روايات

رواية ملكة الزين الفصل الثامن 8 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الثامن 8 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الثامن

رواية ملكة الزين الجزء الثامن

رواية ملكة الزين الحلقة الثامنة

صباح يوم جديد ع كل ابطالنا

اولا تمارا صحيت م النوم وادت فرضها وفتحت الواتس ولسه هتكتب لمي انتي مجتيش ليه امبارح وان احمد هينفخها لقت مي ومريم فاتحين وبيتكلموا

مريم:متخلصي تقولي يبنت الكلب قرفتيني معاكي

مي:اتحايلي عليا شويه

تمارا بتكتب:صباح الفل ع الكلاب

مريم:تعالي شوفي الوكسه

تمارا:في اي????????

مي:اتحيلي عليا انت وهي

مريم:بت انا لسه صاحيه ومش فيا مراره انطقي ف اي

مي:انا بصراحه

تمارا:هتنقطينا يبنت الكلب متخلصي

مي:سامر جه اتقدملي امبارح يتيمو

مريم: سامر مين????????

مي:دكتور سامر يبت

تمارا:قولي والله????????

مي:وربنا????????

مريم:انا فرحانه اووووي اخيرا هلبس فستان

تمارا:وانا كمان????????????????

مريم وتمارا:مبروك يقلب اختك

مي :الله يبارك فيكوا يا اجمل اخوات الخطوبه بكره احنا هنروح نشتري كل حاجه النهارده ،، لو واحده فيكو فكرت مجرد تفكير او عقلها بس هيألها انها متجيش بكره تترحم ع نفسها????????

مريم: صلي ع النبي يمعلم سيد مش كده

تمارا:انا هاجي اصحيكي من النوم بكره انتي بتقولي ااي

مي:اما اشوف سلام بقا عشان سامر بيتصل

مريم:عم يعم طيب حاسب ان في سناجل هنااا

تمارا: قوليلها يبنتي حسبي الله????

وضحكوا هما الاتنين وقفلو

مي:السلام عليكم

سامر:اجمل السلام عليكم سمعتها ف حياتي كلها وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

مي:ن ن ن نعم وبعدين اتكلم كويس  الله

سامر:انتي يبت انا اتكلم براحتي

مي:عايز اي ياض

سامر:يلا يا هانم اتاخرنا

مي:طيب هلبس ونتقابل فين وانا اجي بعربيتي

سامر:نعم يا عين ماما قولي تاني كده

مي:بقول فين المكان وهاجي بعربيتي غلطت ف اي يعني

سامر:مي البسي يحبيبتي وانزلي بدل متموتيني مشلول انا واقف تحت العماره بتاعتكم

مي راحت اابلكونه ايوه شفتك قصدي هلبس????

سامر:طيب يمجنونه مستنيكي

لبست مي دريس باللون الاحمر وفيه ورد ابيض وعليه حجاب احمر وكانت جميله جدااا واستأذنت من والدتها ونزلت

مي ركبت العربيه:صباح الخير

سامر:صباح الفل ع عيونك ف مفاجأه كبيره اووووي هتبقا بليل جهزي نفسك

مي:استر يارب انا كده خوفت

سامر:ههههه لا متخافيش يلا كده فاضل نشتري كل حاجه النهارده

مي:تمام هيا يا فتي

سامر:امرك يا مولاتي

راحوا ع مكان بييع صيغه جميله اوووي ودخلواا

سامر: السلام عليك

 الرجل وعليكم السلام اهلا بحضرتك

سامر اهلا بيك يعم امجد انا عايز الحاجه الل طلبتها موجوده

الرجل اكيد طبعا يفندم ثواني اتفضلو لحد متوصل

قعد سامر ومي ومي اتكلمت

مي: انا مش فاهمه حاجه انت طلبت اي

سامر هتفهمي كل حاجه دلوقت ودي اول مفاجاه

الرجل وصل باجمل تشكيله من الالماس ومي مبهوره جدا باللي بيحصل بس م جواها فرحانه اوووووي

سامر :اي رايك

مي:تحفه جميله بجد

سامر انا صممتها ع زوقي يلا اختاري

مي انا فرحانه اوووي ان انت معايا

سامر اكيد مش فرحانه اكترر مني يااا بنت قلبي يلا اختاري بقي

اختارت مي طقم من الالماس وجواه حجر كريم بس مش كبير عشان بتحب كل حاجه تبقا سمبل مش بتحب الحاجه اوڤر

خلص سامر ومي كل حاجه ووصلو البيت وفرحوا والده مي بس الغريب ان مي مجابتش لبس الخطوبه

الام:مي يحبيبتي مجبتيش لبس الخطوبه ليه

سامر:لبس مي هيجهز بكره العصر ان شاء الله والميكيب ارتست هيجو معاه

مي:وليه انا مجيبوش

سامر:عشان كمان دي مفاجأه

مي:ماشي

سامر:مي ممكن تجيبيلي كوبايه مايه م جوا وكوبايه قهوه

مي:حاضر

دخلت مي المطبخ وجهزت القهوه

سامر:تمام يا طنط بعد اذن حضرتك

مي:طب والقهوه مين هيشربها

سامر:انا مش مستعد اشرب حاجه م ايدك واموت فيها

مي:كده طيب يلا غور ومفيش شبكه وانا عندي امتحان كمان كمان 5 ايام غور ياض

سامر:انا جيتلك تلخيص كل المواد ذاكريهم وكده انتي مش هتتعبي

مي بفرحه:بجد يا سامر

سامر:بجد يا قلب سامر والتلخيص ده انا الل كتبه

كاتبه لنفسي وانا ف سنه اولي يلا اجمدي الترم هيخلص خلاص

مي:يمسهل يارب

سامر:ماشي يقمري هتوحشيني مع السلامه

مي:الله يسلمك

روح سامر وكان عرف اصحابه من يومين فهد وزين وياسين وهما فرحوا جدا وجهزوا كل حاجه ومكان الحفله من الاخر الحفله ناااااار،،سامر وصل المكان الل هيتعمل فيه الخطوبه وكان هناك فهد وزين وياسين

سامر: السلام عليكم

الشباب: وعليكم السلام

سامر: فاضل اي يرجاله

زين :ولا حاجه يعريس اخيرا هفرح بيك طب عرفنا ع العروسه اعمل اي شكل ده احنا اخواتك

سامر:اثبت يله هو اي الل اعرفك ع العروسه احمد ربنا وبوس ايدك وش وضهر اني قولتلك ع اسمها

زين:ماشي يعم

سامر:هو فهد سرحان ف اي

زين:فهد مسافر كمان 4 ايام

سامر:مسافر فين

زين:تعالي معايا

ومشيوا بعيد عن فهد الل لسه سرحان وبيفكر وزين حكي لسامر كل الحكايه

سامر:وهو هيعمل كده عشان بنت غلبانه يعني

زين:مش عارف بس حاسس انه هيلحقك قريبا

سامر بضحك:مش بعيد????

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *