Uncategorized

رواية صديقتي الخائنة الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي

 رواية صديقتي الخائنة الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي

رواية صديقتي الخائنة الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي

رواية صديقتي الخائنة الفصل الثاني 2 بقلم إحسان علي

رحتلها الكافيه جري
بعد ماقعدنا 
قالتلي انك كل لما تشوفيها تقوللها انك مش مرتاحه معايا بدات تدخل في دماغي فكره انك مش عايزاني وهي بتحبني من قبل مااتجوزك 
وانها هي الي تستحقني 
وقتها انفعلت وقولتلها انتي اذاي تقولي كدا زينه بتحبني 
قالتلي لا مش بتحبك انا الي بحبكك  وانفعلت جامد 
وقتها بخبرتي كظابط اخدت الموضوع بحكمه وبدات ادخل الفكره في دماغها اني هسيبك وكدا وهحبها هي  وسجلت كلامها حتي اسمعب
طلع تلفونه وبدا يشغل ريكورد
‘زينه مش بتحبك والله يزين انا الي بحبك من يوم ماانت اتقدمت وهي بتقول مش عايزاك وكل مره بزوركم فيها بتقولي امتي تخلص منك عشان هي بتحب حد تاتي وعايزه تكون معاه”
دموعي نزلت علي صحبه عمري الي بتقطع في شرفي قدام جوزي عشان تاخده مني بكل غل
صدقيني يزينه والله سجلتلها وفي شاتات اقرايها انا كنت ماشي معاها في الموضوع دا عشان اعرفك انها خاينه 
مش اكتر انا مبحبش قدك في حياتي والله انتي روحي وبنتي 
انا مخنتكيش والله وحياتك عندي  انا بس كنت مكمل معاها عشان اعرف هي لي بتعمل كدا فينا لي عايزه تفرقنا بشكل دا 
بعد شهرين من التحقيق في الموضوع دا  اكتشفت انها  زمان كانت متجوزه في السر  وجوزها كان بيخونها مع كذا وحدا وهي عرفت 
لما وجهته مانكرش بالعكس قلل منها وطلقها ورماها في الشارع اتجننت وبقت مريضه نفسيا  وبتتعالج رحت للدكتور الي بتتعالج عنده  قااي انها مريضه بالخيانه بتكرهه الرجاله كانت بتغير منك لما كنتي بتحكلها علي علاقتنا قولتلك كذا مره وحزرتك منها قولتيلي لا دي صحبه عمري عشان كدا بدات تخرب.علينا  وتلعب في دماغي 
 بدموع= كانت بتلعب في دماغي انك بتخوني بردو يزيننن  كانت بتلعب بينا احنا الاتنين
هي الي خلتني افتش في موبيلك كانت عايزاني اعرف انك بتخني معاها عشان اسيبك وتروحلها وكانت بتلعب في دماغك وبتقولك اني خاينه عشان تسبني 
زين_ششششش خلاص يحبيبي احنا دلوقتي عرفنه خلاص وهنبعدها عنااا 
زينه بغموض=لا يزين انت دلوقتي هتكلمها وتقولها اني خرجت وانك عايز تشوفها بسرعه وتخليها تيجي هنا 
_لي يزينه في اي 
زينه=عشان عقلي يطمن انك مش خاين يزسن
زين_انتي متاكده من الي بتقوليه دا
زينه=ايوه انا لازم اتاكد عشان قلبي يرتاح 
زين_هأكدلك ان كل كلمه قولتها صح 
وطلع تليفونه
الو 
…..
اخبارك اي يارغد
…… 
انا كويس الحمدلله 
…..
كنت عايز اشوفك ضروري 
…….. 
لا في موضوع مهم عايز اكلمك فيه 
……. 
لا مش في الكافيه عايزك تيجي البيت عندي 
…….. 
لا زينه مش موجوده زينه سافرت اسكندريه لعمتها ومش هتيجي اليومين دول 
………. 
خلاص هستناكيي 
…….. 
سلام 
زينه= مش عايزاك تخليها تشك في حاجه انا عايزه اسمع كل حاجه يزين 
زين_حاضر بس بعد ماتعرفي كل حاجه انا قلبي شايل منك يزينه 
علي عدم ثقتك فيا 
وسابها ودخل وخرج من الاوضه 
تنهدت زينه بضيقق 
#بعد حوالي ساعه 
كان جرس الباب يرن 
فتح زينن وحاول ان يرسم ابتسامه علي وجهه بصعوبه 
زين_رغد اتاخرتي لي 
رغد: متاخرتش ولا حاجه الطريق بس اي مش هتدخلني ولا اي 
زين_اه اه اتفضلي 
ودخلوا الي الصاله وجلسوا علي الاريكه 
رغد:اي يزين جبتي علي ملا وشي بسرعه في اي 
زين_لا مفيش بس استغليت فرصه سفر زينه وقولت اشوفك
رغد بضحكه:اي وحشتك ولا اي 
زين:رغد انتي عارفه اني مش هخون زينه طول ماانا متجوزها
رغد:يوووه يزين كل مره نفس الكلمين زينه زينه زينه مش عايزاااك قولتلك ميه مره هي قالتلي انها مش مرتاحه معاك والله وبتحب واحد تاني تعرف تلاقيها مراحتش لعمتها وراحت تقابله 
زين بغضب_انتي بتقولي اي يرغدد انتي مجنونننه 
زينه وقد خرجت من الغرفه=ماتسيبها يزين سبها تغبط فيا وفي شرفي اكتر  سبها تغلط اكتر واكتر
رغد بصدمه:زينه 
زينه=اه زينه صحبه عمرك الي واكله عيش وملح معاها ومتربيه معاها الي اعتبرتك اختها وانتي بتغلطي فيها وفي تربيتها وعايزه تاخديها جوزها منها ويخوني معاكي  وكنتي بتلعبي في دماغي وبتدوري معايا علي الي بيخوني معاها
رغد بجنون:اه انا عملت كدا عارفه لي عشان كلهم صنف واحد صنف خاين  لو مخانكيش معايا تلقيه بيخونك مع غيري ومش قايلك
زينه بغضب=زين مش زي جوزك زين مش زي المقرف الي كنتي متجوزاه وخلاكي مريضه بالشكل دا
رغد بصدمه:انتي عرفتي منين اني كنت متجوزه 
زين ببرود_اي انتي فاكره ان هتضحكي علينا وتفرقي بنا كدا عادي واحنا عبط للدرجادي  
رغد:زينه والله والله  انا
زينه=اياكي تحلفي.اياكي فاهمه متدخليش ربنا بنا عشان انتي متعرفيهوش  انتي واحده زباله مش عايزه اشوفك تاني طول ماانا عايشه اطلعي براااا بيتي واياكي تقربي مني او من جوزي تاني 
جرت رغد خارج المنزل بعد كشف مختطها 
اقتربت زينه من زين وهي مطأطه الراس 
=زين 
_مش عايز اسمع حاجه يزينه انا قعدت كل دا مش راضي اكشف سر صحبتك عشان متتصدميش فيها وجيتي لما عرفتي خونتيني وحتي لما حكتلك مصدقتيش 
زينه بمقاطعه=كان لازم اعمل كدا والله انا كنت مصدقاك بقلبي بس عقلي كان لازم يصدق  ان صحبه عمري يطلع منها كل دا 
زين _كفايه يزينه 
احتضنته زينه 
=انا اسفه يبابا انتي قولتلي حتي لو غلطي تعالي في حضني صح عارفه اني غلطانه بس والله كان لازم اتاكد وانت قولتلي مهما تغلطي قلبي مسامح صح صح 
زين بمشاكسه_علي فكره بتاخدي كلامي علي مذاجكك بس هعديها بمزاجي 
زينه=بحبك اووي يزين
زين_وزين بيموت في التراب علي بتمشي عليه يزينه البنات
زينه-معقوله يتيته صحبه تعمل في صحبتها كدا
زينه= واكتر يحببتي الغيره بتعمل اكتر  انا حكتلك القصه دي عشان تخلي بالك يحببتي وتنقي صحابك الي هتعشريهم عشان متتصدميس فيهم ويوجعوا قلبك
زينه الصغيره بغمزه-بس الواضح ان جدو بيجبك اوي يتيته 
زين وهو يحتضن زينه_جدك بيموت في جدتك يزوزو 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها بعد عذابها للكاتبة منار رمضان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *