رواية أم بدون علمها الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة ممدوح
رواية أم بدون علمها الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة ممدوح
رواية أم بدون علمها البارت الثالث
رواية أم بدون علمها الجزء الثالث
رواية أم بدون علمها الحلقة الثالثة
_بقولك هو انت كان معاكي حد لما روحتي للدكتورة
اه
_مين
واحدة صحبتي ف السكن.
_طيب يالة معايا وديني للدكتورة دي
لي
_ياله بس مفيش وقت
روحنا للدكتورة واستنينا دور زي اي مريضة
ممكن تقوليلي حضرتك هتعملي اي
_هتعرفي جوا ي ورد
نادو ع اسمي ودخلت وهي معايا
_اكيد حضرتك فاكرة ورد ي دكتور
-معلش مش واخدة بالي فكريني ب حالتها
_ورد ي دكتور معقولة نسيتي ورد ال قولتها انها حامل
ارتبكت وقالت
-احم احم لا مش واخدة بالي
_بقولك اي ورحمه امي لو مقولتي مين ال وزك تقولي كده ع البت وتعملي عملتك الهباب دي لكون مبلغة البوليس وشطباكي من كارنية النقابة
-والله ي مدام انا مليش ذنب
_انطقي بدل ماا اشمعلك المخروبة دي
-هقول والله هقول كان ف واحدة جت معاها جتلي قبل متجبها واديتني عشر تلاف جنية وقالتلي ان اقول كدة ومرديتش تقولي اسمها وقالتي لو جبت سيرة لحد ابوها هيسجني
انا كنت واقفة مظلومة طيب انا عملت اي ل هنا انا معملتلهاش حاجه دي كانا اختي قبل متكون صحبتي انا عملتلها اي
_ورد يالة وريني البت دي فين
اخدها وروحنا السكن
خبطت وفتحتلي وحضنتني اول ماشفتني
-ورد وحشتيني عاملة اي
عملتي كدة لي ي هنا
-عملت اي ف اي ي ورد
ردي عليا وقوليلي انا عملتلك اي عاوزة تدمريني لييي
_انت هتستعبطي ي بت دكتورة الغافلة بتاعتك قرت ع كل حاجه انت فاطرة ان لعبتك القذرة دي هتفضل شغالة كتير لا ي ماما
دموعها نزلت وقالت بزعيق
-ايوا ي ورد انا ال عملت كده انا ال قولتلها تعمل كده وانا ال حطيتلك برشام ف العصير علشان تتعبي ووادويكي للدكتور عااارفة لي ي ورد علشان كل حاجه حلوة انت بتاخديها… عندك اهل وبيحبوكي.. امك ملهاش غيرك..وابوكي غني وناس وعيلة سند بمعني اصح كل سنه بتجييبي امتياز وطالعة الاولي ع الدفعة كل النااس بتحبك ي ي ورد وانااا اي انا مجرد هنا.. مجرد هنا صحبة ورد.. محدش بيحبني كلو بيحبك عندك عيله وانا لاء عندك ام تخاف عليكي امك عملت كل حاجه علشان تكملي تعليم وانا امي رميتني..دا حتي الولد ال حبيتو كاان مصاحبني علشاان يوصلك كنت مجرد كوبري ليكي قرب مني وخلاني احبو ولما اعترفتلو قالي انتي ولا حاجة.. قالي انو بيحبك وانا كنت مجرد وسيط علشان قريبة منك… كنت بفكر اعمل اييي ادمرك ب… ملقتش غير كدة لان اهلك لو عرفو هيقتلوكي وساعتها هخلص منك فاهمةةة انا بكرهككك…. بكرهككك ي ورددددد…
كنت بسمع كلامها ودموعي بتنزل صوت فيها
وانااا عملتلك اييي ذنبي اي انا ف كللل داااا عاوزة تدمريني وانا مقدمتلكيش غير كل خير لي كده ي هنااا ليي
-دايما عايشة ف دور الملاك والضحيه والبنت المؤدبة ال كل الجامعه وحتي المعيدين ال فيها بيحبوني وانا اي مجرد هاامش
_اخرسسي بنت قليلة الادب والرباية صحيح البجاحة بقت موهبة ف الزمن دا وديني وما اعبد ي زفتة انت لو قربتي من ورد تاني لاسجنك انتتا فاهمة هسجنك.. يالة ي ورد
نزلت وانا دموعي موقفتش طول الطريق
_انا هكلم سعاد عاوزة رقمها
اتفضلي
_اي ي سعااد انا مها
-ايوا ي مها ورد وصلتلك
_ايوا وصلتني ي ستي
-شوفي اي الحكاية ي مها اصلها محكتليش حاجه والبلد كلها مخربة عليها هنا
_اطمني ي حبيبتي هي مش حامل ولا حاجه دا كان سوء تفاهم مع الدكتورة وحلناه
-يعني دلوقتي مفيش حاجه
_لا مفيش
-ي ماانت كريم ي رب.. شكرا ي مها واسفة ع الازعاج مشعارفة اردلك ال جميل ال عملتية معايا دا ازااي
_انت اختي ي سعااد هشوفك قريب
-اكيد.. خلي بالك منها
_ف عيني
_اطمنتي ي ورد
الحمدلله
_خلاص متزعليش هي متستاهلش انها تكون صحبتك هي متستهلكيش ي حبيبتي
االحمدلله ان ربنا كشفهالي ع حقيقتها
_طيب ياله بقا هنروح المول نجبلك لبس وكل ال انت عاوزاة
روحنا وجبت كل ال ناقصني وروحنا
انا مشعارفه هيحصل اي لو بابا شافني انا لو روحت مش بعيد اتقتل.. خايفة يكون عرف حاجه
_متخافيش سعاد قالت انهم بيدورو عليكي ومحدش يعرف حاجه
طيب انا هروح ازاي بردو هنقول اي والجامعه بابا مش هيرجعني تاني ابدا
_متخافيش انت هتفضلي عندي لحد متخلصي جامعة
ازاي مش هسافر دا بابا قالب الدنيا
_هتسفري متخافيش وانت معايا وهنقول انك روحتي لجوزك
اي جوزي
_قومي ي ورد غيري ونامي وانا هلاقي حل
دخلت صليت وكلامها كان شاغل بالي اوي وانا هعمل اي ف ال انا ف وغلبني النوم ونمت
فتح البباب ودخل
-اي دا ي ماما معقول قاعدة للفجر
مستنيااك ي يونس ع ماتيجي من مأموريتك
-عاوزة حاجه ي ماما طيب انا هلكان وعاوز انام
عاوزاك تتجوز ورد
نعم!؟
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أم بدون علمها)