روايات

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الفصل الثاني 2 بقلم مي الشازلي

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الفصل الثاني 2 بقلم مي الشازلي

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء البارت الثاني

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الجزء الثاني

عندما يقع آدم في عشق حواء

رواية عندما يقع آدم في عشق حواء الحلقة الثانية

مالك بخضه: اي في اي
ملك: انا اتاخرت على مريم واتصلت بيا كتير بس انا استغبيت وعمله التلفون صامت وهتشلوحني
مالك بخضه: طيب اهدي انتي سرعتيني اصلا الفجر قرب يدن فا متخافيش تحبي اوصلك
ملك: لا لا متقلقش انا هتصرف و
مالك بمقاطعه: من غير معرضه يلا هوصلك
ملك بي اصرار : اسمعني بس انا البيت بتاعي على أول الشارع ياعنى مش مستهله
مالك بصرار اكبر: لا ويلا من غير كلام كتير
مشيوا سوا وفضلوا يضحكوا طول الطريق
ملك: اهوا البيت اهوا
مالك: طيب يلا اطلعي ومتبقيش تنزلي تاني بليل
ملك بمرح: هوا انا المفروض اقول حاضر والكلام دي بس مش هيحصل يلا باااي وطلعت ملك على فوق واول ما فتحت باب الشقه لقت مريم في وشها وعلمات الغضب كلها عليها
ملك بخوف: سلام قولا من رب الرحيم استر ياللي بتسر

 

 

 

 

مريم بغضب من صديقتها: كنتي فين كل دددي فهمييييني
مريم بخوف مصتنع: اهدي يابورعي وانا هفهمك
مريم بغضب اكبر: تفهميني ايييي انا خوفت عليكي خوفت يحصلك حاجه وانا معرفش مكانك فين وحتا مش بتردي على التلفون واي الجكت للي على كتفك دي
ملك بتذاكر: يللهوي دي انا نسيت ادهوله
مريم بستغراب: هو مين
سبتها ملك وجريت فتحت الباب ونزلت بس ملقتش حد راحت عند مكان للي كانوا قاعدين فيه ملقتهوش مشيت تاني وهي في اديها الجاكت وروحت تاني وقفلت الباب
مريم بستغرب من صحبتها: في اي يابنتي وجريتي كده لي
ملك وهي قاعده بتقعد على الكنبه: تعالي وانا احكيلك
قعدت مريم جنبها: قوولي
ملك وهي تاخد نفسها: بصي انا ياستي بعد ما نزلت…………(حكت ليها كل للي حصل) بس ياستي دي للي حصل
مريم بستغراب: انتي سخنه ولا حاجه ياماما
ملك بستغرب: لا لي
مريم بضحك: لا ابدا اصلك مجرد ما حد بقولك صباح الخير بتصوتي وتلمي اسكندريه كلها عليها اشمعني دي
ملك بضحك: ولله ماعرف بس هوا شكله محترم كده
مريم بضحك: لا اسمه زي اسمك الفرق حرف
ملك وهي تقوم: يلا ياختي نصلي وننام هصحا بكره بضربك الجزم
مريم وهي تقوم هي الاخره: اشطا يلا
بعد أن أقامه بي الصلاه
مريم: هوا انتِ كده هتعملي اي بكره

 

 

 

 

ملك وهي تخلع الاسدال: هروح الشغل وبعدها ممكن اجي دي لو مش روحت الكافيه للي بحب اقعد فيه ياعني
مريم: اشطا لما اخلص شغل هتصل بيكي اشوفك
ملك بنعاس: اشطا
راحت ملك اوضتها وذهب في النوم
في مكان تاني
دخل مالك البيت بتاعه وهوا مبتسم
_ شوف شوف مين للي داخل بضحك ياجدعان
مالك بضحك: بت انتي ابعدي عني اصلا انتي اي للي مصحيكي
_ مفيش يابرنس قولت ممكن تكون عاوزني اعملك حاجه كده او حاجه كده
مالك وهوا يذهب لي غرفته: لا مش عاوزه حاجه كده او كده
_ طب استني فين الحضن بتاعي وبوستي
مالك: تعالي ياخره صبري
جريت على حضنه وباسته من خده
_ بحبك يا احسن حاجه في حياتي
مالك: وانا كمان بحبك يا كل حياتي يلا روحي نامي
_ هوا انا ممكن انام معاك
مالك: اممم افكر
_ علشان خاطري
مالك: خلاص تعالي
أخذها مالك وهي في حضنه وذهب الي السرير وذهبا في نوم عميق
في صباح يوم جديد
_ملللللللللللللللللك قوووووووووومي البييييت بيوووولع
قامت ملك بسرعه وهي بتجري بسرعه
_ اتي مايه ن ن يااااااااااحيوووووانه

 

 

 

 

مريم بضحك وباجري : خلاص خلاص ولله انا اسفه بس كان لازم تصحي
ملك وهي بتجري وراها: هضررررربك يا مريم الكلللللب
وقفت ملك لما لقت الباب بيخبط ملك لي مريم: عنيا ولله لا اوريكي بس اشوف مين بيخبط بس اسطبررري عليا
راحت ملك فتحت الباب وانصدمت لما لقت جارهم للي فوقيهم من غير تشيرت واقف قدامها
ملك بصدمه وهي بتزعق:ايييييي ياااااعم ما تلبس حاجه قبل ما تنززززل
عمر بكسوف: التيشيرت بتاعي وقع على الغسيل بتاعكوا ياختي
ملك وهي بتغمض عيونها: ياااعني انت معندكش غيررره اي ياعمر ولله عيب ياااااااااامررررررريم
مريم وهي في المطبخ: يااااااااننننننعم
ملك وهي مذالت تغمض عيونها: اتي التيشيرت بتاع عمر من على الحبل علشان وقع
مريم وهي تذهب لي البلكونه: طيب
ذهبت مريم واخدت التيشيرت وراحت عند الباب
مريم بصدمه: بوووف يخربيت كده
ملك وهي تفتح عيونها بصدمه: يابت لمي نفسك عيب كده
مريم وهي بتبص لي عمر: عيب اي دي هوا للي عيب ولله ولما حد يغتصبك دلوقتي بي ال 6 Bax بتاعتك دي
عمر بصدمه من صراحه مريم للي عمرها ما هتتغير: ياابت عيب دي انا اكبر منك
مريم بغمزه: واي ياعنى يابص دي انت للي شبه مربيني
عمر: ويريته تمر اتي التشيرررت الجو ساقعه واتاخرت على الشغل
مريم وهي تعطيه التيشيرت: خد ياخويا محسسني وراك الوزاره
عمر بعد لما اخد التيشيرت: لا هقابل المزه بتاعتي
مريم بغضب: امشي ياعمرررر من وووشي علشان انت مستفز ولله
عمر سابها وهوا بيضحك عليها وعلى جننها للي عمره ما هيتغير
ملك وهي تنظر لها: بتحبيه
مريم بعدما انتبهت لها: هوا مين دي
ملك بغمزه: عمر
مريم وهي تذهب لي المطبخ: لا بس هوا زي اخويا الكبير

 

 

 

 

ملك وهي تذهب معاها: اومال اديقتي لي لما اقالك هقابل المزه
مريم وهي تقطع الطماطم: علشان محكليش بس مش اكتر
ملك وهي تتركها لكي تذهب لي ارتدا ملابسها: هصدقك واكدب عنيا
تركتها ملك وراحت لي اوضتها تلبس هدومها ارتدت بنطال ابيض و قميص مكعبات ملون وعملت شعرها كحكه لي فوق
ملك بعد لما خرجت من الاوضه: مررريم انا هنزل
مريم وهي تخرج من المطبخ: دي عند امك لنا تاكلي ولا ولله اقفل الباب ومفيش خروج
ملك وهي تجلس على الكرسي وتصتنع البرائه: يابنتي اقصد هاكل وهنزل انتي بتكروتي انتِ بتكروتي في الكلام لي
مريم بضحك: ايوه كده ناس مبتجيش غير بي العين الحمرا
ذهبت لي تكمل بقيت الطعام
اما عند مالك
ندي: لوكا قوم وراك شغل
مالك بنعاس: يووه طيب قايم
قام مالك ولبس هدومه بنطلون جينز ازرق على تشيرت ابيض وكوفيه
مالك: انا نزل
ندي: لا هتاكل الأول ولله
مالك وهوا يحاول الهروب من اخته: لا عندي شغل
ندى بزعل: ماالك ولله هزعل بجد
مالك بحنان: خلاص حاضر
فطر مالك مع اخته ونزل علشان يروح شغله
جيه الاتوبيس بتاع الشركه
مالك: صباح الفل
سواق الميكروباص: صباح الجمال عليك يابشمهندس
مالك: عامل اي ياعم محمد

 

 

 

 

عم محمد: الحمدلله يابني انت اخبارك اي
مالك: بخير بدعواتك ليا
عم محمد: دايما يارب
بعد وقت قليل
مالك بصراخ: حااااسب

يتبع ……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية عندما يقع آدم في عشق حواء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *