روايات

رواية ملكة الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الثالث عشر

رواية ملكة الزين الجزء الثالث عشر

رواية ملكة الزين الحلقة الثالثة عشر

مي:تمارا انت بتعملي اي هنا

الجميع نظروا إلي تمارا

تمارا:اي يا جماعة بتبصولي كده ليه انا بشتغل مع دكتور زين وده اول يوم ليا

مي:اه تمام

زين:انا هدخل لياسين

دخل لياسين وزين جمبه

زين بدموع:ياسين يا حبيبي فوق بقي انا اللي غلطان اني اديتك العربية علشان خاطري رد يا ياسين انا اسف بجد

فجأة إيد ياسين ابتدت تتحرك

زين بلهفه:ياسين يا حبيبي فوق فوق علشان خاطري انت يامعني رد يا ياسين ها سامعني

ياسين بتعب:زي زي زين

زين:انا جمبك يا حبيب اخوك انت كويس

ياسين بتعب :الحمد لله

في الخارج تمارا اتخنقت من وجود فرحة وقربها من زين واخدت بعضها ومشيت علي مكتبها

فرحة:سامر انا هخرج بره اعمل مكالمه وراجعه

سامر:تمام متتأخريش

فرحة:حاضر

بنت نازله في الاسانسير وطالعه وفؤاد داخل هي تيجي كده وهو يجي كده

…:يوووه اثبت مكانك

وبعدين بتبص في وشه سرحت في عيونه الزرقاء اللي لون البحر  وفؤاد سرح في عيونها وبعدين ادرك

فؤاد:احم ممكن اعدي

…:ا ا ايوا اتفضل

دخل فؤاد وهو حاسس بأحساس غريب ودخل المكتب عند باباه ودخل عند تمارا

فؤاد:انا جيت

تمارا:اخويا ابن امي وايويا

فؤاد:يا بخت اللي صاحبه في الضحك مسخره وفي الحد عمره ما جاب وره

تمارا:مسيلي علي نفسك

فؤاد:عضم دماغي بيمسي عليك وفضلوا يضحكوا ????????

فؤاد:مالك فيكي اي

تمارا:عارف زين الكيلاني

فؤاد:ايوا ده صاحبي انا واحمد ماله

تمارا:اخوه عمل حادثه النهارده و…….(حكت كل اللي حصل)

فؤاد:يا حول الله يارب انا اعرف ياسين ده في 3ث مع ليلي اختك

تمارا:يا راجل

فؤاد:يا ست????????

في دبي في فيلا مريم

مريم صحيت من النوم وادت فرضها وطلعت بره لقت تيام ابن عمتها

تيام:مريوم ازيك

مريم:ازيك يا تيام عامل اي

تيام:بخير الحمد لله بس انت مقولتليش ليه انك جايه

مريم:معلش يا تيام

مريم:بقولك اي

تيام:خير يا مصلحنجيه باشا

مريم:وديني جامعه بتدرس الطب عايزه اقدم

تيام:طيب يلا بينا وهعزمك علي الغداء علشان عايز اتكلم معاكي

مريم:ماشي يلا بينا

راحت مريم و علشان باباها شخص مهم اتقبلت في الجامعة

مريم: ياه اخيرا انا زهقت

تيام:وحيات امك انا اكتر يلا علشان عصافير بطني بتصوصو

مريم: ومين سمعك يلا

دخلوا المطعم واتغدوا

تيام:اعترفتيلوا

مريم:ايوا

تيام:وبعدين

مريم:قال لي انت هبله وده علشان انت متعلقه بيا و بالنسبه ليا انت اختي

تيام:مريم متزعليش

مريم: لو سمحت يا تيام انا عايز اقضي فترة تعليمي هنا ومتكلمنيش في الموضوع ده تاني انا هثبتلوا ان اي حد يعرفني ليه الفخر انا يحبني ويتجوزني مش انا اللي اقولوا

تيام:انت عارفه انك زي اختي وانا هعمل اي حاجه انت عاوزاها

مريم:مرسي قوي يا تيام

في مصر عند احمد انا لازم اروح لمريم النهارده وهقولها علي كل حاجه انا بحبها وهي بتحبني ليه كده واخد مفاتيحه من علي مكتبه ونزل ركب عربيته وراح لمريم

احمد طالع قابل البواب

البواب:حضرتك طالع لمين يا فندم

احمد :انا طالع عند مريم

البواب:الدكتورة مريم سافرت امبارح يا فندم

احمد بعدم فهم:سافرت فين

البواب:سافرت دبي عند اهلها يا فندم

احمد بحزن:شكرا ومشي وساق بأقوي سرعه

احمد بصوت عالي وهو بيخبط دريكسيون العربيه

احمد:ليه ليه لييييييه ليه تغملي فيا كده دا انا حبيتك ليه يا مريم

واتوجه لبيته

تمارا لفؤاد طيب يلا نطمئن علي اخوه علشان نمشي

فؤاد:تمام يلا

وصلوا هناك وفؤاد راح لزين وسلم عليه

فؤاد:ازيك يا زين

زين:الحمد لله يا فؤاد

فؤاد:ياسين اخباره اي

زين:الحمد لله فاق من شويه ودخلناه اوضه تانيه

فؤاد:كويس جدا الحمد لله

تمارا:حمد الله علي سلامة ياسين يا دكتور زين

زين:مرسي يا دكتورة تمارا

فؤاد:انا هدخل لياسين اطمئن عليه

تمارا:تمام

وقعدت جمب زين

تمارا:للدرجادي بتحب ياسين

زين:انا مبحبش غير ياسين اصلا ياسين كل حياتي يا تمارا انا عايش علشان خاطره ياسين لو جه في يوم حصله حاجه لا انا هسامح اهلي ولا اه لي كمان هيسامحوني انت عارفه يا تمارا انا اللي ربيت ياسين اخويا من بعد موت امي وابويا انا حاولت اعوضه عن الاب والام وكل حاجه انا حقيقي لو رجع بيا الزمن برده هعمل نفس اللي عملته مع اخويا

تمارا: ياه دا انت جبل حقيقي انا فخوره بيك جدا

زين:تمارا انا عايز اقولك………(فونه رن)

زين:لحظه واحده وراجع

تمارا:اوكي

فؤاد:السلام عليكم

الجميع:وعليكم السلام

فؤاد:اللي منيم اسكندرية من المغرب يحصل فيه كده يا راجل والله عيب????????

ياسين:انت بتشمت فيا ولا اي يا عم ده انا اسد حتي اقوم اوريك ولسه هيقوم تعب

فؤاد:ورحمة ابوك ما انت قايم يا راجل دا انا كنت بهزر معاك

ياسين:وانا حفاظا لماء وجهي مش هقولك اقوم تاني لاني عارف اني مش هقدر اقوم يا ختيييييي

الكل????????????????

فؤاد:اجمد كده يا بطل مستنيك قريب في الجيم

ياسين :اكيد يا كوتش

فؤاد:طيب استأذن انا

سلم عليهم ومشي

فؤاد خرج بره لقي تمارا

قؤاد:يلا يا تمارا

تمارا:اوكي يلا بينا وبابا هيجي دلوقتي يتطمن علي ياسين واحنا نمشي

فؤاد:تمام يلا

مشيوا و اول اما نزلوا فؤاد وتمارا خرجوا وفرحة دخلت بس مشافوش بعض تاني

عند زين

زين:الو

….:اللي حصل لاخوك ده قرصة ودن لحد اما توافق سامع

زين:عند امك والله لوريك يعني اي تعمل كده في اخويا

…:خليك فاكر انك بمزاجك غصب عنك هتعمل اللي انا عايزه وقفل في وشه

زين قعد وزهقان جدا و اتكلم مع نفسه

محمود يا منشاوي نهايتك هتكون علي ايدي وقام دخل لاخوه

فات اسبوعين والبنات كانوا عرفوا ان مريم سافرت بس معرفوش يوصلوا لها وياسين خرج من المستشفي واحمد الحزن مخيم عليه

زين اخد اخوه وسنده ووصلة لحد سريرة وكان بيعامله اكنه ابنه لحد ما فات شهر وبعد كده زين وافق انوا يوديه المدرسة لان خلاص السنة بتخلص ولازم ياسين يلم المنهج في اخر شهرين

وصل ياسين المدرسة وقابل ليلي

ليلي:مع اني مبقبلكش

ياسين قاطعها:القلوب عند بعضها

ليلي بص يا ياسين انا هفتح معاك صفحة جديدة وحمدالله علي سلامتك

ياسين وانا المفروض اصدقك يعني

ليلي لسه هتتكلم

اسر:مريم ازيك

ياسين اتعصب جدا

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *