روايات

رواية لعبة الغدر 2 الفصل الثامن 8 بقلم محمد منصور

رواية لعبة الغدر 2 الفصل الثامن 8 بقلم محمد منصور

رواية لعبة الغدر 2 البارت الثامن

رواية لعبة الغدر 2 الجزء الثامن

لعبة الغدر 2
لعبة الغدر 2

رواية لعبة الغدر 2 الحلقة الثامنة

وفي هذه اللحظه تدخل الي الفيلا امراه علي كرسي بعجل وتبص ناحيه جميله فيبص عزت للمراه الموجوده علي الكرسي ويقول باستغراب شديد ويكاد قلبه يقف
جيهان مرات شناوي
فتبص له جيهان بصة ترعب وعزت بيقول
انتي موتي. ازاي ازاي عايشة
جيهان بصوت يرعب
جه وقت خروج الشيطان من الجنة. ورجوعه لجهنم ومن تاني جميلة ترجع لحضن ابوها وامها
وتقترب جيهان منه وتبص له بصة كلها كرة. وهو بيعبد عنها وهو خايف اوي وعمال يقول
انتي عايزا مني اية
لكن واحد من الرجاله الموجودين في الفيلا يمسك عزت اوي. ويحط ايده علي بوق عزت. وعزت بيحاول انه يفلت منه. لكنه ماقدرش وتبص جيهان لنوال وتقول
الحقنه
فيبص عزت وهو مرعوب لنوال اللي رايحة ناحية جيهان وفي ايدها حقنه شكلها غريب وتمسك جيهان الحقنة من ايد نوال. وتغرز سن الابرة في الوريد الرئيسي اللي بينقل الدم للمخ. واللي موجود في رقبه عزت. فيصرخ عزت صرخة مكتومة ويبص لجيهان وهو مش فاهم هي عملت اية. فتقول جيهان
هانت كلها كام ساعه. وتخلص الحكاية بس نصيحة خليك ديما في الفيلا واوعي تهرب علشان علاجك هنا وبس. دور علي العلاج قبل ماتبقي، ،،
وتسكت جيهان وتبص للراجل اللي ماسك عزت بطرف عينيها. فيضربة الراجل بكعب المسدس في راسه. ضربه قوية يقع بعديها عزت مغمي عليه، ،،،،،،
وبعدها بشوية ومن جوة بالكونه شقه سكر. يقعد شناوي وكان بيبص للحارة وهو حزين فدخل عليه سكر ومعه كوبيتين شاي وقال
باصص للحارة بقالك ساعه كامله. للدرجة دي عجباك خرباه سيتي اللي احنا عايشين فيها
فيضحك شناوي ضحكة بطعم المر. وياخد كوباية الشاي من علي ايد سكر وكان باين عليه الهم فيقول سكر
مالك حزين لية كدة
شناوي

 

 

 

صعبان عليه شناوي
سكر باستغراب
شناوي مين اللي صعبان عليك
شناوي
انا
سكر
وانت صعبان عليك شناوي ليه. ما انت خد حقك من جابر وسلمت نصر للحكومة. يعني المفروض ما تكنش زعلان
شناوي
ازاي ما كنش زعلان. دة في بني ادم اتعذب بسببي
سكر باستغراب
بني ادم. مصيبة لو يكون صعبان عليك جابر
شناوي
انا ما تعودش اكون سبب في اذيه حد
سكر
انت ازاي كده وازاي في قلبك رحمه علي حد كان ها يخليك تتشنق ظلم
شناوي
انا، ،،،،
سكر مقاطعه له
انت غلطان لو فكرت كده دي عالم وسخه وتستاهل اكتر من كده وانت لو فكرت انك ترحمهم انا مش هارحمهم والمشوار اللي بداته معاك هاكمله لو حتي لوحدي
شناوي
للدرجه دي
سكر
واكتر من كده. عم شناوي انا اتكويت مره بنار الظلم وما خدش حقي والمره دي انا مش هاسيب حقك
شناوي
ومين اللي ظلمك يا سكر
سكر
ابويا
شناوي باستغراب شديد
ابوك
سكر
اه. ضحك علي امي واتجوزها وسرق دهبها واول ما حملت في مجانص رماها في الشارع وخد شقتها واتجوز عليها وامي من الحسره ماتت بعد ما خلفت مجانص ما استحملتش الظلم. وانا بقيت لوحدي في الشارع ومعايا اخويا ناكل من هنا شويه ومن هنا شويه لغايه ما لقيت نفسي بقيت حرامي ونصاب ومزور. عايزني بعد ده كله اشوف ظلم ناس لراجل طيب زيك وفي ايديه اجيب حقه واسكت
شناوي
انت بتساعدني علشان اتظلمت وذوقت طعم الظلم
سكر
الغدر وحش. ومش بساعدك علشان كده وبس
شناوي
اومال ايه تاني
سكر
علشان انت بتفكرني بامي
شناوي ضاحكا
بفكرك بامك ماشي ياعم شكرا
سكر ضاحكا
مش قصدي والله. انا قصدي انك طيب زيها. ومهما كان ابويا بيعمل فيها. كانت بتدعي له وكانت عايزا تكمل معها.
وانا كنت عيل وكرهت ضعفها لو كل مظلوم سكت علي ظلمه وساب الظالم يسوق فيها. يبقي نستاهل اللي يحصل فينا وساعتها الظالم هايحس انه صاحب حق. الدنيا كدة يا عم شناوي يا ظالم يا مظلوم

 

 

 

شناوي
بس انا. مش عابز ابقي ظالم ولا ابقي مظلوم. انا كل اللي عايزه. اخد بنتي جميله في حضني وارجع شقتي القديمة وعيش اللي فاضل من حياتي وانا في حضن بنتي
سكر
وماله خد حقك من اللي سرق بنتك وكان عايز يسرق فلوسك وبعد كده خد جميله في حضنك وعيش حياتك
شناوي
انت شايف كده يا سكر
سكر
وابو كده وام كده احنا في سبق وخلصنا علي اثنين وفاضل الشيطان. عزت
شناوي
يبقي لازم اكمل اللي بدته
سكر
اللي بدانا سوي. و مش ناوي بقي تجيب 5 جنيه وافرجك علي السبع وهي بتستحمي
فيضحك عم شناوي ويقول
وربنا بحبك زي جميله بنتي
سكر
انا اللي بحبك يا راجل يا طيب
ويبص شناوي للحارة تاني وهو بيقول
جه وقت حسابك يا عزت ،،،،،،،
وبعدها بساعه ومن جوة فيلا عزت. يدخل ابراهيم ومعه ذهب. للفيلا اللي كان بابها مفتوح وتصرخ دهب اول ما تشوف عزت مغمي عليه. وواقع علي الارض والدم نازل من دماغه. فيروح ناحيته ابراهيم بسرعه ويهز في لغاية ما يفوق وابراهيم بيقول له
عمي عزت. مالك في اية
عزت بصعوبه شديدة وعيونه كانت مزغلله قال
ناس هجموا علي الفيلا وخطفوا جميله بنتي
دهب مصدومه
جميله اتخطفت انت بتقول أيه يا عمي
عزت
ايوة اتخطفت بس انا مش هاسكت
ويقوم عزت بصعوبه ويروح لجابر فيلته ويسال عليه مرات ابنه لقاء لغاية ما عرف انه في اوضة نومه فاول ما دخل عليه لقي جابر بيقول
انت جيت يا وش المصايب ادي اخرة لعبتك الوسخة
عزت
مالك
فيرفع جابر هدومه ويوري عزت مكان الخياطة والجرح. اللي ناحية كليته. وكان بيقول. بعصبية
شناوي يا ابن الكلب خلي نصر. ياخد كليتي وفص من الكبد. وكله بسببك انت امشي انا مش عايز اعرفك تاني

 

 

 

كان يوم اسود يوم ما سمعت كلامك
فيتوجع جابر بسبب العصبية والجرح يشد عليه فيقول له عزت
احنا في اللعبة دي سوي من الاول. والفيلا والفلوس اللي عندك بسبب لعبتي. ولازم تهدئي علشان في مصيبه حصلت ولازم نتكلم
جابر
مصيبه ايه اكتر من اللي انا في. يا ما قولت لك سيب شناوي ياخد بنته ويغور يبعد عن طريقنا
عزت
بنته وهي فين بنته
جابر باستغراب
بتقول ايه
عزت
بقول ان جميله خدتها جيهان
جابر
جيهان مين
عزت
جيهان مرات شناوي
جابر
عزت انت في وعيك. جيهان ماتت من سنيين
عزت
جيهان ما متتش جيهان عايشه وطلعت متفقه مع اللي اسمها نوال
جابر
لا بقي ده احنا كده بنعيش اسود ايام حياتنا
عزت
انا مش عارف ازاي تطلع عايشه ولما هي عايشه ليه سابت لي بنتها كل السنين دي معايا
جابر
ممكن خافت علي نفسيها وعلي بنتها منك
عزت
خافت وظهرت ليه دلوقتي. واللي هايخلني اتجنن الحقنه اللي خدها في رقبتي. وبتقولي علاجها في الفيلا.
جابر
انا مش فاهم منك حاجة ومش عايز افهم. بالنسبه لي ان كدة شناوي خد حقة مني ومش عايز مني حاجة تاني
عزت
يعني ايه الكلام ده. احنا في حرب سوي هانسيبهم يكسبونا
جابر
بعد اللي حصل لي انا بره الحرب دي

 

 

 

وفي الوقت دة يدخل سمير. عليهم الاوضة. ويبص لجابر وهو بيشاور علي عزت. ويقول بعصبية
الراجل ده بيعمل ايه هنا. وازاي لقاء تدخلة عندك
عزت لسمير وبحدة
انت بتتكلم معايا ليه كده
سمير
انا هنا في بيتي واتكلم زي ما انا عايز
جابر
سمير ما يصحش كده.
سمير لجابر وبعصبية
بقول لك ايه الشيطان ده لو فضل في بيتنا هنا هانسي انك والدي و انت وهو هاتخرجوا من هنا فاهم ولا. لا
جابر باستغراب
انت بتقول ايه
سمير بعصبيه
بقول اللي انت سمعتو كفايه كل الوساخه اللي عرفتها عنكم وما بلغتش البوليس لغاية دلوقتي. عنكم
جابر
عايز تبلغ عن ابوك. بدل ما تجيب حقي من اللي فتح جسمي وسرق اعضائي
سمير ضاحكا
سرق ايه. الراجل النظيف اللي زي شناوي ما يعملش كده هو بس كان بيحرق اعصابك
جابر
يعني اية
سمير
يعني انت سليم وما خدش منك ايه حاجه عارف ليه عشان انت صعبت عليه هو بس خلي الدكتور يفتح لك جرح ويلمه بكام غرزه
جابر يفرح بشدة ويقول
يعني انا سليم. ماخدش مني حاجة
سمير
سليم وده مجرد جرح وهايلم وهاتبقي كويس لكن انا اللي عمري ما هابقي كويس. بعد اللي عرفتة عنك
جابر
سمير انسي اللي فات وسامحني انا والله ندمت علي اللي حصل
سمير
مش بايدي لكن انت ابويا ولازم اكرمك في اخر ايامك ودلوقتي
ثم يبص لعزت ويقول
الشيطان ده يخرج من هنا وتقطع علقتك بي نهائي
جابر
اللي انت شايفه يا ابني
ثم يبص جابر لعزت ويقول
عزت انت سمعت سمير ابني قال ايه ياريت تاخد بعضك وتطلع بره وما شوفش وشك تاني
عزت
انت شايف كده

 

 

 

سمير وهو يزق عزت برة الاوضة يقول
يالا غور اطلع بره
ويزق سمير عزت برة الاوضة. وجابر يبص لسمير ويقول والفرحة علي اخرها
يغور في ستين داهية المهم اني بخير. وهاعيش. صح يا سمير. مش انا هاعيش
سمير
اللي عايزة ربنا هو اللي هايكون.
جابر
طالما ما اتخدش حاجة من جسمي هاموت لية. انا هاعيش وهاعيش سليم مش هاموت. مش هاموت
ومن شدة الفرحة يحس جابر بوجع شديد في قلبة ويمسك قلبة وهو يقول بصعوبة
الحقني يا سمي،،،،،،
ولكن القلب توقف ومات جابر بالسكتة القلبية، ،،،،
وبالليل ومن جوة فيلا عزت يقعد شناوي في اوضة نوم عزت ومعه سكر ومجانص ويفتح باب الاوضة عزت ويدخل ويتصدم لما شاف شناوي قدام منه. وشناوي بيبص له ويقول له
واحشتني يا اوطي خلق الله
عزت مرعوبا
شناوي. عايز اية مني
شناوي
عايز بنتي
عزت
بنتك خدتها جيهان
شناوي
جيهان هي لسة عايشة. تصدق فاجتني
ويبص شناوي ناحية الحمام الموجود في الاوضة وتخرج جيهان وهي بتضحك وشناوي يبص لها وهو يقول
تصدق طلعت عايشة
عزت
خلاص بقي خلصت وبنتكم معاكم عايزين ايه بقي مني
شناوي وهو يبص لسكر بيقول لعزت
جاي علي علشان اديك الفلوس اللي انت بسببها حرمتني من بنتي وسرقتها
ويحط سكر شنطه فيها فلوس كتير ملايين فيبص عزت للفلوس ويقول شناوي
هي دي الفلوس اللي انت عملت عشانها كل حاجه خدها ولو عايز جيهان كمان خدها. وانا هاخد منك الحاجه اللي نقصاني
وعزت كان بيبص له باستغراب شديد لانه مش فاهم هو يقصد اية وقال عزت
انت تقصد أيه
فيبص شناوي في ساعته ويقول
هانت وهاتعرف
ثم يبص شناوي لجيهان ويقول لها
مش هانت برضو
جيهان
هانت جدا.
وفي الوقت دة تبدا اليد اليمين لعزت تصاب باعاقه غريبة زي اعاقة شناوي. فيستغرب عزت من اللي بيحصل ويقول بصعوبه وهو يتهته والرياله تنزل من بوقة
اي اية ال اللي بي بيحصل لي
فترجع أيد شناوي اليمين سليمه ويتكلم بطريقه طبيعيه ويقول لعزت
انا نقلت العبط اللي عندي عندك وبقيت انا السليم وانت العبيط حلال عليك الفلوس
فيبص عزت لشناوي اللي بقي سليم باستغراب شديد وهو هايتجنن، ،،،،،،،

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبة الغدر 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *