Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل العاشر 10 بقلم شهد أشرف

سليم: بتعملوا اي ي مؤدبين 
حمزه في سره: الله يحرقكم واحد واحد
فريده بخجل ابتعدت عن حمزه: سلم حبيب قلبي 
سليم: دلوقتي بقيت حبيب قلبك بتبوسي الولا كدا عادي 
وانا اقول فريده المؤدبه راحت فين الي بتتكسف من خيالها
حمزه : خلاص ي سليم البت قلبت طماطم
سليم: وانت كدا سيبها تتحمرش بيك 
حمزه: والله ي اخويا حاولت امنعها لكن هيا حلفت هتبوس يعني هتبوس 
فريده بغضب وبكاء: عااا انا معملتش حاجه والله
سليم بهمس لحمزه: شكلنا زودناها 
حمزه وهو يأخذ فريده في أحضانه: بس اتكتم يلا ..خلاص ي قلبي بنهزر والله متعيطيش بقا
فريده بشهقه: متتكلموش كدا تاني 
سليم : خلاص يحبيبتي انا اسف هاتي راسك ابوسها 
حمزه بغيره: تبوس مين يلااا انتي هتهيص ولا اي 
سليم : اي ي عم اختي يجدع 
حمزه بسماجه: لا متقربش حتي 
فريده : بابا فين ي سليم 
سليم: بيركن براا 
حمزه بهمس لفريده: اطلعي غيري الي انتي لبساه دا 
فريده: ماله ما هو اهو
حمزه بغضب: اطلعي ي حبيبتي واسمعي الكلام 
فريده بتزمر: اوووف ماشي 
حمزه: ماشي ي ديدا انا هعرفك اووف دي 
سليم : اهو بابا جه اهو 
الاب: السلام عليكم 
حمزه : وعليكم السلام يعمي اتفضل
الاب: ازيك ي بني عامل اي وفريده أخبارها اي 
حمزه: الحمدالله يحج كلنا بخير اتفضلوا نخش جوه 
دخلو جوه وقعدوا في الريسبشن ونزلت فريده كانت لابسه عبائه بيتي لونها ابيض وعليها فراشات صغيره لونها دهبي وكانت جميله جدا شبه الملاك
الاب: الله اكبر يبنتي وحشتيني ينور عيني 
قالها وهو يأخذها في حضنه وحمزه هيموت من الغيره
فريده: وانت كمان وحشتني اوي يبابا 
حمزه : خلاص يجماعه اتفضلوا اقعدوا ورحي ي فريده هاتلنا حاجه نشربها 
الاب بضحك: لا بنتي وحشاني وهتفضل في حضني 
حمزه وهو يشد فريده : اسف ي عمي مش هينفع خاالص ⁦
يلا ي حبيبتي هاتي الحاجه 
ذهبت فريده الي المطبخ 
الاب: هتغير عليها من يولد 
حمزه بعشق : والله لو مني بغير عليها 
الاب: ربنا يديمكوا لبعض يبني ويرزقوا بالذريه الصالحه 
حمزه بتمني: يارب 
الاب: ما تسيب التلفون الي في ايدك ي ولا انت 
سليم : اي يحج هو في البيت وهنا سيبني اكلم اصحابي شويه 
حمزه : سيبوا يعمي بكرا يتزنق زنقه الكلاب 
سليم : ااه بكره هتنزنق فسيبني بقا قبل الزنقه 
ضحكوا كلهم عليه وأتت فريده بالعصائر والجاتوه والشوكلت 
سليم : روح قلبي مفتقد العصير بتاعك والله 
فريده : بالهنا ي حبيبي 
عدا الوقت وبعدين مشيوا ولمت فريده الحاجه وغسلتها 
……………………………………
عدا اسبوع  ادهم رجع من أسكندريه واتقدم لميار  والنهارده الخطوبه بتاعتهم 
…………………………………….
حمزه: يلا ي ديدا هنتاخر يحبيبتي 
فريده : الشنطه الشنطه فين يحمزهههههه 
حمزه: اي اي في اي 
فريده : شنطتي فين 
حمزه: اهي اهي بتزعقي لي ماهي علي السرير اهي 
فريده بهدوء: اوكي يلا اووف استني 
حمزه: اي تاني 
فريده : نسيت الميكب 
حمزه: ولا نقطه يلا 
فريده : حموزي
حمزه: مش هعضعف يلااا 
فريده: طب روچ بس 
حمزه: والله لو مسخره حتي 
فريده:اسمها مسكره وبعدين هروح الخطوبه من غير ميكب 
حمزه: انتي مش محتاجه حاجه قمر والفستان هياكل منك حته واحمدي ربك أن انا هوديكي بالقمر دا  
فريده: دا انتي مخليني اثبت الطرحه بميت دبوس والفستان مردتش تجبهولي سك وجبته واسع ومخلتنيش احط ميكب حتي 
حمزه بغيره: ولما شعرك يبان من الطرحه افرح انا كدا ولما اجبلك فستان سك ويبن جسمك والكل يتفرج عليك ازغرط انا ها يلا وحياه ابوكي عشان والله احلف عليكي نعد ومفيهاش خطوبه 
فريده : خلاص يلا نمشي 
حمزه بغمزه: انا بقول نعد ونحط روچ وانا اشيله ونشوف حكايه الفستان السك دا انا عندي احلا منه جوه في الدولاب بس اي بقا سك وقصير ومفتوح من كل حته 
فريده بخجل: مين الي جاب قله الادب الي في الدولاب دي 
حمزه: معاكي صاحب قله الادب الي هيموت وتلبسيها 
فريده : بطل بقا ي حمزه ويلا نمشي 
حمزه : ماشي هنمشي بس هنرجع هنروح فين يعني ونبقي نشوف الحزين الي في الدولاب دا هو واخواته
فريده بهمس: وقح 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!