Uncategorized

رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الاول 1 بقلم نور أحمد

  رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الاول 1 بقلم نور أحمد
 رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الاول 1 بقلم نور أحمد

 رواية أحبني تاجر سلاح الفصل الاول 1 بقلم نور أحمد

الام: قومي يابنتي الظهر جه 
نورا : صباح الخير يا حجه 
الام: صباح الخير يا اخرة صبري 
نورا : الساعه كام بقي علي دا كله  
الام : الساعه 9
نورا : واضح جدا إن الظهر جه هههههه 
الام : يابنتي قومي شفيلك حاجه اعمليها بدل النوم اللي بيجيب الفقر دا
نورا : هو انا لقيت حاجه اعملها وقلت لا وزي ما انتي شايفه بدور علي شغل ومش لاقيه 
الام : قومي الفطار عندك وانا رايحه عند بيت عمك 
 نورا : ماشي يابوحه ههههه ( نسيت اعرفك أنا اسمي نورا احمد عندي 22سنه في كليه خدمه اجتماعيه وداخله سنه رابعه انا بنت منقبه مش ملتزمه آخر حاجه بس بحاول والله المستعان واللي بكلمها دي تبقي أمي أنا من أسرة متوسطه ولا فقيرة أوي ولا غنيه الحمدلله الجاي علي قد اللي رايح أبويا سواق عربيه اخواتي اربعه غيري تلاته مخلصين جامعه وانا رقم اربعه وأصغر مني في ثانوي عام )نكمل بقي 
صحيت من النوم صليت وجهزت فطار وفطرت وعملت شاي بنعناع اللي بعشقه وفتح التلفزيون اتفرج علي شويه التلفون رن 
الووو  
أيوة يانورا انا الابله ناديه عامله اي
نورا : الحمدلله انتي عامله اي 
ناديه : الحمدلله ياحبيبتي بكلمك علشان كنا محتاجين ابله في الحضانه وعيزينك من بكرا 
نورا : تمام يا ابله ناديه بس مشتغلتش في حضانه قبل كدا  ومش عارفه انا هعرف اعلم الولاد ولا لا 
ناديه : ياحبيبتي انتي شاطرة وتعرفي بأذن الله تعالى
نورا : ربنا يكرمك يارب طب تمام هاجي من امتا 
ناديه : من بكرا ياقلبي 
نورا : طب ياحبيبتي تمام الحضور من الساعه كام
ناديه : من 7,5 الصبح لحد 12الظهر 
نورا : تمام ماشي 
ناديه : يلا مع السلامه 
نورا : الله يسلمك ياروحي
الام : اي يانوراة بتكلمي مين 
نورا : دي الابله ناديه بتكلمني علشان أشتغل معاهم في الحضانه 
الام : طب كويس ربنا معاكي ويوفقك يارب 
نورا : يارب يا أمي 
اليوم خلص وتاني يوم ظبط المنبه علي الساعه 6الصبح قمت صليت وفطرت وجهزت نفسي ومشيت الحضانه ماهي الحضانه جنب البيت مسافه 10دقايق مشي 
رحت الحضانه وقابلت المديرة 
المديرة : ازيك يانورا 
نورا : الحمدلله 
المديرة : بصي يانورا الأبله ناديه كلمتني عنك وقالت لي إنك شاطرة علشان كدا انتي هتمسكي الفصل دا 
نورا : تمام 
الساعه جت 12والمرواح جه والاولاد مشيوا بصراحه كان يوم متعب وصوتي راح بسبب الاولاد روحت صليت الظهر وتغديت ونمت وعدي اليوم او بالاحري عدت الايام وبقالي 3شهور بشتغل في الحضانه 
المديرة : والله هتوحشينا يا ابله نورا والعيال حبوكي ومش عيزينك تمشي 
نورا : وانا كمان حبيتهم برغم من أنهم بيفرهدوني بس أعمل اي الدراسه بعد يومين والجامعة هتفتح 
المديرة : يلا ياحبيبتي ربنا معاكي ويوفقك يارب 
نورا : يارب يلا سلام
المديرة : سلام 
روحت واليوم عده وجه اول يوم في الدراسه بس انا مش هروح اول يوم دا اللعيال السيس إنما أنا لا ههههه بهزر معاكم انا مكسله 
رنا : ها يابنتي مجتيش لي 
نورا : والله ما لي مزاج 
رنا : روح أمك يانور هو بالمزاج 
نورا : يسطااا اهم حاجه راحتي النفسيه سيبك أنتي 
رنا : ماشي ياختي سلام 
نورا : سلام يارنوووش 
حطيت التلفون من أيدي لقيته بيرن بس رقم مش مسجل 
قلت الووو
الووو 
نورا : انت تاني 
محمود : اسمعيني بس 
نورا  : لا مش هسمع وقلت السكه في وشه
عدت الايام ورحت الجامعه وسط محاضرات وزيارات وانا تايهه بين كل دا اهم حاجه اروح الجامعه أفطر 
تن تن تن 
الووو
االوو
نورا : عايز اي يابني حل عني 
محمود : لا مش هحل هتجوزك يعني هتجوزك بزوق بالعافيه هتجوزك 
نورا : اعلي ما في خيلك اركبه ووريني هتعمل اي 
محمود : هتشوفي هعمل اي بس اللي مايزعلش في الاخر 
وقفل 
ياشيخ الله يحرق دمك زي ما انت بتحرق دمي حطيت التلفون علي المكتب ودخلت غيرت هدومي علشان انام اتوضيت وصليت ركعتين قبل ما انا 
نورا : أمي أنا مش هصحي بدري انا عندي مسائي هقوم علي 10كدا 
الام: ماشي 
تاني يوم 
الام : يانورا اصحي مش هتروحي الجامعه 
نورا : قائمه اهو 
قمت صليت وفطرت وغيرت هدومي ومشيت الجامعه حضرت محاضرتين وباقي واحده والساعه 4,5
سها : يلا يابنتي خلينا نروح 
نورا : لسه باقي محاضرة تحضرها والأول 
سها : دي بتخلص الساعه 6 باليل انا همشي وبعدين احنا بنحضر ومش فاهمين حاجه يبقي نروح احسن حتي نلاقي مواصلات 
نورا : تصدقي انا اقتنعت يلا نروح بلا تعليم بلا نيله 
سها : معاكي حق يسطااا 
نورا : آمال طول عمري ????
سها : صحبي الجامد 
نورا : اصبري هرن علي أبويا يستناني في الموقف هروح معاه بدل مش بلقي مواصلات 
سها : اوكي 
طلعت التلفون وبرن …الرقم المطلوب مغلق أو غير متاح يمكنك إرسال رسالة صوتيه عن طريق نجمه قبل الرقم وإعادة الاتصال 
نورا : مغلق 
سها : عادي تلقيها شبكه ممكن 
نورا : يابنتي وقفي السرفييز دا بسرعه 
سها : موقف مصر يسطااا 
السائق : أيوة يا استاذة اتفضلي 
نورا : اصبري هرن تاني ..برضوا مغلق 
سها : يابنتي شبكه افضلي رني لحد ما تعلق 
نورا : ماشي 
سها : برضوا مغلق 
نورا : اه ربنا يستر
سها : تلقيه التلفون فاصل شحن 
نورا : يمكن بس مش من عادة بفصل شحن من الحج 
سها : خير بأذن الله 
نورا : بأذن الله 
سها : يلا سلام وصلنا روحي اركبي علي بلدكم 
نورا : يلا سلام 
أما ارن تاني ….برضوا مغلق ربنا يستر 
بعد مرور ساعه وصلت البيت 
نورا :ماما عاملين اي علي الاكل
الام : همك علي بطنك 
نورا : هو أبويا لسه مجاش ولا اي
الام : لا لسه رني عليه 
نورا : برن من بدري مغلق 
الام : تلاقيه شبكه 
نورا : تلاقيها 
الام : غيرتي هدومك علي محضر الاكل 
نورا : اوكي 
دخلت اغير التلفون رن 
مجهول : متقلقيش ابوكي معانا 
نورا :انت مين
مجهول : مش عرفاني ياحبيبتي 
نورا : أنت
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *