Uncategorized

رواية الضائعة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم بسمة سلام

مهند.. اتجوزتي مين… 
 اسر:  اتجوزتي 
هاله بخوف:  انت
شهاب:  لا 
اسر:  امال م..   انت صح 
نغم:  اهااا هوو 
شهاب:  اتجوزتي من ورانا يا نغم 
نغم:كان لزم 
اسر:  لزم  هههه لزم ازاي 
مهند:  شششش انتي بتكذبي لاني كنت مرقبك من امبارح لحد داوقتي ونتي مش متجوزه يا نغم 
نغم:  اتجوزتو يا مهند.. كنت عارفه انك بترقبني بس انا اتجوزت برضووو 
مهند:  ازاي 
تغم:…..
flash back…
نغم:  يعني اي يا عمتي 
ابراهيم: افهمك انا انتي تتجوزي وكدا مش هيعرف يتجوزك مهند
نغم: حتي لو وفقت مين هو 
ابراهيم: الا بتحبي 
نغم: مبحبش حد يا بابا 
ابراهيم: تمم انا هختارلك الشخص المناسب  يا نغم 
نغم: مين هوو 
ابراهيم: ملكيش دعوة اناقولت هختارلك 
نغم: طب مهند مرقبني اعمل اي 
ابراهيم: امضي التوكيل دا وانتي موكلني.. اني اجوزك 
نغم: وبعدين 
ابراهيم: امضي طيب 
نغم: اهووو هتعمل اي ومين هو بقااا 
ابراهيم: ملكيش دعوة.. يلا روحي انتي.. واختاري فستان وافرحي وانشاء الله مش هتتجوزي 
ابراهيم:  الوو 
حااتم: ازيك يا عموو 
ابراهيم: تعال حالا 
في بيت ابراهيم: خير يا عموو 
ابراهيم: عايو تتجوزهاا
حاتم: مين 
ابراهيم: اوعي تستعبط عليه فااهم
حاتم: طبعاا اتمنه 
ابراهيم: طلع  بطاقتك 
حاتم: لي 
نزال المازون وكتب كتب  بعد موافقه العروسه وتوكيلها لابراهيم 
ابراهيم: مبروك 
حاتم: اله يبارك فيك يا عموو بس مش قاادر اصدق انها مراتي لا مش قادر اصدق 
ابراهيم:عارف انا اختارتك انت لي عنهم كلهم. 
حلتم: نفسي اعرف
ابراهيم: عشان متاكد انك هتحبهاا وتحبهااا بجد 
حاتم: اكيد 
ابراهيم: بكرا هنعرفهم بكل حجه..
حاتم: تمم يا عمو 
ابراهيم:  عايزك تجهز لي شعر العسل وتقضو 
حاتم: شكرا يا عمي 
ابراهيم: ربنا يحميكم 
..back
اسر بدموع تلمع ف عينه  تختبئ: مراتووو 
بس.بس هو خااطب
ابراهيم: يا ولاد انا الا اختارتلهااا
نغم: هو ال…
شهاب: بجد 
اسر: انتي بتضحكي ع مين اصلااا
حاتم: وطي صوتك معاها
اسر: ايووو بقااا مهيا خلاص المدام صححح 
حاتم: اها يا اسر 
اسر: هههه مبروك يا نغم
نغم: صدقني ان
اسر: لا لي انا مش زعلان متنسيش انا طول عنىي بكرهك وعمري محبيتك ف حياااتي وبتمنه الوحش ليكي..
كان كذاب لمعان عيونه يفضحه  انفاسه بين الكلام وحركات يدع المبهدله كانت تدل علي الكذب 
اسر: بتمنه كنتي موتي ومترجعيش يا نغم حياتي.. انا فعلا بكرهك..
خرج اسر وركب سيارته بسرعه كبيره 
شهاب كان ينظر دون كلام او اي اثاره علي وجه غير السوال
نغم: شهاب انا..
شهاب: مبروك  الف الف مبروك
نغم: اسمعني ا شهاب
نظر ليا ونذكر..
flashback
نغم: الفلم حلو اوي عمري مزقهت من الفرجه عليه
عبدالله: وبتحبي لي بقاااا
نغم: بيفكرني ب حااتم اصلي اول مره اشوف الفيلم دا  كان معاه 
شهاب: هدخل انام شويه..
في البلكونه علي الفجر..
شهاب: اي الا موقفك 
نغم: مش جايلي نوم 
شهاب: بتفكري ف صح
نغم: مين هوو
شهاب: الا بتحبي الفلم عشانو الا محتفظه بالخاتم بتاعو لحد الان 
نغم: انا رايحه انام
شهاب: لو شوفتي هتحرجعي تاني وتتحوزو  صح
نغم: مش هقبلو يا شهاب عشان هو ف بلد وانا ف بلد وغير كدا مفيش حجة من الا انت بتقول عليهااا دي 
back.. 
شهاااب:  مش عايزك تفهميني حجة انا فهمت كل حجة 
نغم: بس اسمعني 
شهاب: انا ماشي انا اصلا كنت جااي احضر فرح اختي بس اختي طلعت عمللي مفاجاه كبيره كبيره اوي  
خرج شهاب وهاله بتجىي وراهاا..
هاله: استني انا جايي معاااك
شهاب: ابعدي عني انتي فهمه ابعدي انا مش بحبك افهمي بقا انا حبيتها وهيا حبتني اخ.. ونتي حبيتيني وانا حبيتك اخت 
وزي مغصب عنك ومش عارفه تنسيني.. انا كمان مش عارف 
هعرف انساهاا فهمه 
ركب تاكسي  وهاله وقفت بتعيط علي نفسهااا  ….. 
مهند:  الفيلم الهندي الا حصل دا نلوش اي لزمه عندي طلقها
حاتم وقف انام تغم وهيا محميه ف ظهرووو 
مهند:  يا راجل 
حاتم:  ابعد عنهاااا لنفسك ا دلوقتي بقت زوجه  لراجل مسلم ومحترم.   واقترب من اذنه..  بس قليل للادب مع قليل الادب 
مهند:  ونت بقا مخفتش 
حاتم:  انصحك تخااف انت مني عشان انا مش هسكتلك بعد كدااا 
مهند:مبروك مبروك 
حاتم:  الله ببارك فيك مضر امشي بقااا عشان انا وحبيبتي  عندنا شهر عسل 
مهند:  طبعا طبعااا باي 
حاتم:  يلا يا نغم 
مهند: يلا يا نونو بسرعه 
وقفت قدم حاتم ووبصوت واطي..  افهم كدا وابعد بقا عني 
مهند باستفزاز:  باي يا نونو الحقي تفرحي دقيقتين وافتكري كويس اسمي مهند 
نغم:  ناوي تعمل اي 
مهند:  لا خليهاا هديا جوازك هتكون هديااا محصلتش قبل كدا.  ولا هتلحقي تعدي الهدايااا بداا العد التنازلي من دلوقتي..
حاتم: الا عندك اعمللووووووو 
مهند: حااضر يا عريس بااي 
خرج ابراهيم وحاتم..ومرين ونغم ومارياا
ابراهيم تعال اقولك..
حاتم: متقلقش يا عمي 
ابراهيم:اخد بالك  منها #بقلم_بسمه_سلام
خاتم: نغم ف عيني يا عمي  
ابراهيم: خد بالك قوي مهند مش سهل ولا بيبرس هيسمح للحصل دا يعدي..
حاتم:  حااضر انا معاها ومكانها يا عمي..
ابراهيم: ربنا يوفقم يبني
مريم: مبرووك 
نغم: الله يبارك فيكي يا ماما 
مريم: كنت عارفه ان ابراهيم هيحل الموضوع
نغم:  فعلا بابا انقذني 
مريم:  نظرت ه بهدواء..  طول عمره عفله كبير 
نغم:  ااا
ماريا:  نغم اكلمك دقيقه
نغم: اهاا بعد ازنك
ماريا:  اي الخطواء الجايه 
نغم:  خدي بالك من نفسك واي حجة جديده تحصل ف البيت تقوليهالي وبذات بيبرس ومهند 
ماريا:  حااضر بس انتي مش  نسياه
نغم: لا مش ناسيه 
ماريا: طيب هتعملي اي مع شريف 
نغم: هعرفك بعدين 
ماريا: تمم ومبروك 
ماريا: شكرااا 
خرجت ماريا
 وودعت ابراهيم ومريم وخرجت انا و حاتم
مريم: ااا شكرا 
ابراهيم: دي بنتي متنسيش 
مريم: حويس انك حليت الموضوع 
ابراهيم: محبتش تقع ف نفس غلطنا 
مريم: البنت طلعت حلوة 
ابراهيم: كان نفسي تعيش ف حضني واشوفها  وهيا بتكبر قصد عيني 
مريم: انا كمان كنت بحلم بكدا 
ابراهيم: لسسه بتقراي سورة مريم 
مريم: يااا لسه فاكر 
ابراهيم: يبقا لسه بتقراءيهااا 
مريم: اها فاكر المصحف الصغير الا جبتهولي لما قررات اسلم 
ابراهيم: اهاا
مريم: كل يوم بقراء في 
ابراهيم: للاسف الايام غيرت حجات كتير بس مغيرتش دي فيكي 
مراد:  ازيك يا ابراهيم 
مريم:  ااا مراد 
مراد:  اي يا حبيبتي 
ابراهيم:  الخمد الله كويس انا همشي عشان اتاخرت 
مراد:  نورات يا ابراهيم
ابراهيم:  شكرااا 
نظر مراد لهااا ولاثر ابراهيم ودخل.. 
وصلت مكان سياجي كبير جداا وفخم جد  جد جد 
حاتم:  اي رايك
نغم:  تحفه
طلعتا السويت بتاعنا…
حاتم:  مبسوط اننا بقينا سواء 
نغم:  بابا اصلا الا اختارك
حاتم:  يااا بت 
تغم: والهي  بطل بغير 
حاتم: بتغيري يا قمر 
نغم: بس يا خاتم 
حاتم: بحبك واقسم بالله بحبك 
نغم: انت مخطوب يا حج 
حاتم: مخطوب مين يا هابله  .. بقيت متجوز دلوقتي 
نغم:  طب والانسه التانيه  
حااتم: ولا اي حجه انفصلنا لانها متاكد اني مش بحبهاا 
نغم : امم ويترا بقا سابتك ولا سبتهاا
حاتم: النهايات اخلاق يا بت
نغم :  امم 
حاتم حضني بس كنت خاايفه 
حاتم: بصب يا نغم احنا مع بعض وجمب بعض ومتقلقيش انا جمبك ومش عايز اي حجة دلوقتي
نغم: اسفه بس انا خا..
حاتم: اوعي تخااافي وانا معاكي واحنا مش لزم يحصل اي حجة النهم اننا مع بعض 
نغم:  اشارت بتمام
حاتم: نااكل بقا عشان هموت من الجوع. 
في بيت اسر.. كان يكسر كل شي كان يكسر اي شئ امامه كان غاضب  ومجنون يكسر كل شي…
حياه: اهدا طيب 
اسر: ظهرت لي عايز افهم 
حياه: هيا قالت والدها الا اختار 
اسر: وانا مش عبيط عشان اصدق حجه زي دي 
حياه: لو كنت سبتها كان الموضوع كان احسن بس انت الا اديتها الفرصه ترحلهم وتعرفهم
اسر: غلط انا غلط بس اعمل اي يعني 
حيا: اهدااا اهدا طيب
………….
بيبرس كان يتحدث مع مهند وماريا تصنت عليهم.
مهند: عجبم الا حصل دااا
بيبرس: هيا كلمه واحده نغم تجي وتطلب انها تعيش هنا وتتجوزهاا..  وليك حريه اختيار الطريقه
مهند: اي حجه اي حجه
بيبرس: هتبدا بمين 
مهند: كلهم خليها تشوف العد التنازلي من دلوقتي لكل واحد ف حياتها ميهصر حياته وهتشوف…. 
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *