Uncategorized

رواية أحببت معلمة ابنتي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم أمل صالح

 رواية أحببت معلمة ابنتي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم أمل صالح 

رواية أحببت معلمة ابنتي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم أمل صالح 

رواية أحببت معلمة ابنتي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم أمل صالح 

في بيت آية★

وصل كلا من جاسر وآية للبيت

جاسر :يتري بقى اوضتي زي ما هي ولا عملتي فيها حاجه

آية : زي ما هي….خود راحتك البيت بيتك

جاسر :هههههه مانا عارف

آية :طب غير انت وانا هروح أعين الهدوم دي و اطلب اكل 

________________________________________________

★في الفلة★

دلف الجميع للفلة فقالت ملاك :بابي

مراد:نعم

ملاك :هو انا ليه معنديق اخ زي انكل جاسر

نظر مراد لوالده بينما انفجر رائد في الضحك فنظر له مراد نظرة اسكتته وصعد للأعلى

محمد وهو يحملها :مين انكل جاسر يا لوكا

ملاك :اخو مث اية

مراد :عشان لو كان عندك اخ كنت هحبه اكتر

ملاك :اكتر مني

مراد :اه

ملاك :لا خلاث مث عايزة اخ

مراد :طب يلا اطلعي غيري هدومك وتنزلي عشان نتغدى

ملاك :ماثي

♡وصعدت ملاك بغرفتها♡

محمد :ايه اللي انت قولته للبنت ده يا مراد

مراد :امال اقولها ايه يا بابا

محمد :اي حاجة لكن افرض الوقتي انك اتجوزت وخلفت…. متزرعش فكرة غلط في دماغها لانها طفلة والأطفال في سنها بيسمعوا الكلام ويخزنوه في عقلهم الباطن فحاول تعدل من الفكرة دي

مراد :بابا انا فعلا مش هتجوز ولا هخلف انا مش عايز حاجة غير ملاك… مش عايز اشغل نفسي بحد غيرها.. مش عايز اهتمامي ليها يقل

محمد بتنهيدة :مفيش فايده في الكلام معاك

♡قالها وصعد لتبديل ملابسه ♡

♡وكذالك مراد صعد لتبديل ملابسه♡

________________________________________________

★في بيت اسراء ★

حسين :إسراء

إسراء :نعم يابوب

حسين :جهزي نفسك لبكرة.

إسراء :ليه ؟!

حسين :هتروحي مع رائد وامك تشتروا الدهب

إسراء بتذمر:بالسرعة دي..

حسين :هههههههه امال انتي عايزة امتى دا الخطوبة بعد بكرة

إسراء بردح :نعم باعوووووووومري

خرجت سارة من الغرفه على صوتها :ايه ياست إسراء شغل المصاطب ده

إسراء :وانتي مالك انتي

سارة :مال عنقك على صدرك

إسراء :يا سارة… وتخرجت لسانها

فاطمة وهي تضع احد الأطباق على السفرة :ماحنا كيسين جوافة هنا

إسراء :لا لاسمح الله يا حاجة متقوليش كدا على نفسك

سارة مكملة:دانتي على راسي من فوق

حسين :ماشي يا إسراء

اسراء:ماشي ياحاج اللي تشوفه

☆وجلسوا على المائدة للغداء☆

________________________________________________

♥في المساء تمام الساعة السابعة ♥

★في بيت آية ★

استيقظت من نومها دلفت للمطبخ وقامت بغلي الماء وعمل كوبين من النسكافيه كعادتها ثم دلفت لغرفة جاسر

آية :جاسر… يا جاسر

جاسر :اممممم

آية :قوم بقى كل ده نوم

جاسر :على اساس حضرتك صاحية من سنة… مانتي لسة صاحية اهو

آية :طب قوم بقى

اعتدل جاسر :نعم

آية :قوم خش البلكونة هتلاقي كوبين نسكافيه خود كوباية وانا كوباية عما خش اخود شاور

رأته آية ينام في جلسته فاكملت :قوووووووم

جاسر بخضة :ياجزمة

آية :يلا

قالتها واتحهت لخزانتها وتخرجت منه بيجامة ذو بنطلون باللون الرصاصي وبلوزه بالونين الرصاصي والبرتقالي عليها شكل أرنب.. ثم اتجهت للحمام

استحمت ثم خرجت لشرفة منزلها وجدت جاسر يقف هناك

جاسر :ياشيخة معندكيش دم

آية :ليه

جاسر :عشان تستحمي في الجو ده

آية :وهو عشان الجو اجيف

جاسر :لا لسمح الله

قالها ثم ضمها من ذراعها ووقفوا هكذا ثم دخلوا وبعد ساعات دلفت آية لغرفتها لتنام مبكرا لان الغد ستذهب الحضانة

________________________________________________

في هذه الساعة أيضا

★في الفلة ★

☆في غرفه ملاك ☆

مني :يلا يا لوكا عشان تتعشى

ملاك بنعاس :كمان ثوية يا منون

مني :لاث3 قومي عشان تنامي بدري عشان ال school

ملاك قامت بسرعة :معملتث ال homework

مني :هههههه طب قومي يلا

ملاك :يلا

♡في الأسفل ♡

يجلس كلا من مراد ومحمد ثم نزلت مني برفقة ملاك التي جرت لجدها ففتح يده ليحملها

محمد :اووووباح اخبارك ايه

ملاك :عثرة على عثرة

مراد :فين سي زفت كل ده

ملاك :مين يابابي

رائد من على السلم وهو يتثاؤب :انا هيكون مين

مراد :كويس انك عارف نفسك

________________________________________________

★في بيت اسراء :★

فاطمة وهي تضع الطعام على السفرة :يلا يابنات يلا يا حسين

جاء الجميع وهم يأكلون قالت سارة :يعني هتشتري الدبل بكرة

إسراء بلا مبالاه :بيقولوا

سارة :بابا انا عايزة اروح معاهم

إسراء بعند :لا

سارة :هاجي

إسراء :لا

سارة :هاجي

إسراء :ل…..

فاطمة بصراخ :بااااس

إسراء بخوف :احم…. سارة ياروحي ابقى تعالى معايا عادي

سارة :لا لا خلاص

اسراء:لا تعالي

سارة :لا خلاص

إسراء :لا تعالي

سارة :لا خلاص

نظروا لفاطمة

سارة :إسراء

إسراء :سارة

سارة /إسراء :اجراااااااااااي

قالوها معا ونهضوا ركض لغرفتهم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية وحدة شغف للكاتبة ندى.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *