روايات

رواية أحببت قوية الفصل السابع 7 بقلم نور أحمد

رواية أحببت قوية الفصل السابع 7 بقلم نور أحمد

رواية أحببت قوية البارت السابع

رواية أحببت قوية الجزء السابع

أحببت قوية

رواية أحببت قوية الحلقة السابعة

ريم: اهووو…….. وقعدت على الكرسي
ام ريم: بصي يوسف ده يبقا. ولد خالتك
ريم: نعم…..
ام ريم: في ايه
ريم: احم مفيش حاجه
أم ريم: اه
ريم: كملي
ام ريم: اكمل ايه…… 😂بقلم نور احمد
ريم:يوووه مش انتي كونتي هتحكيلي قصه يوسف

أمريم:اه هو لما كان صغير وعنده ٦سنين امه وابوه
سافرو امريكا وسابوه معايا وانا ربيته لحد ما وصل وبقي عنده ١٦سنه وسبته عشان يكمل حياته وحده ويبقا شجاع ويعوف يتحمل المسؤليه ويكون راجل محترم بس من اول
ما سبته مشفتهوش تاني
ريم بحزن.على يوسف:اي ام ولا اب دول عشان يسيبو ولدهم وحده…. متعرفش عن امه وابوه حاجه
ام ريم:لا من اول ما سافرو وانا معرفش عنهم حاجه
ريم: ياخساره تهون عليكي ياخالتي تسيبي ولدك كده
ام ريم: هههههههه طب يلا ياختي
ريم: اه يلا اصل. انا مبحبش المستشفيات وبخاف منها
ريم وامها رواحو.

…….عند يوسف في العربيه………
يوسف:ايه الفرحه اللي حلة عليا فجأه دي بس في نفس الوقت مش فرحان ااااه منك يا ام لسان طويل بقا اتا عندي بنت خاله.وكمان لسانها طويل بس.استني عليا اما مخلتكش تحتوميني مأبقاش انا يوسف
…….في اليوم التاني………بقلم نور احمد……
تصحه ريم وتشوف الساعه كام وتلقيها الساعه7
ريم:يالهوي انا اتأخرت جدا……..وقامت وراحت تاخد شاور ولبست فستان بسيط هديا من باباها قبل ما يموت والفستان عباره عن فستان قصير لحد الركبه وبكيم ولونه احمر
وسرحت شعرها وبقيت جميله……..وقي الطريق ريم بتجري بسرعة عشان اتأخرت خالص والساعه قربت تدخل على 8
ريم وصلت الشركه وهي تعبانه من الجري ودخلت وسألت المواظفه
ريم:عفوا انا عاوزه المدير يوسف
المواظفه:الاستاذ يوسف مشغول دلوقتي تحبي تستنيه
ريم:بس انا عايزاه ضروري

المواظفه:امممم تحبي اجيبلك الاستاذ مصطفى
ريم:ويبقا مين ده ان شاءلله
المواظفه:ده يبقا شريك الاستاذ يوسف في الشركه
ريم:طب اندهيه
المواظفه:حاضر……….وراحت المواظفه للاستاذ مصطفى

……
مصطفى قاعد على الكرسي والباب خبط
مصطفى:اتفضل…….. المواظفه دخلت
المواظفه:استاذ مصطفى في واحده عايزاك برا
مصطفى بستغراب:مين دي
المواظفه:معرفش
مصطفى: اه قوليلها اديني جاي
المواظفه: ماشي……ميشيت المواظفه وراحت لريم.
…..بقلم نور احمد……
المواظفه: اهو جاى
مصطفى جه ويم انصدمت انه نفس الشاب اللي كلمها امبارح
مصطفى بصدمه: انتي

ريم: اه انا
مصطفى بغباء: انتي ايه جابك هنا تاني وعايزه ايه
ريم: انت مفكرش ان انا كنت عايزة اشتغل وانتو وافقتو
مصطفى: اه افتكرت بس انتي ليه جايه متأخّر ولا يوسف مقلكش الموعد
ريم: لا هو قالي
مصطفى: اومال جايه متأخره ليه
ريم: صحيت متأخّرة 😁😅
مصطفى:اه طب من هنا ورايح تيجي بدري
ريم بتهمس:ههههه ده لو قدرت
مصطفى: بترطمي بتقولي ايه
ريم: هاا لا مبقلش حاجه
مصطفى: تعالي ورايا

ريم كانت هتمشي مع مصطفى بس افتكرت هند
ريم: استني انا عايزه اشغل واحده صحبتي معايا
ممكن تشغلها
مصطفى:طب هي فين
ريم:في البيت
مصطفى:نعم!في البيت طب وانا ازاي اشغلها هنا ومشفتهاش
ريم:طيب ممكن اروح اجيبها
مصطفى:ماشى بس لو الساعه دخلت على تسعه مش هتشتغلي انهارده
ريم:تمام👌……………..بقلم نور احمد……….
مصطفى:متتأخريش

ريم:حاضر
ريم بتجري بسرعة لحد ماوصلت بيت هند وخبطت
على الباب وهند فتحت الباب
ريم:اجه زي ب سسرعه ي لا…وبتحاول تاخد نفسها
هند في ايه
ريم: انتي هتشتغلي معايا في نفس الشركة
هند بفرحه: بجد
ريم: اه بجد بس بسرعه يلا
هند دخلت تغير هدومها ولبست فستان بسيط ولونه ازرق
وخرجت ومشيت مع ريم وقعدو يجرو لحد ما وصللوا الشركه
هند: وااااو ايه ده دي شركة فخمه وضخمه

ريم: بس لحسن تحسديها واحنا جواها تروح واقعه بينا ووقتها. مش هنتهنا بشغل ولا حياه فااحسنلك اسكتي خالص واياكي تحاولي تحسديها من جوا عشان جوا احلى من برا وانا عارفه انك حسادها اووي وعينك مدوره اسكتي اسكتي
هند: كده برضو تقولي علي صحبتك انها حساده ماشي يا عمي هنعديها المره دي ويلا بينا ندخل
ريم وهند دخلو في الشركه وكان مصطفى مستنيهم وراحت ريم لمصطفى
ريم:احنا جينا
مصطفى:حمدالله على السلامه كلى ده تأخير

ريم:الله يسلمك…… معلش الست هانم هند اخرتنا
مصطفى بص لهند
هند قالت لريم بصوت واطي:ايه ده هى السماء متمطر مزز كده ليه
ريم:اسكتي اسكتي هتفضحينا
هند:ماشي بس الولد كده مز اووي ويدخل القلب بسرعه
ريم قرصيت هند في دراعها
هند:ااااه انا عملت ايه
ريم:اسكتي يا جزمه
اعرفكم على هند….. هند بنت جميله ورفيعه شويه ولون عنيها خضره وبشرتها بيضه وشعرها يعني مطابق مع الون البوني واصفر خفيف جدا عندها، 19 سنه زي ريم ولسانها طويل حبتين زي ريم بس ريم اكتر وهما الاتنين صحاب من الطفوله……
مصطفى: انتي اسمك ايه
هند: هند
مصطفى: هند وريم صح
ريم: اه صح
وجه يوسف. ووووو

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أحببت قوية )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *