روايات

رواية ملكة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الرابع عشر

رواية ملكة الزين الجزء الرابع عشر

رواية ملكة الزين الحلقة الرابعة عشر

اسر:اذيك يا مريم

ياسين اتعصب جامد

مريم وهي مش بتطيق اسر اصلا:هاي يا اسر عامل اي

اسر:تمام الشلة هتطلع رحله هتطلعي

فجأة ياسين رد:لا يا اسر ليلي مش هتطلع

اسر:ازيك يا ياسين وبعدين انا بسأل ليلي

ليلي:ياسين معاه حق يا اسر انا مش هسافر

اسر اتعصب:مش ده ياسين اللي انت مبتطيقهوش دلوقتي بيرد بالنيابه عنك

ليلي:انا منكرش اني مش بطيقه بس برده مش هروح

اسر شدها من دراعها:تعالي معايا يا ليلي

ياسين شد ليلي من الدراع التاني:وليلي واقفه معايا

فضل ياسين يشد ليلي من دراع واسر يشد ليلي من دراع

ليلي بزعيق:بس ااااي انتوا مجانين سيبوا ايدي اوف دا انتوا متخلفين وسابتهم ومشيت

عدي 5 شهور وكل ابطالنا تمام ومي وتمارا امتحنوا وخلاص ليلي وياسين هيمتحنوا بكره

ليلي:انا خايفه قوي يا ربي استر يارب وفضلت مطبقه طول الليل وياسين الساعة جات 12 دخل ينام بكل برود????????

صحي الفجر صلي وقعد يذاكر

الصبح وصلوا وليلي قابلت ياسين وكانت مرهقه جدا

ياسين:ليلي انت كويسه

ليلي بتعب: ايوا انا تمام

ياسين:متأكدة

ليلي :متقلقش انا خصمك اللي مبيتهدش

ياسين:عارف انك بومه غوري يا بت ربنا يوفقك

ليلي:وانت كمان يا زفت

كل واحد وصل مكانه وقعدوا امتحنوا وخرجوا فرحانين جدا لان الامتحان سهل

(ادعولي يا جماعة انا في 3ث محتاجه دعوتكم جدا❤????????)

ليلي:ها يا ياسين عملت اي

ياسين بتأكيد:عيب عليك يا سيد دا انا ياسين انت عملتي اي

ليلي بثقة:وانا مش اقل منك

ياسين:يارب باقي الامتحانات تعدي علي خير

ليلي:يارب

اسر جه:هاي يا جماعة

ياسين وليلي علي مضض:اهلا يا اسر

اسر:عملتوا اي

ياسين:الحمد لله بعد اذنك يا اسر ومسك ليلي ومشي

اسر:بقا بتاخدها وتمشي ماشي يا ياسين

وصل ياسين بيته وليلي كمان

ليلي’ماما يا ماما

صباح:اي يا منبه عملتي اي في الامتحان

تمارا تمط شفتيها بحركة طفوله:عيب عليك يا حاجه دا انا ليلي ادعيلي انت بس الامتحانات كلها تعدي زي النهارده

الام:ربنا معاكي يا قلب ماما

في المستشفي

تمارا: انا هدخل العملية لواحدي

زين:انت عبيطه

تمارا بتأكيد:لا انا تمارا

زين:تمارا متجننيش مينفعش انت لسه طبيبة تحت التدريب وفي حاجات كتير ناقصاكي مش هينفع انت لسه هتدخلي الفرقه التانية لا يعني لا انت بتخافي تخيطي الجارح اصلا

تمارا بدموع:علشان خاطري يا زين

زين زعل لانه بيتأثر بدموعها قوي:طيب متعيطيش هعملك اللي انت عايزاه

تمارا:بجد يعني هدخل العمليات لواحدي

زين:لا هبقي موجود برده

تمارا:بت يا..

زين:مبسش انا هتابع معاكي لانك مش هتدخلي لواحدك مينفعش نعرض حيات مريض للخطر

تمارا بزعل:تمام

دخلوا العمليات وتمارا كانت قوية جدا واشتغلت كويس في العملية وزين اتأكد انها كفؤ ودكتورة تعتمد عليها وفرح جدا بس برده كان متابع العملية معاها

العملية خلصت خرجت تمارا وزين

تمارا يا اخيرا الحمد لله

زين:انا بهنيكي علي عملك يا تمارا بجد

تمارا:بتوجيهاتك يا دكتور

عدي اليوم وروحوا

في فيلا زين

زين:ياسين انا جيت انت فين

طلعت الدادة ياسين بيذاكر في اوضته يا حبيبي

زين:ازيك يا بطوط وباس ايديها

فاطمة:بخير طول ما انتوا بخير يا حبيبي

زين:حبيبتي يا بطوط بعد اذنك بقي هروح للواد ياسين اشوفوا عمل اي في امتحان النهارده

فاطمة:ماشي يا حبيبي وانا هحضرلكم العشاء

زين: ماشي يا حبيبتي

دخل زين لياسين

زين:طمني يا بطل عملت اي

ياسين:عيب عليك اخوك اسد

زين:ربنا معاك يا قلب اخوك

ياسين:بحبك يا ابويا

وحضنوا بعض ونزلوا يتعشوا

ليلي علي المكتب:يوه وانا بفكر فيه ليه اي ده بس

تمارا:اللي واخد عقلك

ليلي:صاحبييييييي

تمارا:حبيبيييييييي ها عملتي اي

ليلي:الحمد لله ادعيلي يبقي كله كده

تمارا:ربنا معاكي يا قمري

ليلي:يارب يا حبيبتي

بعد مرور شهرين

ليلي:الو ايوا يا ياسين

ياسين:اي يا قلب ياسين خايفه ليه

ليلي:خايفه بس دا انا شويه وهموت

ياسين:بعد الشر عليكي و احنا تعبنا وان شاء الله ربنا هيسهل

ليلي علي أمل:يارب

قفلت مع ياسين وكل واحد فيهم مستني الموقع يفتح وراحت تمارا جمب ليلي تهديها وزين كمان بس

ليلي:يارب اي ده ازاي????????

تمارا:مالك يا ليلي في اي وبتبص مبروك يا لولو الف مليون مبروك وجه محمد وصباح وفؤاد واحمد وهما فرحانين جدا وبيحضنوا فيها وهي مغيبه عن العالم تماما ومش مصدقة كل اللي بيحصل

ليلي:هي نتيجة مين دي

محمد:دي نتيجة تعبك وصبرك وربنا حققلك اللي نفسك فيه مبروك يا قلب بابا

ليلي بعياط:يعني انا جبت 99.9 بجد دي بتاعتي انا

صباح:ايوا يا حبيبة ماما

ليلي:يارب الحمد لله يارب وفضلت تعيط والبيت كله فرحان

في فيلا زين

ياسين دخل رقم الجلوس وهو مرعوب

ياسين:متخرج بره يا زين انت وسامر وفهد

زين وسامر وفهد:بس يلا علي قلبك

فجأة ظهرت النتيجة قدامهم علي اللاب توب

ياسين:هي نتيجة مين دي

زين بفرحة:مبروك يا باش مهندس

ياسين حضن اخوه:يبني استني انت وهو وهو

حضنوه وفرحانين جدا

ياسين يا حبيبي اهدي مش انا مش مجموعي

زين:هو فعلا مش مجموعك ده رزق من ربنا

ياسين:يعني انا جبت 99.9 بجد

زين:ايوا يا حبيبي

ياسين بفرحة:يارب يارب قد اي انت عظيم يارب الحمد لله واتت الفرحة لياسين وليلي وياسين بيكلمها تاني يوم

ليلي:الو

ياسين:بحبك يا ليلي

ليلي:اه

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *