روايات

رواية زهرة الفهد الفصل التاسع 9 بقلم جودى اسامة

رواية زهرة الفهد الفصل التاسع 9 بقلم جودى اسامة

رواية زهرة الفهد البارت التاسع

رواية زهرة الفهد الجزء التاسع

زهرة الفهد
زهرة الفهد

رواية زهرة الفهد الحلقة التاسعة

فى الصباح
بيصحى فهد من النوم بيدخل ياخد دش ويطلع بدلة ويلبسها ويسرح شعره وينزل
تسريع للاحداث
فهد قاعد على السفرة مع العيلة
فهد بتفكير: يا ترى زهرة هتسامحنى على الهعملوا
بس عيلتى هى الضغ.طت عليا وانا مج.بور انى اعمل كده لانى كده هبقى بد.مر حياة انسانين مش انا بس لا و جاسمين كمان لانى مش هقدر اديها الحب ولا هقدر اسعدها وانا قلبى مع واحده تانى
شريف: سرحان فى ايه يا معلم مين الواخدة عقلك
فهد: بس يله بدال ما اجى اخليك تسرح بقية عمرك بس فى المستشفى
شريف: ايه يعم بهزر امعاك ميبقاش اكده
فهد: لا دا انت خدك مشتاق لايدى بقى
شريف خاف منه وسكت
( طبعا اكيد بتسألوا ليه رغد مش بتاكل معاهم لان رجلها وجعاها والدادة فتحية بطلعلها الاكل وتساعدها)
نرجع لموضوعنا بقى

 

 

خلصوا وكل واحد راح على اشغاله
فهد على الجامعة
شريف و يارا على مدارسهم
عز على الشركة الجد قاعد فى البيت لانوا بيروح الشركة كل شهر يطمن على الشغل هناك
________________________للكاتبة جودى اسامة
رغد: خلاص بس كده يا داده والله شبعت مش قادرة
فتحية: أهو آخر واحدة
رغد: يعنى هى واحدة الهتفرق
فتحية: بطلى لماضة وافتحى بوقك
الدادة فتحية اكلتها وخلصت
رغد: دادة فتحية هو ممكن اسألك سؤال؟
فتحية: اتفضلى يا بنتى
رغد: هو مافيش اى ست.ات هنا فى البيت غير يارا ؟
فتحية: أه مفيش غيرها
رغد: طب مامت يارا فين؟
فتحية بتوتر: دى قصة طويلة حصلت من زمان والبيه الكبير مش بيخلى حد يتكلم فيها ويستحسن
انك متعرفيهاش
رغد: طب انتى تعرفيها ازاى طالما هى حصلت من زمان
فتحية: أصل انا بشتغل هنا من زمااااان خالص انا قديت فى القصر ده وكبرت فيه
رغد: للدرجادى !
فتحية: أه يبنتى للدرجادى ويلا بقى بطلى أسئلة كتير وارتاحى
رغد: حاضر يا داده
_______________________للكاتبة جودى اسامة
فى الجامعة
تسريع للاحداث
زهرة دخلت المحاضرة وخلصت دخلت الكافتريا
قعدت لوحدها لأن سندى تعبانة و مجاتش

 

 

يوسف: القمر زعلان ليه ؟
زهرة: اف بقى اهى كملت بسى يوسف
زهرة بابتسامة صفرة: خير عاوز ايه ؟
يوسف: عايزك
زهرة: انت قلي.ل الأدب …انا عاملتك كويس وحذ.رتك وانت مش بتفهم شكلك والله يا يوسف أن ما سبتنى فى حالى لاروح لعميد الكليه
وسابته ومشيت راح مسك ايدها
راحت ض.ربته كف بسرعة
حط ايده على مكان الض.ربة وعنيه ب.طق شرار
والطلاب اتلموا
زهرة بتحذير وحطه صباعها فى عينه: الظاهر كده انك مش بتيجى بالاحترام وانت اتخطيت حدودك معايا اوى اصل مش انا البنت الهتعيط وتسيبك تعمل الانت عايزه
ولسه هتكمل كلامها يوسف رفع ايده وكان هيضربه.ا قفلت عنيها و ثوانى وفتحتهم لقيت ايد ماسكه ايد يوسف اوى لدرجة انها كانت هت.كسر
Flash back
فهد كان ماشى لقى لمة كبيرة بيبص لقى
زهرة واقفة مع يوسف وبتكلمه
back
فهد مسك ايد يوسف ونزل فيه وهاتك يضردب😂
لحد ما شالوه من تحت ايد فهد بمعجزة
فهد: اليضرب واحدة هه يبقى زيها
زهرة مشيت وطلعت برا الجامعة
وفى عربية جت وشد.تها بسرعة وراحوا خدرو.ها قبل ما تصوت
_______________________للكاتبة جودى اسامة
تسريع للاحداث
زهرة فاقت فى مكان مظلم وكانت خايفة جدا لانها
عندها فوبيا من الضلمة
زهرة قعدت تنادى على اى حد يساعدها
ومفيش فايدة
دخل حد

 

 

زهرة قفلت عينيها عشان النور وفتحتهم ببطئ
زهرة بصدمة: اا. انت
هل فهد هو الخطف زهرة ولا حد تانى؟
يا ترى ايه الهيحصل مع زهرة ؟
وايه ردة فعلها من الهيحصل؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *