Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم هاجر

               رواية أقتحمت قلبي حورية  الثامن والثلاثون 38 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم هاجر أحمد

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم هاجر

مراد حدد معاد ل سندس عند دكتوره ليليان،راح جاسر وسندس مع بعض
الحوار انجليزي مترجم
دكتوره ليليان: نعم هناك ورم في الجانب الايمن من الرحم لكنه ليس بخبيث 
جاسر: هل سانلجأ ل اجراء عمليه استصال الرحم
ليليان: لا لا الامر لسه بهذا التعقيد
سندس بتراقب: هناك امل للأنجاب فيما بعد
ليليان: لا استطيع تحديد الامر الان 
جاسر: وما العمل 
ليليان: سا نقوم بجراء عمليه جراحيه لاستصال الورم ونتبع جدول علاج مخصص 
سندس: هل الامر لها تاثير سلبي علي الانجاب
ليليان: لن يمنع الانجاب لكنه علي الاغلب يحدث بعض التأخير بسبب العقاقير الطبيه
سندس بحزن: وكم هي مده التأخير
ليليان: لا استطيع التحديد هذا الامر ممكن شهر اوسنه او اكثر 
جاسر: حسناً فهمنا الموضوع متي تنصحينا بجراء العمليه
ليليان: اقترح الاسبوع القادم
جاسر: ليس سريع جدا
ليليان: لا علينا الاسرع حتي لا ينتشر الورم اكثر 
سندس: حسناً اوفق علي المعاد
ليليان: سوف احدد اليوم واتصل بكم
جاسر: شكراً جزيلا لكي
ليليان: العفو
فى مبني المخابرات المصريه 
واخيرا اقوي واشجع رائد فى المخابرات المصريه عاد 
يدخل رعد المبني وكل من شافه وقف احترام وتحيه ل الرائد رعد السيوفي وكان احتفالهم برجوعه حافل 
بعد ترحيب واحتفال راح رعد مكتب اللواء رفعت خبط الباب ودخل 
اللواء رفعت بفرحه: الرائد رعد السيوفي نورت مبني المخابرات المصريه 
رعد قدم التحيه العسكرية: نورك يا فندم
رفعت: تعالي في حضني يا رعد حمدالله علي سلامتك
رعد حضنه: الله يسلمك يا فندم 
رفعت: نا يت ترجع ل شغلك يا بطل 
رعد: اكيد كنت بعد الايام عشان ارجع تاني 
رفعت: واديك رجعت يا بطل 
رعد: كنت عوز اطلب من حضرتك طلب
رفعت: عارف طلبك هتطلب تتحول لقسم التحقيقات عشان هيبقا صعب عليك السفر والعمليات
رعد: مش صعب عليا شخصياً بس هيبقا صعب عليا ابعد عن العيله والولاد مش هستحمل الموضوع دلوقتي
رفعت: اكيد يا رعد انت فاهم ده وكمان انا حابب الفكره عشان خبرتك هتنفعنا في التحقيقات 
رعد: متشكر جداً يا فندم
رفعت: اتفضل علي مكتبك يا حضرت الرائد وابدا شغلك 
رعد قدم التحيةالعسكرية: حاضر يا فندم عن اذنك
فى قصر السيوفي 
وصل جاسر وسندس القصر وقالو الاخبار للعيله وطمنوهم وجاسر طلب من سندس متطلعش اوضتهم دلوقتي وطلع هو قبلها، قرار انه يعملها مفاجاه يفرحها بيها وبعد شويه طلب من سندس تطلع، اول ما فتحت الباب لقيت طريق مرسوم بالورد الاحمر والشموع لحد السرير وقلب كبير مرسوم بالورد في نص السرير وجاسر وقف قدامها
سندس بدموع: اي كل ده يا جاسر
جاسر بحب: شششش النهارده مش عوزين دموع عوزين نفرح ونشبع من بعض، تسمحيلي بالرقصه دي
سندس: اكيد
جاسر فك حجاب سندس وفرد شعرها برومانسيه وخدها في حضنه وبداء يرقص معاها 
(اغنيه اسيبك ليه، بهاء سلطان) 
{اسيبك ليه، أسيب روحي أسيب أملي أسيب عقلي أسيب قلبي، أسيب روحي أسيب نفسي أسيب عقلي أسيب قلبي
أنا من غيرك يا حبيبي ببقى مش انا، وفي كل مطرح بلقى فيه ذكرى لحبنا، وببقى معاك ومشتاقلك خلاص همشي وبرجعلك، أسيبك أسيبك ليه، في وسط دنيا صعبة لقيتك كلمة حلوة هدية ربنا، لقيت في الناس ملاك هموت وهعيش معاك لو كام مليون سنة، أنا من غيرك يا حبيبي ببقى مش انا، وفي كل مطرح بلقى فيه ذكرى لحبنا، وببقى معاك ومشتاقلك خلاص همشي وبرجعلك أسيبك أسيبك ليه} 
جاسر بحب: معشقتش في حياتي غيرك، ومش عوز غيرك انتي كل حاجه ليا، بنتي واختي، وامي وحبيبتي ومرتي وحته مني انتي وبس 
سندس بحب: وانا بحبك اوي حبي ليك ميوصفهوش كلام
جاسر: اوعديني يا سندس مهما يحصل متطلبيش مني ابعد عنك تاني، مقدرش يا سندس مقدرش اطلبي مني اموت بس متطلبيش ابعد عنك
سندس بدموع: كان غصب عني مكنتش عوزه اظلمك معايا انت ملكش زنب في مرضي ده 
جاسر: ماليش زنب ازاي وانا وانتي واحد انتي حته مني يا سندس مرضك هو مرضي، اوعديني يا سندس مهما زادت مشكلنا منبعدش عن بعض 
سندس: وعد يا حبيبي عمري مبعد عنك
جاسر بخبث: حلو اوي المهم بقا، عوزين نخاوي الواد
سندس ضحكت: ههههه مش لما نجيب الواد الاول بعد كده نبقا نخاويه
جاسر: احنا فيها اهو هنجيبه تعالي بقا
وششششش عيب يابت انتي وهي هشش يلا من هنا????
فى بيت ليل الهوارى 
مريم بتعيط علي اخرها ورقيه قاعده سرحانه وبتعيط
صفيه: مريم بتعيط من بدرى يا رقيه وانتي سايبها وقاعده
رقيه بدموع: مخدتش بالي 
صفيه: مالك يا رقيه يا حبيبتي بتعيطي ليه 
رقيه بعياط: ليل يا ماما بقيت بشوفو بالصدفه في البيت مبيفكرش فيا انا وبنته علي طول مشغول وعلي طول سرحان بيجي علي النوم ولما اتكلم معه يتعصب عليا 
صفيه: يمكن عندو شغل
رقيه: دي مش حجه يا ماما شغله مش اهم مني انا وبنته ده حتي مبقاش عنده وقت يشيل بنته 
صفيه: حقك عليا انا يا بنتي انا هشدلك ودنه واعلمه الادب وافهمه ان بيته ومراته اولويته 
رقيه: تسلميلي يا ماما 
نرجع لقصر السيوفي 
حور متوتره ورايحه جايه وهي شيله علي ايدها فهد وباين عليها الخوف
فريد: مالك يا حور يا حبيبتي متوتره ليه كده
حور: رعد يا بابا رجع شغله النهارده وانا خايفه يرجع لموضوع السفر والمهمات وضرب النار والقرف ده يا بابا انا اعصابي مش هتستحمل ده
ميرفت: عندك حق والله يا بنتي لما كان بيسافر كنت ببقا هتتجن عليه
فريد: اهدو شويه اكيد مش هيسافر من غير ميقول 
نور: رعد عمره ما قال لحد انه مسافر لما كان بيروح مهمات
اكمل: يا بنتي احنا بنحاول نهديها تخوفيها انتو
حور بدموع: يارب احميه والنبي يارب انا ماليش غيره
وهي حور لسه بتتكلم رعد حضنها من ضهرها قدام الموجودين
رعد بمرح: يا بكاشه لما انتي مالكيش غير الاسدين اللي ربنا رزقك بيهم دول يبقو ايه 
حور لفت حضنت رعد وعيطت في حضنه ومهتمتش بوجود حد 
رعد بحنان: ششش اهدي يا حبيبتي اهدي انا معاكي اهو وجمبك عمري ما ابعد عنك ابدا 
حور: شغلك انا مش هستحمله مش هستحمل اعيش فى قلق عليك كل ثانيه تمر علينا
رعد: متقلقيش خلاص مفيش قلق تاني ولا سفر ولا مهمات 
ياسين: ازاي انت استقلت
رعد: لا طبعا استقلت ايه 
فريد: اومال ايه 
رعد: طلبت نقلي لقسم التحقيقات يعني ورق ومرقبه وكده يعني
حور: يعني مفيش عليك خطر 
رعد: لا يا روحي مفيش خطر كل شغلي وانا علي مكتبي 
حور براحه: الحمدلله 
كلهم بيتكلمو وفرحانين بخبر شغل رعد، ونور كانت وقفه حاسه بوجع غريب في بطنها وفاجاه بدات تنزف اول ما شافت الدم بدات تصرخ باسم ياسين
نور بصريخ: ياااسين 
ياسين بصلها وعبال ما جرى عليها كان اغمي عليها ووقعت فى الارض 
ياسين بخوف: نور يا حبيبتي فتحي عينك نور مالك
رعد بصوت عالي: انت لسه هتتكلم شيلها ويلا علي العربيه لازم نروح المستشفى بسرعه 
ياسين شال نور وجرى علي عربيه رعد ركب بيها وراه ورعد ساق وحور كانت جمبه وطلعو بسرعه علي المستشفى 
فى المستشفى اول ما نور وصلت دخلوها اوضه العمليات وبعد شويه خرجت الممرضه وطلبت نقل دم ل نور وياسين كان مفس فصيله الدم واصر انه يتبرعلها وفعلا اتبرعلها وبعد شويه خرجت الدكتوره من اوضه العمليات 
ياسين بخوف: طمنيني يا دكتور نور فيها ايه
الدكتوره: هي كويسه الحمدلله بس للاسف اجهضت الجنين
رعد: ليه كده دي مش بتتحرك من مكانها ومريحنها خالص
الدكتوره: مش شرط سبب الاجهاض يكون تعب جسدي ممكن تعب نفسي او ضغط او توتر 
حور: طب هي عامله ايه دلوقتي 
الدكتوره: الحمدلله اتمنا منكم الفتره الجايه تكونو جمبها تحاولو تخرجوها من اي مود وحش هتدخل فيه لان طول فتره البينج كان بتخطرف وتقول ابني ممكن تدخل في اكتائب لو عرفت الخبر
رعد: حاضر 
ياسين من ساعت ما سمع الخبر وهو دموعه نزله وكل اللي بيقولو
ياسين بدموع: ربي لا اسالك رد القضاء لكني اسالك اللطف فيك
رعد: اي يا ياسين ربنا يعوض عليكم انتو لسه صغيرين وان شاءلله تجيبو بدل البيبي اتنين وتلاته شد حيلك عشان تقدر تقوي نور
ياسين: حاضر يا رعد 
حور: انا هتصل اطمنهم في البيت عشان عوزين يجو
رعد: ماشي يا حبيبتي 

يتبع….

لقراءة الفصل التاسع والثلاثون : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *