روايات

رواية عشق أحفاد الصياد الفصل الثاني 2 بقلم إسراء هاشم

رواية عشق أحفاد الصياد الفصل الثاني 2 بقلم إسراء هاشم

رواية عشق أحفاد الصياد البارت الثاني

رواية عشق أحفاد الصياد الجزء الثاني

عشق أحفاد الصياد
عشق أحفاد الصياد

رواية عشق أحفاد الصياد الحلقة الثانية

بتجري اسراء بخوف بتقف تنظم انفاسها من كتر خوفها من شكل مراد الغاضب اوف انسان مستفز انا كنت ناقصه هو كمان من اول يوم بس هو يستاهل اللي عملتو عشان هو انسان بارد بتفتكر اسراء انها كل ده مودتش الملف لي امير بتروح عند مكتب امير بتخبط عالباب بياذنلها امير بالدخول بتدخل اسراء صباح الخير يفندم اسماء قالتلي ادي لحضرتك الملف ده لان حضرتك محتاجه بيرفع امير نظرة من عالملف اللي قصادو بيبصلها يقول فسرة اي القمر ده بيسالها انتي السكرتيرة الجديدة بترد عليه اسراء اه يغندم بياخد منها امير الملف بتستاذنو اسراء وتخرج بيقول امير فسرة يبختك يمراد البنت قمر😂 بس الله يكون فعونها وتقدر تكمل معاك وبيرجع يكمل شغلو بتخرج اسراء من مكتب امير بترجع مكتبها هي واسماء بتلاقي اسماء بتقولها مستر مراد وصل وباين عليه متعصب اوي ربنا يستر ويعدي اليوم ده بتخاف اسراء بس بتحاول تهدي نفسها لان هي لحد دلوقتي مشفتهوش ولا تعرف
بيرن مراد علي اسماء بيقولها ابعتيلي ملف صفقه المنشاوي والقهوة بتاعتي وبيقفل مبيستناش ردها بتقول اسماء لي اسراء مستر مراد طلب ملف صفقه المنشاوي دخلهولو وانا هروح اجبلو القهوة بتاعتو بتهزلها اسراء دماغها بمعني الموافقه وبتبقا متوترة بتاخد الملف وبتخبط بياذنلها مراد بالدخول بتدخل اسراء وهي متوترة بتحاول تداري توترها بيكون مراد قاعد علي المكتب ومديها ضهرو ماسك ملف فايدو بتتكلم اسراء الملف اللي حضرتك طلبتو يفندم بيلف مراد اول ميسمع صوتها بيتصدم اول ما بيشوفها بترفع اسراء عيونها بتلاقيه هو بتتصدم وبتخاف ينهار اسود هو انت مراد بيبتسم ابتسامه مستفزة وقعتي تحت ايدي انتي بقا السكرتيرة الجديدة بتحط اسراء الملف بتقولو انا اسفه انا مكنتش اعرف ان انت صاحب الشركه بتبقا خايفه بيضحك هو ببرود يقولها انا هدفعك التمن غالي علي القلم ده بيخبط ايدو عالمكتب انا مراد الصياد واحده زايك تمد ايدها عليه محدش قدر يعملها تتعصب اسراء بتقولو لو سمحت انا اعتذرتلك انت اللي غلط فيا مسمحلكش تغلط فيا بيقوم مراد بغضب بتخاف اسراء بترجع لورا بتقولو انا هقدم استقالتي مش عاوزة اشتغل مع واحد زايك مغرور بتعصب مراد جدا

 

 

بيبتدي يقرب منها بتخاف اسراء بتبتدي ترجع لورا وهو بيقرب منها اكتر لحد ما بيحصرها مراد ما بين الباب وبيبقو قريبين من بعض جدا بيمسكها مراد من ايدها جامد بتتوجع اسراء بس مبتبينش وجعها بيقولها مراد انتي مش هتخرجي من هنا غير لما اكون انا عاوز كدا متنسيش انك مضيه عقد فيه شرط جزئى انك متقدريش تسيبي الشغل غير لما تدفعي الشرط الجزئى هو 100 الف جنيه يعني هتفضلي تحت رحمتي عشان تعرفي انتي بتتعاملي مع مين هعرفك مين هو مراد الصياد وهندمك علي القلم ده وبيضغط علي ايدها زيادة بتتوجع اسراء اوي بتقولو سيب ايدي انا معملتلكش حاجه انت السبب بتتوجع ودموعها بتبتدي تنزل بيبصلها مراد بيبص فعيونها وبيسرح فيهم ان قد اي هي جميله وبيبقا متلخبط وحاسس باحساس غريب بيفوق لنفسه علي جملته ابعد عني بيسبها مراد بتطلع تجري علي برا بتخد حاجتها تخرج برا الشركه وهي بتعيط ومخنوقه من مراد جدا بتوقف تاكسي تركب هي بتعيط بتمسح دموعها توصل بيتها بتطلع بتفتح باب شقتها بتلاقي مامتها فالمطبخ بتحضر الغداء بتروح اسراء عند مامتها بتحضنها بتحضنها مامتها بتقولها مالك يحبيبتي في حاجه مزعلكي بترد اسراء مفيش حاجه يست الكل انا كويسه بتخرجها مامتها من حضنها بجد يا اسراء انتي كويسه اه يماما متقلقيش بترد مامتها طمنيني عليكي يحبيبتي مرتاحه فالشغل الجديد بتسرح اسراء بتفتكر احداث اليوم اللي حصلت معاها بترد علي مامتها اه يماما كويس بترد مامت اسراء ربنا يوفقك يبنتي ويريح بالك يارب يماما انا هخش اريح شويه عشان تعبانه روحي يحبيبتي ارتاحي عقبال ما اخلص الغداء وتيجي اختك من الجامعه ونتغداء
فمكان تاني اول مرة نروحو

 

 

بتكون همسه بتتمشي فالجامعه هي واصحابها وبيتكلمو سوا صحبتها ريم بتيجي عليهم بتقولهم يلا عشان عندنا محاضرة النهاردة اول يوم لدكتور الجديد المحاضرة هتبداء بيقولو عليه عصبي جدا مبيرضاش يدخل حد بعده بترد همس بتقولهم اوف بقا هتلاقيه دكتور رخم وقد جدي زاي الدكتور اللي قبلو بيضحكو صحبها وبيمشو يدخلو المدرج وبيدخل بعدهم سليم كل المدرج بيتنحو من جمال سليم ان هو شاب صغير كانو فاكرينو دكتور كبير فالسن البنات كلهم بتفضل بصالو والشباب بيبصلو بحقد وغيرة لان كل البنات اعجبت بيه من شدة وسامه بيتكلم سليم بيقولهم صباح الخير هعرفكو بنفسي انا سليم الصياد الدكتور اللي هديكو محاسبه بدل دكتور سمير انا مبحبش حد يدخل بعدي اللي هيدخل المدرج بعدي مش هيحضرلي لي اخر السنه يارب يكون كلامي مفهوم نبداء المحاضرة بتبداء البنات تتهامس عن وسامته بتكلم همس تقول يخربيت جمالك يشيخ هو فيه كدة😂 بس مغرور وبارد اوي بيلاحظها سليم وهيا بتتكلم بيقولها لو سمحتي يا انسه ياريت نركز فالمحاضرة ونبطل كلام بتتحرج همسه بتقول بنها وبين نفسها اوف بنادم رخم لازم يحرجني يعني بتنتهي المحاضرة وبتخرج همسه هي وصحابها بيقولو لبعض نروح نقعد فالكافتيريا شويه بتقولهم همسه انها متاخرة ولازم تروح بتخرج همسه تركب الباص وبتروح بيتها بتدخل شقتهم بتنادي علي مامتها حنون يا حنون بتخرج مامتها اي يابت الازعاج ده اختك نايمه بتقولها جعانه اوي يحنون عامللنا اكل اي بقا يقمر بتصحا اسراء علي صوتها اي يبنتي الازعاج ده بتضحك همسه بتقولهم اي يجدعان بس جعاااااانه مكلش يعني بتضحك اختها ومامتها عليها بتقولها مامتها تعالي اهو يلا عشان تاكلي بدلي ما تاكليني بتضحك همسه بتقولها انا برادو يحنون دنا كيوت بيقعدو يتغدو وبعد الغداء بيبقو قاعدين سوا بيهزر ويضحكو فجو كلو حب فجاه بتسال همسه اسراء عامله اي فشغل الجديدة يحبيبتي بترد اسراء بهدوء كويسه يحبيبتي بتسالها اسراء صح اسم الشركه اي اللي بتشتغلي فيها بترد اسراء اسمها شركه الصياد بتتصدم همس بتقولها اوعي تقولي شركات الصياد المشهورة بترد اسراء ايوة هيا صاحبها مراد الصياد بتنصدم مامتها لما بتسمع الاسم بتبتدي تخاف وشها بيتغير وبتتوتر بتبصلها اسراء وبتستغرب مالك يماما بترد مامتها اسراء انتي…..

 

 

ياترا ولد اسراء فين
ومامتهم مخبيهم عنهم اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الصياد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *