روايات

رواية أحببني بعد عذاب الفصل الأول 1 بقلم مريم بدير

رواية أحببني بعد عذاب الفصل الأول 1 بقلم مريم بدير

رواية أحببني بعد عذاب البارت الأول

رواية أحببني بعد عذاب الجزء الأول

أحببني بعد عذاب
أحببني بعد عذاب

رواية أحببني بعد عذاب الحلقة الأولى

:ونتي كسبتي طلقني يمصطفي
_اييي
______________________
ملاك !
ف اي يا استاذ مصطفي
رد بنبره بارده ورايا عل المكتب يلا
حضرتك انا مخلصه شغلي و..
ورااااياااا عل المكتب انا كلمتي واحده
مشيت وراه ودخلت المكتب
عجبك انتا المياعه والقرف دا صح منتي متعوده بقا .
رديت والدموع فعيني وصوت عاالي : انتا لايمكن تكون انسان انا واحده محترمه وانت مش ليك حكم عليا انتا فاهم انا هنا موظفه مش مراتك*
والله
رديت بتوتر ان كان صوتي عالي :اه ومن هنا ورايح ملكش حكم عليا فالشغل طول منتا مش معتبرتي مراتك انتا فاهم
_وبعدين
:ويريت تبعد وتخلي ف مسافه انا يعني مش بحب يعني…

 

 

حضني جااامد لدرجه اني ضلوعي كانت هتتكسر فايده
وهمس فودني
_انا جوزك ونتي ليا وشغل المياعه دا هربيكي عليه وصوتك العالي واه نا اعرف آخد حقي الشرعي بايدي دول
زقيته ووشي احمر لدرجه اني والله كنت هقع من طولي
جريت ونا بضحك وبقول _دي لسه البدايه يا استاذ قموصه هقهققق
طبعا مقولش ليكم ان صحبتي مريم خدتني براحه وخلتني اقر بكل حاجه
:وبس كدا يستي
-تعرفي يبت يملاك اول مره احس انك عندك كرامه هقهقق
:اخرصي يبت بقا اعمل اي تاني يلي منك لله اخليه يلف حولين نفسه ازاي
– ممم انا اقولك
:لاه يمريم دا ممكن يقتلني فيها
-متخفيش بس اسمعي كلامي
:انا مروحه دلوقتي علشان انفذ الخطه
-بريفكتوو
_________________________

 

 

روحت البيت
حسيت ان الباب بيتفتح
مسكت الفون وعملت نفسي بكلم حد
_هيهييي والله دمك سكر يا عمر
لقيت حد مسك التليفون ورماه عل الارض
وشه كان محمر وجاازز عل سننانه
_ بتكلمي مين يملاك
:ملكش دعوه انا حره
_لاخر مره بقولك بتكلمي مين
:هو يعني يمصطفي يعني
_ اااااه بتخونيني يملاك
:لاه والله يمصطفي متفهمش غلط انا بس..
_مفهمش غلط اي بتقرطسيني انا يملاك
انا مش مراتك يمصطفي انا موظفه يمصطفي وووو..
_لقيت نفسي عند الباب وهو قدامي كان منظره يخوف اويي
_ انا ممكن استحمل كل حاجه الا الخيانه يملاك
:يمصطفي اسمعني والله
وشه احمر وعينه بقت حمرا كان شبه العفاريت
: والله يمصطفي دي كانت لعبه علشان اشوف انتا بتغير عليا ولا لاه والله بس
(منك لله يمريم 🙂 )

 

 

ضرب الباب بايده وقال بصوت عالي
_عيل انا علشان تعملي معايه كدا انتي مبتفهميش عيله صغيره فكل حاجه انتي ملكيش كلام معايه من النهارده انتي فاهمه
_ عل اساس انك بتحبيني يعني علشان تعرفي معزتك عندي
انتي مبتفهميش خالص انتي عيله اصلا بتكلم مع مين
اتكلمت بدموع :انا اسفه يمصطفي والله مقصدتش حاجه والله انا بحبك وكنت عايزه..
_انا اصلا مش بحبك يملاك افهمي بقا ونتي عارفه اني بحب مريم
:مريم صحبه عمري لاه يمصطفي طب حب حد غيرها والنبي بلاش الكسره تبقي كسرتين
_ضير ضهره وقال :
انا اسف مش زنبي القلوب مش ملكنا
فجاه وقعت مش عرفه اعمل اي الانسان اللي حبيته حب صحبه عمري مريم
اغمي عليا
شالني وحطني عل السرير
ومشي قمت
بعدها الليل كان طويل كفيل اانه يهيئلي حجات كتير
اولهم ان مصطفي مش هيبقي ليا
طب منا حبيتك لي كدا لي تكسرني
النور طلع من هنا ونا لبست وروحت عل بيت مريم

 

 

_مريم اللي بيخبط دا
:انا ي مريم
_ملاك ف اي حصل مصطفي حصله حاجه
عمل فيكي حاجه .
بصتلها بكسره معقوله كنتي بتخططي لكل دا
فضلت ساكته نص ساعه وهيا بتسال
:لي يمريم دنتي كنتي اختي
_اي يملاك ف اي
:انا عرفت كل حاجه
ردت بتوتر _عرفتي اي
:انك كنت اعز ما املك صحبه عمري بتخونيني مع جوزي
طول الوقت بتفمري فحجات علشان نتعارك كل دا علشان يبقي ليكي
_يملاك انتي فاهمه غلط خالص.
:متبرريش انا خلاص عرفت كل حاجه سؤال واحد لي
بتمثلي عليا الحب ونتي بتكرهيني لي بتمثلي عليا انا بتخاف عليا ونتي نفسك اقع فحفره وتردميها عليا
_بصتلي وقالت :منتش عارفه لي هقولك
_الكل بيحبك وكان بينبذني ؛الكل كان بيمثلك انك عظيمه ونا الحقيره حتي لما حبيت خدتيه مني ولسه بتقولي لي
:انتي احقي من اني اتكلم معاكي ونا مش هسيب مصطفي ليك ولا ثانيه
_هنشوف
______________

 

 

طلعت من عندها ونا مقهوره مش قادره اتكلم ولا انطق ولا حرف
– يا انسه ف دم نازل يعني منك
_بصيت عل المكان اللي واقفه فيه لقيت دم بيسيل مني
معرفتش بعدها انا فين
كل اللي فكراه اني كنت عل ف حضن مصطفي
كنت خايفه تبقي اخر مره اشوفه فيها
بعدها معرفتش الدنيا
انتي كويسه يمدام
انا فين انتي ف المستشفي
ااااه هو حصل اي
وقعتي من طولك فجاه و خصرتي دم ياما اويي والاستاذ اتبرعلك بيه
اول م شوفته صوتت وقعدت اعيط ابعد عني يخااين يحقير وفضلت اصوت
فضلت فالمستشفي اكتر من اسبوعين مع المهدأات اللي كنت بخدها
هيا النهارده كويسه يدكتور اه
بس محتاجه رعاايه و..
انا هكتبلها عل خروج بي الاعتناء والاهتمام اهم حاجه
كنت ساكته طول الطريق وهو ساكت
دخلت الشقه
لقيت مريم هناك
انتي بتعملي اي هنا
مش قلتلك هنشوف ونا اهو فزت
الكلام دا صح ي يمصطفي
مصطفي سكت
خدت نفس طويل وقلت: ونتي كسبتي طلقني يمصطفي
_ايي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببني بعد عذاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *