روايات

رواية قبح القلوب الفصل الأول 1 بقلم سمية عامر

رواية قبح القلوب الفصل الأول 1 بقلم سمية عامر

رواية قبح القلوب البارت الأول

رواية قبح القلوب الجزء الأول

رواية قبح القلوب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سمية عامر
رواية قبح القلوب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سمية عامر

رواية قبح القلوب الحلقة الأولى

 

فهمتي هتعملي ايه ؟! انا مش عايز قرف و فضايح ووشك ده تخبيه بأي قرف أو البسي نقاب
بصت سلمى في الأرض : فهمت
ممنوع تبصي من البلكونة أو حتى تطلعي تمسحي السلم أو تخلي اي حد يشوفك حتى البواب لو خبط مترديش
– تنحت شويه و حسيت بحزن كبير في قلبي معقول ده حسن اللي حبيته طول العمر ده معقول ده حب طفولتي و مراهقتي ..ابن خالتي
بدأت اسرح بخيالي و افتكر ايامنا في ثانوي لما كان بيذاكرلي وهو اصلا المدرس بتاعي كان في سنه رابعة اخر سنه في الجامعة و كان دايما يجيبلي هدايا و يقولي في شعر و يتغزل فيا لحد ما قال لابويا أن زميله متقدملي وأنه شايفة مناسب ليا و ليه مستقبل و وافقت وانا عارفة أن حسن مش ليا ولا بيفكر فيا و كمان كان بيحكيلي أنه معجب بزميلته حاولت اطلعة من بالي ولكن مقدرتش و قررت أدفن حبه جوايا و جه اليوم اللي قعدت مع احمد فيه و أعجب بيا و مرت الايام لحد ما نزلنا نشتري الشبكه

 

 

 

حسن بحب وهمس : ايه رايك اجيبلك السلسله دي رقيقه شبهك
فرحت و عيني لمعت وانا ببص لاهتمامه بيا : هتجيبلي سلسله دهب
حسن : انا عندي مين اغلى منك
احمد : ايه يا عمنا ..انا العريس
اتكسفت وقتها وضحكت و بصيت لحسن لقيته هو كمان بيغمزلي وقال : انا هخبيها و البسهالك يوم فرحك
بص احمد علينا و كان واضح أنه مدايق من علاقتنا بس مكنتش بقدر اسيطر على نفسي في وجودة كل حاجه بتكون عليه و ليه هو كان مفيش غيره عندي
– حسيت بفراشات بتطير في قلبي و خرجنا كلنا و ضحكت أنه مهتم بيا
اتصل احمد بيا في البيت و فضلنا نتكلم كالعادة و طلب مني ابعد عن حسن لان هو بيغير بس من غير اي كلام قولتله ده ابن خالتي و مينفعش تتكلم عليه كده او تقولي ابعدي و اتفقت اني هستناه بكره يوصلني الدرس وهو رايح جامعته
جه تاني يوم وانا مبسوطه لاني عارفة أن حسن معاه مستنياه في الشارع و ببص للدبله اللي في أيدي بحزن و غمضت عيني و اتخيلتها دبله حسن و ضحكت لحد ما لقيت عربيه جايه ناحيتي بكل سرعتها وقتها وقعت على الأرض مش عارفة انا هعيش ولا هموت .

 

 

 

-صحيت تاني يوم في المستشفى و لقيت ابويا جنبي و بيعيط
ضحكت و مسكت أيده حاولت اطمنه اني عايشه و بخير بس مقدرتش اتكلم رفعت ايدي على وشي و لقيت نص وشي متخيط و رقبتي نصها مجروح و متخيط
عيطت ..عيطت لحد ما دموعي نزلت كلها من غير ما احس بيها .
….
نرجع تاني
انت رايح فين يا حسن انا بخاف اقعد لوحدي ..
-حسن بدأ يبصلها بقرف : هغور في داهيه اجيب طفح انا مش قادر اشوفك كده مش قادر
– غمضت عينيها وحاولت تمسك دموعها : كلها خمس شهور و تطلقني صح ؟!
حسن بسرعة : اه و في ال ٥ شهور دول هحاول اتمالك نفسي و استحملك
خرج وانا فضلت اعيط و اتصلت بيا خالتي اللي زي امي
– منى : سلمى يا حبيبتي عامله ايه
عيطت اكتر و حاولت اتكلم : انا كويسة يا خالتو

 

 

 

– منى : بالله عليكي ما تعيطي حسن زعلك طيب أنا زي امك قوليلي
سلمى : لا يا خالتو انا بس تعبت شويه و لسه مقلعتش الفستان
– منى : طيب اقلعي و أنا بكره هجيلك اقعد معاكي طول اليوم
– قفلت معاها و دخلت غيرت لبسي و خدت هدومي في الحمام لبستها و لبست طرحه و خبيت بيها نص وشي
و بدأت افتكر لما خالتي و ابويا قعدوا يتحايلوا عليه يتجوزني بعد ما احمد مشي بعد ما اتخطبنا بيومين و كل الناس بدأت تتكلم أنه ليه مشي لان محدش عرف باللي حصلي و خوفي من رد فعل الناس على شكلي خلاني افكر زي خالتي و ابويا و اوافق نتجوز ٥ شهور عشان الناس ينسوني
وقتها اتعصب حسن عليهم و قالهم أنه بيحب زميلته و ميقدرش يتجوز غيرها و أمه أجبرته عليا و قالتله ل ٥ شهور بس و اتطلقوا انت اكتر واحد هتخاف على بنت خالتك
وافق و اتجوزنا ولكن عمري ما تخيلت أنه يعاملني كده زيهم و اوحش منهم
– دخل و معاه اكل و غمض عينه و انا حاولت انزل راسي في الأرض عشان ميشوفنيش و يقول كلام يجرحني تاني .
حسن : قومي كلي وانا هنام
– مش هتاكل ؟!
ملكيش دعوة بيا انا اكلت تحت

 

 

 

و اه صح انا هنام في اوضه الاطفال وانتي نامي في الاوضه التانيه
سلمى : بس انا بخاف انام لوحدي
اتعصب اكتر : وانا مش عايز اصحى على الرعب ده كفايه اننا هنبقى في وش بعض طول اليوم و بكره عندي جامعة
و هتقابل سارة
حسن : اه في مانع ؟!
هي عرفت اننا اتجوزنا ؟
حسن : اه يا سلمى عرفت و هتصبر لحد ما الخمس شهور يخلصوا لانها بتحبني و كفايه كلام و نامي
قومت بسرعة من مكاني وانا بعيط و دخلت الأوضه و استخبيت تحت البطانيه …
” لقد تقبلت قسوتك و كنت أنا الجميلة وانت الوحش ،لماذا لم تتقبل قباحتي انظر مازلت جميلة من الداخل يا وحشي ”

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *