ما الرسول عليه الصلاة والسلام عمل

محمد وصباح: عليه افضل الصلاة والسلام

محمد:خلاص بس اهم حاجه مش كل مره تجيبي مشكله شكل كفايه

تمارا:حاضر بس ممكن طلب يا حمو

محمد:نعم يا دكتورة

تمارا: عايزه اروح النادي من غير سواق ممكن

محمد:لا مش ممكن ويلا امشي

تمارا: بالله عليك يا بابا علشان خاطري علشاني علشاني علشاني والاب من كتر ألحاحها وافق

محمد:خلااااااص اي راديو بس يا لحوحه

تمارا:احبك يا حمو

محمد:وانا كمان يلا خدي مفتاح عربيتك أللي جبتهالك هدية نجاحك و روحي بيها

تمارا: يلهوووووووي قلبي يا نااااس

محمد:يلا يا بت امشي بقا

تمارا:عيوني هوااا سلااااام يا بشر

الاب والام في صوت واحد : سلام يا مجنونه

نزلت تمارا الجراج لعربيتها وهي من نوع هيونداي ولونها ابيض وهي اختارت العربيه وباباها جبهالها  وبتكلم العربية

تمارا: بالحضن يا غاليه وحشتيني دا انا طلعت بيكي مره واحده اتعلمت عليكي وطلعت الرخص ووقفتي زي المطلقه اخيرا هركبك تاني وركبت العربية واتوجهت للنادي

وصلت تمارا النادي وركنت العربية واخدت شنطة التدريب ودخلت بدلت لبسها لترنج رياضي باللون الأسود وكوتشي سبورت أبيض ونزلت مكان مخصص للسيدات فقط وجريت لمدة ساعة وبعد كدة اتضربت في الجيم من الكابتن المخصصه للبنات وهي بتلعب كراتيه كويس جدا ومتعلمه مهارات قتاليه وبتعرف تدافع عن نفسها كويس جدا ودخلت أخدت شاور ولبست اللبس اللي كانت جايه بيه بنطلون اسود وتشرت ابيض جاكت اسود وحجاب ابيض وكوتشي ابيض بجد شكلها جميل جدا وجذابه وطلعت برة وطلبت الفطار وقعدت تفطر

علي إحدي الترابيزات يجلس شابان

سمير: ولا يا عدي مين الصاروخ ده

عدي: ولا سيبك من دي انت مش علشان لسه راجع من امريكا دي غير اي بنت تعرفها سيبك منها

سمير:يبني دا انا سمير الحسيني أللي اي بنت بتشوفني بتتجنن عليا انت اهبل

عدي:كله إلا تمارا انت عارف دي باباها مين واخواتها مين

سمير بتكبر:هتكون مين يعني

عدي:دي تمارا بنت دكتور محمد الورداني اشهر جراح في مصر واخوها دكتور احمد الورداني دكتور القلب واخوها التاني البشمهندس فؤاد الورداني اشهر مهندس بترول في الشرق الأوسط يعني مش هتاخد منها حق ولا باطل

سمير: واي يعني انا مش قليل برده انا درست بره وهفتح شركه هنا غير بتاعة بابا وغير كده ابويا رجل اعمال كبير وله وضعه يعني مش قليلين

عدي :طيب خلاص وفكك منها وشوف غيرها

سمير:لا دي وهتشوف سلام

عدي: افتكر اني قولتلك بلاش

سمير قام من مكانه: اتفرج يا اهبل سلام وراح عند تمارا في الوقت ده كانت فطرت وبتشرب قهوة وفي عيون تانية بتراقبها بس متلغبط مش عارف متضايق منها ولا لا مع ان كل اما يشوفها القسوة بتاعته بتتغير وسرحان فيها واخوه اتكلم

ياسين: زين

زين:….لا رد

ياسين:زززززززززين يا زين

زين:ها نعم يا حبيبي

ياسين : اي يا عم بكلم نفسي انت مش بترد ليه

زين: اسف يا حبيبي معلش خير

ياسين:كنت حابب اشكرك علي كل حاجه و انك سبت شغلك علشان تقعد معايا النهارده انا بحبك قوووي يا زين

زين:يا عبيط انت ابني مش اخويا وبس دا انا اللي ربيتك بعد موت ابونا وامنا الله يرحمهم

ياسين بحزن: الله يرحمهم انت حقيقي عوضتني عنهم و عمري ما فكرت في يوم اني ناقصني حاجه لانك حقيقي بتعمل اللي عليك و اكتر انا حقيقي بحبك قووووي

زين:وانا بموووت فيك يا قلب زين

علي تربيزت تمارا بتشرب القهوة فجأة جه سمير وقعد علي االترابيزة معاها

سمير:ممكن اقعد

تمارا ببرود: افتكر ان حضرتك قعدت اصلا نعم

سمير:اسمي سمير الحسيني ابن رجل الاعمال المشهور احمد الحسيني

تمارا: ايوا يعني عايز اي يا سمير الحسيني( وبتقلده) يا ابن رجل الاعمال المشهور احمد الحسيني

سمير:عجبتيني وعايز اتعرف عليكي ممكن

تمارا:لا مش ممكن واتفضل من هنا

سمير:ليه كده بس يا قمر خساره والله

تمارا بتبص بأستحقار:قولت اتفضل من هنا بدل متشوف تصرف مش هيعجبك وصوتها بقي عالي والناس كلها بتتفرج عليها ومنهم زين وكل الناس

سمير:النادي ده كله بتاعي وانت مجرد حشرة فيه اتفضلي اطلعي بره

تمارا:يا راجل بقا كده حاضر هطلع بس قبل اما اطلع لازم اعمل حاجه الاول جابته من قفاه ووقفته وضربته بالبوكس في وشه وبعدين في بطنه لحد اما وقع وبعد كده حطط رجليها علي بطنه واتكلمت

تمارا:افتكر ان ده درس كويس لشخص قليل التربيه زيك

سمير بتعب:مش هسيبك ياتمارا وهتدفعي تمن اللي عملتيه ده غالي قوووي

تمارا:مش تمارا اللي بتتهدد ألعب علي غيرها سلام واخدت شنطتها ومشيت تحت نظرات زين ليها اللي مبتسم وكلها إعجاب

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *