روايات

رواية ما زلت أعشقها الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمود

رواية ما زلت أعشقها الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمود

رواية ما زلت أعشقها البارت الثاني

رواية ما زلت أعشقها الجزء الثاني

قسوة الأقارب
قسوة الأقارب

رواية ما زلت أعشقها الحلقة الثانية

وفجأه محمود اتجه ناحيه زينب وقالها انتي عملتي كده
زينب بصت بصدمه لمحمود وقالت معقول انت تصدق إني اعمل كده طيب ليه
مرفت..عشان مش بتحبي بنتي ولا بتحبي حد فينا غير نفسك منك لله يا شيخه بنتي هتروح مني بسببك ونزلت دموع التما*سيح
زينب. قالت انا معملتش حاجه والله محمود ارجوك صدقني انا مستحيل اذيهم
محمود..يعني هما هيت*بلو عليكي انا واثق اني اهلي مستحيل يكذ*بوا
زينب قصدك يعني انا اللي بك*ذب يا محمود
محمود..انا مقولتش كده بس امي شافتك.
داليا بتمثيل .خلاص يا محمود انت وزينب متتخنقوش انا مش بحب اشوفكم كده انا مسامحكي يا زينب خلاص هاخد مسكن وابقي كويسه.
زينب بدموع .انا معملتش حاجه
محمود شدها من دراعها وطلعوا فوق .وبدأ صوتهم يعله
عند داليا ومرفت وبيضحكوا ومبسوطين داليا ولسه اللي جاي ومش هرتاح غير لما اطفش*ك من هنا
مرفت ..امتي يجي اليوم اللي نطف*ش فيه البمو*مه دي من هنا
وكان يسمعهم ابنها الثاني اسمه زياد وقال في نفسه انا لازم اعرف اخويا باللي حصل
.وهنا امه مسكته من دراعه ودخلته الاوضه وهد*دته وقالت
عارف يا زياد لو نطقت بكلمه واحده من اللي سمعتها هقول لابوك انك بتشرب سج*اير وانت عارف بقا هيعمل فيك اي يا ع*ره انت
زياد بخوف .لاء خلاص مش هتكلم بس متقوليش لابويا حاجه بالله عليك
مرفت .ايوه كده اتعدل .

 

 

في شقه زينب و محمود
زينب ببكاء لنفسها ..ماشي يا محمود انا هثبتلك إني بريئه والبادي أظلم وهما اللي ابتدوا وانا ساكته من زمان لكن كفايه بقا
ومحمود ف نفسه .انا عارف ان زينب عمرها ما تعمل كده بس امي شافتها امي هت*كدب يعني
يارب ساعدني
وجاء الليل وداليا منتظره نزول زينب من فوق واول ما جات تنزل داليا طلعت وخبطت في زينب ووقعت نفسها من ع السلم وصرخت
وجاء الجميع وهي تقول حرا *م عليكي يا زينب بتزو*قيني من ع السلم انا عملتلك اي ل ده كله
محمود بصلها بصدمه وشال اخته ودخلها جوه وزينب لسه ف صدمتها
وداليا مجرالهاش حاجه زي القط*ط بسبع ارو*ح خرا*بيش بسيطه بس
وداليا بعياط وشهقات مصطنعه
انا اتكسرت يا أمه صح
مرفت سلامتك يا قلب امك انا مش عارفه مراه اخوكي بتعمل ليه كده شايف يا حج مراه ابنك
كمال .خلاص خلصنا بنتك زي الق*رد متخفيش وانا متأكد ان زينب متعملش كده ..وهنا سألها زينب ساكته ليه
زينب بدموع والله يا عمي انا معملتش حاجه ومش عارفه داليا بتك*دب ليه
محمود قال ..بعصبيه خلاص حسابنا فوق يا زينب مش هنا
كمال والله يا محمود لو كلمتها لا انت ابني ولا اعرفك انت يعني مش عارف مراتك بتفكر ازاي والموضوع ده ميتفتحش تاني
وكل واحد راح لمكانه
زينب ببكاء ف شقتها محمود انت بت*شك فيا إني اعمل كده
محمود خلاص يا زينب بعد اذنك اقفلي الموضوع ده
زينب في نفسها ..والله يا داليا لاعلمك الأ*دب.

 

 

تاني يوم صحيت زينب لغير عادتها متأخر الظهر ادت فرضها ونزلت عند حماتها
لقت البيت متنضف والاكل داليا بتجهزوا زينب بابتسامة صباح الخير
مرفت قصدك مساء الخير ياختي اي نمسيتك كحلي انهارده
زينب. معلش اصل انا ومحمود كنا سهرانين طول الليل وضحكت
مرفت بح*قد وغي*ره .سهرانين بتعملوا اي وبعدين جوزك عنده شغل ازي تتع*بيه كده ولا مش خايفه عليه
زينب قالت لاء طبعا خايفه عليه بس هو بيح*بني وكده
وهنا دخلت حسناء جارتهم واللي مرفت كانت عايزها لأبنها محمود بس هو موافقش وكان بيح*ب زينب
حسناء بغ*ل وح*قد ..علي اساس ان من جمالك يعني
زينب فجاااه قالت……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما زلت أعشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *