روايات

رواية ملكة الزين الفصل السابع 7 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل السابع 7 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت السابع

رواية ملكة الزين الجزء السابع

رواية ملكة الزين الحلقة السابعة

مي قفلت وبصت علي التليفون لقته فصل شحن

مي:وقتك دلوقتي ربنا ياخدك هشحنك في العربية وخلاص وخارجه من الباب واتفاجأت بسامر قدام الباب

مي:دكتور سامر خير

سامر:انا جاي اتجوز عندكم عروسه

مي:أه????????????

سامر:عندكم عروسه؟

ام مي:مين علي الباب يا مي

مي منتظرتش وقفلت الباب في وش سامر وبتبص لقت مامتها جايه

ام مي:مين اللي كان علي الباب يا حبيبتي

مي: د د د د

ام مي:في اي يا مي انت بتتعلمي الكلام ولا اي

مي:دا دكتور سامر اللي في الجامعه

ام مي بستغراب:وده كان جاي ليه اوعي تكوني ضربتي حد

مي: د د د دا بيقولي انا جاي اتجوز عندكم عروسه

ام مي: وانت عملتي اي يا حبيبتي

مي:قفلت الباب في وشه

الام:يا بنت المجنونه وسعي من عند الباب وفتحت الباب لقت سامر ميت ضحك بره????????????

الام: معلش يبني انا بنتي عفويه حبتين اتفضل

دخل سامر ومي لسه مصدومة مكانها

سامر:مي

مي:……..لا رد

سامر:يا بنت

مي:ها نعم

سامر:هتقفي متنحه كده كتير

مي:لا بفكر اشوفلك مين عروسه????

سامر:عوض عليا عوض الصابرين يا رب تعالي يا طنط وسبيها واقفه كده

الام: اتفضل يبني انا مش عارفه دي دخلت طب ازاي????(دخلت من الباب يا حاجه عادي يعني????????????)

مي:استني مكانك

سامر:خير اي تاني

مي:مفيش عرايس مع السلامه

سامر:انا مش عايز امد ايدي عليكي يا مي اقعدي في جمب لحد اما امشي

مي:حاضر????????

دخلت الام وسامر الصالون ومي دخلت اوضتها ولسه بتفكر تشوفلوا مين عروسه(يخربيت التخلف دا لو بيشرح لبقرة هتفهم عنك يا شيخه هو في غيرك????????????)

سامر:بصراحة يا طنط وبدون اي مقدمات انا جاي طالب ايد مي بنت حضرتك

الأم: احنا يشرفنا طبعا بس فين اهلك يا حبيبي

سامر:بصراحة يا فندم انا اهلي متوفيين ومعنديش غير اختي عندها 23سنه وبتكمل دراستها بره البلد

الام:بص يبني مي بنتي والدها متوفي ومعندهاش غيري انا اللي ربيتها لواحدي بنتي فقدت حب الاب ومكانش عندها اخوات يسندوها ولا حتي اخت بنت واحده انت هتقبل تكون ليها الاب والاخ والاخت وكل حاجه

سامر:انا اوعدك انها عمرها ما هيجي عليها يوم وتشتكي لحضرتك مني

الام: وانا واثقة فيك يبني نقرأ الفتحه

مي:فتحة اي يا ماما

سامر:اقرأي يا حماتي انا هموت مشلول

مي:قفاك شبه طبق الفول????هو انت خلفتي غيري يا ماما علشان تبقي حماته ????????

سامر:انا عايز اعمل بعد اذن حضرتك يعني خطوبه بعد يومين اي رأيك

الام:تمام يبني انا موافقه

مي:ماما هي مين المغفله اللي هتجوزيها وتخطبيلها كمان يومين دي دي بنت مغفله قووي????????????

سامر:تمام هاجي اخد مي بكره وتختار الذهب اللي هي عايزاه استأذن انا بقي

الام:تمام يبني بكره ان شاء الله بس انت لازم تشرب حاجه مينفعش تمشي كده

سامر:تتعوض المره اللي جايه الجايات اكتر يا حماتي

مي:وانا مالي متخلي المغفله تيجي معاك هو انا كنت خلفتها ونسيتها

سامر بيقرب منها ومي بترجع وره

مي:اثبت مكانك لتولع انت رايح فين

فضل سامر يقرب لحد ما اتكلم جمب ودنها

سامر:ما هو بصراحه انت المغفله دي يا كيان سامر سلام

مي متكلمتش ولا كلمة وفضلت مصدومة ومش عارفه ترد وسامر مشي

مي:ماما هو اللي انا سمعته ده صح????

الام:مش ده سامر اللي انت بتحبيه وحكيتيلي عنه قبل كده ودعيتي انوا يبقي من نصيبك اهو بقي من نصيبك الحمد لله

مي:انا مش قادره اصدق حلم عمري اتحقق فجأه كده انا فرحانه قوووي يا ماما

الام:يارب تفضلي دايما فرحانه يا قلب ماما ومتزعليش ابدا وربنا يقدرني وافرحك ويطلع سامر ابن حلال وتبقي زي بنته مش مراته بس

مي:يارب يا ماما يلهوووي انا هموووت من الفرحة بجد

الام:يارب دايما يا قلب ماما يلا روحي نامي علشان اليوم طويل قوووي بكره

مي:حاضر يا ماما تصبحي علي جنه يارب

الام:وانت من اهلها يا قلب ماما

دخلت مي الاوضه يلهووي دا البنات هيخلوا احمد يراجعلهم النهارده الله يرحمك يا مي????????هبعتلهم رساله علي الجروب بتاعنا احنا التلاته اني معرفتش اجي بسبب مفاجأة كبيرة قوووي وهكيلهم الصبح وانت وفتحت الفون وجالها رساله من رقم غريب

……./السلام عليكم

مي:دا اي الهبل ده مين الحمار

……./بصي انا شخص انت متعرفيهوش وبحبك اكتر مما تتخيلي وهاجي اتقدملك بكره

مي:وفر علي نفسك المشوار يا قمور علشان انا اتخطبط لراجل بعيلتك كلها

……/نعم اتخطبتي ازاي وامتي

مي:ميخصكش ويلا بلوك

……./طيب قبل اما تعملي بلوك انت بتحبيه

مي:بحبه انت اهبل بحبه دي كلمه قليله قووي علي اللي بحس بيه انا بعشقه ويلا بلوك بقي عملت بلوك ولسه هتنام نفس الرقم رن فون

مي:انت متخلف يبني بقولك هتجوز راجل بيك انت وعيلتك كلها وبعدين انت مين اصلا عرفني بنفسك كده يا قمور

………/بسم الله اولا كده يا زين ما اختارتي يا بنتي هو شاب قمر اصلا ويتحب????????????

مي:انت تاني دا يوم المفاجأت بقي

سامر:انت لسه شوفتي حاجه دا انا هبهرك روحي نامي بقي علشان اليوم بكره طويل وهيبقي ممتع قوووي

مي:حاضر تصبح علي خير

سامر:دي تقوليها لأمك بحبك

مي:………لا رد

سامر:مي انت فين يا هبله

مي قفلت التليفون في وشه وبعدت الفون عنها وحططه علي الشاحن ولسه بتستوعب الصدمتين اللي حصلوا النهارده وابتسمت ونامت

نرجع قبل 3 ساعات عند تمارا في الفيلا وصلت تمارا ومريم وتمارا طلعت غيرت هدومها وأدت فرضها ومريم كمان ادت فرضها ونزلوا كان احمد جه

احمد:السلام عليكم

تمارا ومريم:وعليكم السلام

احمد:ازيك يا رومه

مريم:اهلا يا احمد عامل اي

احمد : بخير يا قمري الحمد لله انا هطلع اغير هدومي واجي بسرعه حضروا الكتب وعزيزه علشان هتنضربوا زي زمان

مريم:وحياة امك بلاش

تمارا:ورحمة ستك يا راجل

احمد:ولو برده فين الكلبه التالته

تمارا:قالتلي جايه وبعدين برن عليها فونها مقفول

مريم:زمانها نامت انا عارفه مي متخلفه عقليا

احمد:زاكروا اول شبتر اناتومي لحد اما اجي يا ابطال ومش عايز غلطه وألا هتسلموا علي عزيزه نص ساعه وناول سلام ومشي

مريم:يلهوي هو في كده انتوا بتجيبوا الناس دي منين يستي

تمارا:معاكي حق دا رخم قوووي

مريم وهي سرحانه:لا مش قصدي كده قصدي انه مز قوووي يناااااااس

تمارا:نعم مش سامعاكي

مريم وقد غدركت ما قالته مفيش حاجه يا حبيبتي

تمارا:تمام يلا نذاكر علشان احمد هيجيب عزيزه

مريم:ايوا يلا

بعد مرور ساعه نزل احمد اي اتأخرت عليكم يا ابطال

تمارا ومريم:لا خالص مقعدتش ساعتين ليه يا حبيبي

احمد:معلش لقيت نفسي وحشتكم قولت بلاش احرمكم مني كفايه كده طلعي الكتاب يا تمارا الكلب وقعد علي رأس السفره علي اليمين تمارا وعلي اليسار مريم وقعد يشرح ومريم مركزه معاه هو مش مع شرحه خالص وهو اخد باله

احمد ها فهمتي يا مريم

مريم:ايوا فهمت

احمد:طيب عيدي اللي انا قولته

مريم سكتت

احمد:مريم قولي

مريم:معنديش إجايه

احمد:انا مش قولت نركز ونفصل من اي حاجه

مريم:انا اسفه

احمد:ملهوش لازمه يا رومه افتحي ايدك

مريم:انت عايز تضربني بجد يا احمد????????

احمد:كبيرة علي الضرب مثلا افتحي ايدك

مريم فتحت ايديها وانضربت عصايه من احمد وعنيها دمعت واخدت شنطتها وخرجت بتعيط

احمد:هو في اي مريم مالها

تمارا:طول النهار زعلانه ومخنوقه وانت جاي تضربها اخر الليل يا اخي حرام عليك انت اخ انت????????

احمد:طيب خليكي انت هنا انا خارج وجي تاني

تمارا:هاراجع لحد اما تيجي

احمد: ماشي وخرج بره

عند مريم شافت الكاوتش بتاع العربيه نايم وركبت العربيه وقعدت تعيط

مريم:اي ذنبي اني بحبك مفيش حاجه بأيدي يا احمد يارب ان كان خيرا لي قربه مني وان كان شرا لي فأسرفه عني واسرفني عنه وسمعت حد بيخبط علي الزجاج وفتحته

احمد:انا اسف يا رومه متزعليش مني

مريم:محصلش حاجه يا احمد انا لازم امشي مع السلامه

احمد:وهي العربيه بتمشي بكاوتش نايم يا شاطره

مريم:طيب وسع كده ونزلت من العربيه

احمد:طيب تعالي هوصلك

مريم:شكرا????????????

احمد جابها من قفاها ووقفها قدام العربيه علشان تركب

احمد:دانتوا اخوات هتجيبولي جالطه

مريم:احمد انت فعلا بتعتبرني اختك بس

احمد:لا وحاجه كمان

مريم وعيونها لمعت بفرحة:بجد هي اي

احمد:وبنتي اللي مخلفتهاش

مريم وعيونها دمعت وخلاص هتعيط:ماشي شكرا يا احمد وركبت العربيه

احمد عارف ان مريم بتحبه وهو كمان بيحس بأحساس غريب تجاهها بس برده بيكذبه وبيقول دي اختي الصغيرة

ركب هو كمان العربيه واتوجهوا لشقة سكن مريم (مريم اهلها عايشين في دبي واهم حاجه عندهم الفلوس بس في فرق كبير قووووي بينهم وبين بنتهم)ونزلت مريم بدون ولا كلمة وطلعت شقتها ادت فرض العشاء واخدت صورة احمد في حضنها ونامت علي السرير

مريم:يارب يارب هونها عليا هو انا هفضل لحد امتي وحيده يارب انك تعلم كيف حالي ونامت وهي بتعيط

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *