روايات

رواية عشق الزين الفصل السادس 6 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل السادس 6 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت السادس

رواية عشق الزين الجزء السادس

رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الحلقة السادسة

 

part 6
عشق الزين
ــــــــــــــــ
زياد…ماما هونا حلو اوي صح
مي بضحك…ههههههه ف ايه هو حد عاكسك ولا اي
زياد بجدية…مامااا بتكلم جد والله هو بابا الله يرحمه كاان حلو زيي كده
مي بسرحان ف حبيبها وسبب وجعهاا…اووي اووي ثم بصت ع زياد الي تمدد ع رجلها وتلعب ف شعره…انت خايد منه كتير اووي يا زياد
زياد …خايد اي

 

 

مي بابتسامه…خايد العصبيه ونرفزه وخايد اطيبه والحنيه وكمان الشعر الحلو داا ودقن هههههه خايد حاجات كتير اوي
و ثم نظرت ع زياد الذي غفي ف انووم تمددت بجواره ونامت هي الاخرا
ـــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــف الصباح ليبداء يوم جديد
صحي زين ونزل ع الشركة
عز خايف ان لسه زياد مجاش …ص صباح الخير

 

زين …صباح النور مالك يابني ع الصبح كده
عز بكدب…مفيش تماام
زين عرف مابه…اممم زياد هياجي ع اساعه ٩ متقلقش
انا ادتلو اوامر بكده
عز…طيب مش تقولي سيبني متوتر من الصبح يخربيتك ياخي
زين مسكه من ياقه قميصو بغضب…فضلت تقول يخربيتك يخربيتك لحد اهو متخرب ياحلو بقوللك اي انا مش عايزك تشتغل معااي تاني
عز بضحك…ههههه منا زيك اهو سنجول ياسطا متزعلش
زين بنرفزه…اطلع برا ياعز انت بتعصبني اوووي
عز وهو طالع…سلاموز ـــــــــــــــــــــــــــ
قاام زياد بتعب ملقيش امه جنبه قاام وحاطط ايدو عند قلبه …اااااااه
اخد برشامه وللبس وطلع عند مي لقيهاا بتعمل فطور
زياد…صباح الخير ياقمري
مي بابتسامه…صباح الجمال ياعيوني
زياد…طيب معلش هسيبك تفطري لوحدك عشان عندي محاضره وشغل وبيخرج من الباب سلاااام
مي بتجري وراه…طيب افطر هتتعب كده ماشي يازياد اما تاجي هوريك
ـــــــــــــــــــــــــــ ف كلية الهندسة

 

 

عمر بخضه عليه…انت كويس يا زياد
زياد ماسك دماغه…كويس متقلقش دوخه بس
عمر قعده ..اجبلك عصير او اي حاجه يابني
زياد بتعب…انا كويس يمكن بس عشان مفطرتش
عمر قام وبعد شويه جابله سندوتشات وعصير ..خد كل الاكل دا يخلص وهتبقي زي الفل ياعم
زياد اخد اسندوتش ولسه هياكل رن فونه
زياد ساب الاكل ….الو ياعز بيه
عز بجدية…ف اجتماع دلوقتي يازياد ولازم تكون هنا حالا
زياد بتوتر وتعب… حاضر حالا مسافت السكه بس
عز…تمام سلام *** وقفل
عمر وماسك زياد من هدومه…مش هخليك تروح ونت ف الحالة دي كل الاول
زياد …متقلقش ياصاحبي هاكل هناك اي حاجه بس لازم امشي
عمر.. ربنا معاك بقي
زياد …يارب يدوب الحق الشغل سلام
عمر بخوف عليه … سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف غرفة الاجتماعات
عز … تمام كله جاهز حتي العقود
زين…تمام كلمت زياد
عز… ف الطريق

 

 

زين بيبص ف الساعه…كلها ساعتين والاجتماع اتقيل دا يخلص عشان ع اخري
عز بابتسامه عريضه …ومين سمعك يا باشا
زين…ههههه قاطعهم دخول زياد وبينهج
زين بخضه عليه…مالك يابني انت كويس
زياد بكدب…تمام سياتك
عز …طيب هروح اشوف الورق جاهز ولا اي
* والكل جاهز لعقد صفقة العمر التي ستنقل زين وشركاته الي القمه العلياا *
قعد زين ع المكتب وزياد واقف قدامه وبيغمض ويفتح بتعب ومش قادر يسند نفسه لاحظه زين وساب الورق من ايده وقاام …انت كويس
زياد وبدات الرؤيه تتلاشه من امامه … قلبي وج وقبل ان يكمل وقع علي الارض مغمي عليه انتفض زين وقرب وشاله سنده ع الكنبه وكأنه قلبه سيخرج من ضلوعه من شدة خوفه عليه زياااااااد زيااااد
يتبع …عايزه كومنتات حلوة
واهو بارتين كمان الي وعتكم بيهم ومتزعلوش مني وياريت يكون ف كومنتات حلوة برأيكم طبعا
دمتم لي ❤💖

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *