روايات

رواية عشق الزين الفصل الرابع 4 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل الرابع 4 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت الرابع

رواية عشق الزين الجزء الرابع

رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الحلقة الرابعة

 

مي محمد✍️
part 4
ـــــــــــــــــــــــــــ
عشق الزين
ــــــــــــــــ
مي … اتفضل
مي اخدت زياد ومشيت ع البيت وشتغلت شغل اضافي عشان توفر كل حاجه ل زياد
ـــــــــــــــــــــــــــ
زياد ببراءه قرب من امه وحضنها…مامي هو انا ليه مث لي اب
مي ودموع متحجرة …نصيب يااحبيبي كده
زياد…طيب ليه انتي تعبانه وبتعيتي
مي بكدب…اصل بطني وجعاني شويه كده ايه رأيك ننام وهبقي كويسه
زياد بضحك…حاضل يامامي
وحضنهاا ونامو

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــmai
زين … والله يابابا انا كويس وزي الفل ابعد انت بس عني وبيبص ع سحر ابنت صديق مهدي والده
مهدي بضحك….ههههههه هونا عملت حاجه ياود انت هههه عارفه ياسحر الواد دا شقي شقاوه كده
زين بهمس ل مهدي….بابا بلاش بقي انت عارفني مش عايز اجوز بطريقه دي
مهدي بهمس….لااا مالها البنت مهو زي الفل قدامك نقصها ايه هه
سحر بتسأل …هو ف حاجه يا مهدي بيه
مهدي بضحك…ولا حاجه بقول ل زين هسبقك ع البيت هو يلحقني بقي
زين بابتسامه صفرا وبيبص ع والده…بيت ايه ي
قاطعه ..مهدي…ع البيت مش انت لسه قايل انك عايز وغمزله
زين ف سره….بتثبتني يا مهدي ماشي
مهدي…عن اذنكم ياولاد الشركة شركتك يا سحر يابنتي

 

 

سحر بابتسامه…مرسيه ياعمو
زين بابتسامه…اتفضل يابابا اتفضل
ومشي مهدي وطال السكوت بينهم 💛
سحر …احم مالك يازين انت كويس
زين بابتسامه…ااه الحمدلله تمام انتي عامله اي
سحر بابتسامه فهي تحبه لكن تعرف مشاعره تماماًا…الحمدلله
احسن
زين باحراج لا يعرف ما يقول لها احرجه والده …طيب ربنا معاكي
سحر بحزن عليه … لسسه منستهاش يا زين
زين بص عليها مرة وحده وعيونه هي ال بتتكلم ….وفضل ساكت وعيونه بقت حمرا
سحر بخوف… انا اسفه ياز
قاطعهاا وحكي ما ف قلبه ودموع لا تتركه ابدا معا ضعف ف صوته…مش قادر انساها مش قادر انا عايش ب الغصب عشان تعبان….تعبان اوي اوي يا سحر ن نفسي اشوفها لو مرة وحده و ونفسي اموت ورتااح من الي انا فيه دااا
قلبي مش قادر يبعد عنها وعيني الي شافت كل حاجه قدام عنيااا مش قادر اكدبها حبتهااا اوووووووي اوووووي
وفضل يعيط وحط ايدو ع وشو قامت سحر اخدته ف حضنها وملست ع شعره بحنيه
وقالت مابين شهقاتها…دور عليهاا واللي بيحب بيسامح يازين لو فعلا بتحبهاا دور عليهها وسامحها ورجعو لبعض بقي هوحنا هنعيش كام مرة
زين طلع من حضنها بتعب…ومسح دموعه… مش لقيهاا گأن الارض انشقت وبلعتهاا
ملحوظه( مي خايده شقه ف منطقة عاديه جدا عشان تبقي بعيد عن زين)
سحر…ربنا يصبرك
زين .. انا اسف بس والله ا
قاطعته سحر…اخص عليك احنا ااه شركه وخلاص بقينا اصحاب ولا اي
زين …طبعا طبعا اشرف ليا والله اني عرفتك اووي كده
سحر … ههههه ماشي ياعم هه هتعزمني ع العشاء ولا اقوم امشي

 

 

زين…ههههه حالا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زياد بيلعب ومي ف المطبخ
قام بتجاه والدته…مامي
مي بتقطع اسلطه…ايه ياروح مامي
زياد بيشاور ع قلبه…الحته دي وجعني
مي بخضه جريت عليه…و وجعاك ازاي و وجعاك اوووي يعني هه
زياد ببراءه…مث اووي بس وجعاني سويه صغيرن
مي شالته ودخلت الاوضة ادتله برشامه ونيمته ع السرير
مي…ناام يللا ولما تصحي هتبقي زي الفل
زياد ..نامي جنبي
مي حضنته وناموو
ـــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــڤيلا زين
مهدي بعصبية…بردو كده يازين
زين…انا عملت اي جيبلي بنت صاحبك اتجوزها ونت عارف اللي فيهاا يا بابا

 

 

مهدي…ومالهاا البنت مهي زي العسل
زين بنرفزه…عسل سكر اجوزها انت انا مش عايز مشش عايز هو ب الغصب
مهدي بتعب …نفسي اشيل عيالك يابني قبل مموت
زين قرب منه وباس ايدو …بعيد الشر عنك بابا حط نفسك مكاني انا تعبان اوي اووي وفضل يعيط ف حضن والده لحتي غفئ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف الصباااااح 💙
يوم جديد واحداث جديده لنرا مافيهاا✍️👇 ــــــــــــــــmai
( بعد ٢٢ سنه من العمر كبر زياد واصبح ف السنه الثالثه من كلية الهندسة … واصبح يشتغل ويراعي مستلزمات والدته مي، التي يحبهاا ولاننسئ ملامحه التي يرثهاا من والده زين لنرا 👇✍️✍️
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمي ـ عامل الفطور لوحدك كده ههههه يابني
زياد بابتسامه. وبيقبل جبينها…قولي طيب صبااح الخير الاول
مي بضحك…ههههه صباح الجمال والسكر وكل حاجه حلوة ف الدنيا
زياد… ايه بتثبتيني كده يعني وماله ياعم
مي بتحاول تقنعه ولكن تعرف انه سيرفض طلبها لذا سكتت..
زياد…قولي قولي يامي سامعك بس لو بخصوص انك تشتغلي بلاش تتكلمي عشان انتي عارفه رأيي ف الموضوع دا صح
مي بترجي بتحاول تخفف عنه ..يابني المصارييف كتير اوي عليك الميه ونور و وعلاجك بتاع القلب كل دا عليك يابني خليني اساعدك انا والله كويسه اوووي وقدر اشتغل
زياد بنرفزه…خلصتي بردو لااا وبعدين انا قصرت معاكي ف حاجه
مي…لااا

 

 

زياد بيشربها العصير…يبقي تقعدي ساكته يا مامااا ياحببتي عشان معاي شغل وكفايه عليكي شغل البيت وتراعي لصحتك بقي ماشي.
مي بابتسامه وتقبل يده وجبينه…ربنا يريح قلبك يابني وكفيك شر ولاد الحرام
زياد …يارب يلا بقي عن اذنك
مي…مع السلامه يابني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــ ف شركه
المدير بزعيق …انا مش عايزك معاي مش عاوزك تشتغل معاااي اجبهالك ازاي دي
زياد…ايوا بس انا عملت اي يعني فهمني
المدير … ابني بيكرهك ومش عايزك تشتغل معانا
واهو انا كيفي كده اتفضل بقي من غير مطرود
زياد بتعب لم حجاته من ع المكتب ومشي ع كليته ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمهدي دخل اوضة زين عشان يصحيه…قووم يلا يا زين عشان معاد اطيارة يابني
هيفوتك
زين بنوم…امممم شويه كمان
مهدي…يابني بلاش مناهده قووم يلا هتتاخر
زين فاق…ااااه خلاص صحيت يابابا صباح الخير
مهدي بابتسامه…صباح النور يلا الفطار جاهز
زين بص ف اساعه…يدوب الحق اطيارة
قام اخد شور وسلم ع والده وغادر الي لندن لعقد صفقه شغل * ليوم واحد ويعود *

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــmai
ــــــــــــــــ ف كلية الهندسه
عمر صاحب زياد…
زي مابقولك كده شغل من الاخر
زياد…ايوا يعني هيقبلوني ولا اي انظام
عمر…اممم ان شاء الله
زياد بتسأل…هي اسم الشركة اي قول تاني كده عشان نسيت
عمر بنرفزه…احفظ بقي ( شركة المهدي ) ودلوقتي ماسكها ابنه زين المهدي
زياد ..امممم تمام هروح وشوف بس لو اترفض هنفخك
عمر بابتسامه فهو شاب متفأل…ولو مترفتش
زياد بابتسامه…هجبلك شكولاته ياخفيف هههههه
عمر…ههههههه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عااد زياد الي البيت ليشم رأحت الاكل الشهيه
زياد بابتسامه وهو داخل المطبخ…ايه ياعم اريحه الحلوة دي ويقبل راسهاا
مي بابتسامه…الحمدلله ع سلامتك

 

زياد..الله يسلمك يلا بقي هموت جوع
مي بضحك…يلا ياروحي الغداء كله جاهز
زياد بداء ف تحضير الاكل و مي تساعده
بس لاحظت انشغاله الكثير ف الاكل وعندما يأكل كتير يكون مزعوج ف امر ماا …
مي…مالك يابني فيك اي
زياد انتبه ليها…مفيش ياست الكل تمام متشغليش بالك انتي
مي بزعل..مشغلش بالي ازاي يابني وهونا معااي غيرك عشان اشغل بالي بيه
زياد بابتسامه…مشكلة ف الشغل عادي وتحلت الحمدلله
ممكن تهدي وتاكلي بقي
مي ابتسمت وبتدا تاكل
ـــــــــــــــــــــــــــ
ف شركة المهدي
ف مكتب زين
مهدي بهدواء…انت عارف ياعز بكرا ان شاء الله هيرجع زين لشغل دا بقي
عز بابتسامه…ان شاء الله بس ف موظفين كتير قدمو مكان اسكرتير الي مشه والحمدالله قبنه واحد منهم والباقي حولناه ع المصنع
مهدي برتياح…تماام اسمه ايه
عز بص ف ملفه..اسمه…زياد محي الدين
مهدي وقد سمع هذه الاسم سابقاً…اسم ابوه مألوف عليا

 

 

 

ملحوظه( لما كانت مي ف المستشفي والد ادكتوره ال ولدتهاا حكتلو اللي حصل معاها وكان عايز يساعدها فكتب زياد ع اسمه )
عز…عادي يعنى
مهدي تجاهل الموضوع….المهم هو كويس وشاطر وبتاع شغل ولا زين ينفخك
عز بضحك…هههههه متقلقش سياتك تمام
مهدي هو وقايم …طيب اسيبك انا بقي
عز…مع السلامه يافندم
مهدي…سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف بيت مي
زياد بيتكلم ف الفون…خلاص والله قدمت والحمدالله قبلوني
عمر بضحك…مش قلتلك ثم قال بهزار…هجبلي شكولاته بقي ههههه
زياد…يخربيت دم امك هههه
عمر…و ليه الغلط يازيزو بس ماشي اما اشوفك
زياد…انت اي يابني فكك مني ياعم هونا صايع زيك

 

 

عمر بضحك…ومالو ياباشا ليك روقه قولي بس قبلت مين هناك
زياد بجديه…واحد كده تبع زين بيه اسمه عز اتكلمت معاه شويه وكده
عمر بجدية… ااه طيب حلو بس ابقا خود بالك عشان زين داا عصبي شويه
زياد بهزار …دا عند امه هههههه
عمر…ههههههه والله انا حاسك هتترفض من اول يوم
زياد…ههههه لا والله خفيف ياض
عمر…ماشي ياسطاا ربنا معاك
زياد…تسلم سلام بقي عشان قلولي بكرا لازم ابقا اول واحد هناك سلام
عمر…هونتا بقيت اي ياض
زياد بتكبر ..اسكرتير الخاص
ل زين بيه
عمر…امممم وقعت واقف يابني الايه
زياد…سلام بقي عشان متنفخش
عمر…سلام

 

 

وقفل منه
زياد بسرحان وصوت مسموع…يارب اقف معاي ونبي وشغلانه مطيرش مني عشان خاطر امي يارب
قاطعه دخول والدته…
ايه الي مصحيك لحد دلوقتي يا زياد
زياد بابتسامه…عشان ابوس ايدك ودمااغك الحلوة دي وقبلها
مي بابتسامه…ربنا يخليك لي يارب وميحرمنيش منك ابد
زياد ابتسم…ولا يحرمني منك ياقمر
اه صح متنسيش بكرا ان شاء الله تصحيني بدري اووي عشان الشغل ماشي
مي … حاضر ربنا معاك يابني يلا تصبح ع خير
زياد…ونت من اهل الخير
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف الصباااح ليوم جديد * ف فيلا مهدي
قام زين بعد وصوله غدا
اخد شور ونزل
مهدي بيقرا ف الكتاب…صباح الخير يابطل
زين بابتسامه…صباح النور
مهدي…ايه هتنزل انهردا خد اجازة يابني شويه ارتاح من السفر

 

 

زين بيبص ف اساعه…لااا لازم امشي حالا معاي شغل مش لازم يتعطل
مهدي…ربناا معاك يابني
زين قبل راسه وغادر
………………………………….
من اللجهة الاخرا زياد فطر ونزل يلحق اي مواصله للشركه وهو وبيعدي الشارع العربيه كانت هتخبطه ومن الخضه وقع قدامهاا وناس اتلمت ونزل صاحب العربيه زين 🙄🙄
زين وثبت عند ملامحه وعيونه التي تشبه عيون حبيبته بلع ريقه بصعوبه ولسه متنح فيه قاطعه صوته
زياد بزعيق وقايم من ع الارض…مش تفتح يعمه
زين ولسه متنح نفس العيون والانف الصغير و وقاطع تفكير ايد زياد الي بتزق فيه …واحد حيو،،ان زيك تسوق لييه هه
زين لسه هيتكلم …
زياد…حيوا،،ن بجد ولولا اني معاي شغل دلوقتي كنت علمتك الاد،،ب غور فداهيه
مشه وناس مشيت وزين لسه واقف وبيبص عليه لحد مختفئ من قدامه
زين ف سره…يارب ليه قلبي بيدق جامد كده شبهاا اووي اووي
قاطعه رنين هادفه

 

زين وبيتجه للعربيه…الو ياعز اهو ف االطريق
عز..تمام
وقفل،***ــــــــــــــــ mai
يتبع…. اسفه والله اني اتاخرت غصب عني والله متزعلوش واهو بارت طويل ليكم وبكرا ان شاء الله هزلكم بارتين كمااان تعويض اسفه
دمتم لي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *