روايات

رواية عذاب الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا محمد

رواية عذاب الحب البارت الثاني عشر

رواية عذاب الحب الجزء الثاني عشر

رواية عذاب الحب الحلقة الثانية عشر

فهد بعصبية.. ياعني كده احنا برضو لسه ف خطر
الظابط بهدوء.. ي فهد بيه اهدا احنا بندور عليه ومش ساكتين واكيد ياعني هنقدر نمسكو
فهد بسخرية.. المفروض بقا اني ادور عليه انا كمان عشان اسلمو ليكم واي الجديد وقفل الفون
حور بتساؤول: مالك ي فهد
فهد بتفكير.. ولا حاجة
وخلصت الخطوبة وفهد اخد حسن علي جنب
فهد: جالي تلفون بخبر ان سعيد العمراني هرب
حسن بصوت عالي: ياعني اي
الكل بصله وفهد ابتسم وضرب حسن في بطنه
فهد بتبريق.. اهدا شوية وتعالي نشوف هنعمل اي الواد ده ممكن يعمل اي حاجة في مراتي او خطيبتك
حسن بتساؤول: والعمل
فهد بخبث: اسمع انت هتعمل *****
حسن.. تمام
وبعد شوية خرجوا عشان يروحوا وفجأة ع طريق وقفت عربية قدام عربية فهد
حور بخوف.. مين دول ي فهد؟
فهد بجمود: اهدي ي حور وهمسلها بصوت واطي
فهد: اتصلي علي حسن قوليله ان سعيد ظهر ولازم يجي هو والبوليس
حور هزت راسها بخوف
فهد نزل وحور ابتدت تعمل كده
.
سعيد بخبث: كنت مفكرني اي مش هعرف اطلع واجيلك انت والسنيورة
فهد بجمود.. ملكش دعوة بمراتي احسنلك
سعيد بخبث.. لي دي حتي بعد ما تموت هتبقي مراتي انا
فهد ضر’بو بوكس في وشه والرجالة بتاعت سعيد لسه هتقرب لفهد سعيد وقفهم
سعيد بخبث.. متقربوش هو كده كده هيموت وبص علي حور لقاها خايفة روحو هتولي الحلوة الي في العربية
اتنين من الرجالة راحو يجيبو حور من العربية وفهد بيحاول يوقفهم بس جم اتنين ثبتوه
حور بخوف وصريخ: ابعدو عني سبوني وسيبو فهد انتو عايزين مننا اي
سعيد بضحك شديد.. هههه عايزينك ي قمر تعالي
جابو حور وهي عمالة تصرخ وفهد بيفرك واتعصب وبيقول بصريخ: قولتلك سيبها هي هي ملهاش دعوة بيا انا ونت
سعيد بضحك.. اي رايك اخليها تبقي مراتي انا بس قدام عيونك
فهد بغضب والدم بيغلي في عروقة.. قسما بالله لو قربت منها ل هكون قات’لكم كلكم خلي الو’سخ ده يسيبها
سعيد مقرب من حور وحط ايده ع خدها
فهد بصريخ.. قولتلك سيبهاا
وفجأة حصل ضر’ب نار وكان البوليس وحسن مسكه سعيد ورجالته بس فهد جري عليه وفضل يضر’ب فيه بغل
فهد بغضب: عشان تفكر تلمس حاجة تخصني تاني
الظابط شد سعيد من تحتيه واخدوهم
وفهد راح يحضن حور وبيبوسها من خدها وبيمسح اي لمسة فيها من سعيد
فهد بتهدئة: اهدي ي روحي متخفيش انتي. معايا اهو
حور حضناه جامد وبتعيط وهو بيطبطب عليها
حسن بهدوء: يلا اركبو العربية عشان نروح حتي يوم خطوبتي متهنتش بيه وخرجت معاها خروجة كاملة يدوبك روحتها لقيت حور بتتصل وخايفة وتقولي كده جيت بسرعه وطلبت البوليس
فهد بغضب: ابن الكلب كان عايز يلمسها قدامي فاكر نفسه هيلحق يعمل كده كان زماني قتل’ه وفي السجن دلوقتي
حور بخوف: لا ي فهد خلاص اهدي
فهد اخد حور في حضنه جامد
وركبوا العربية وروحو
فهد بتعب.. تعالي ناخد شور
حور هزت راسها واخدو شور وطلعه واخدها ف حضنو ونامو بتعب
تاني يوم الصبح
حور: صباح الخير ي حبيبي
فهد بحب: صباح النور وباسها من شفايفها
حور بحب.. عملالك الفطار بايدي
فهد.. ولي تتعبي نفسك ونتي حامل ما فيه خدامة
حور بحب.. عادي قولت اكلك من ايدي فيها حاجة
فهد قعد ياكل معاها
وعدت الشهور وكان سعيد اتعد’م وبقيت حور في الشهر ال 7
في يوم الفرح
حور واقفة قدام المراية وماسكة بطنها بحب
فهد جه من وراها ومسك بطنها وحط دقنه علي كتفها بحب
حور بتساؤول: تفتكر شكلي حلو حتي بعد ما بقيت تخينة
فهد باس كتفها.. انتي حلوة بكل الحالات وعجباني جدا لانك ملبن
حور ضحكت برقة: اي ملبن دي كمان
فهد بضحك.. ملبن ياعني جسم’ك مليان بس لايق عليكي
حور ضحكت وباسته من
فهد بحب.. يلا البسي عشان اروح البس
حور: ماشي
لبست حور وكان فستان تحفه عليها كان لونه احمر واسع عشان بطنها وطرحة كافيه وكعب ابيض شفاف ولمسات ميكب.
وفهد لبس بدلة سودا جميلة
حور بحب.. شكلك زي القمر ي فهودي
فهد بحب.. ونتي شكلك قمر ي ملبن
حور بضحك.. بجد حلوة
فهد عض ع شفتيه بوقاحة.. زي الملبن
حور اتكسفت.. يلا بينا ي فهد
فهد ضحك ومسك ايديها ونزلو ركبو العربية
ووصلوا القاعة
وبعد وقت كان حسن ونور ماسكين بعض وماشين في القاعة وسلمي والكل بيبصلهم بحب
وشوية كانوا بيرقصوا مع بعض
حور بحب.. ياااه اي الحلاوة دي
فهد برفعة حاجب.. طب هل لو خدتك ورقصنا هتولدي ولا عادي
حور بضحك.. لا عادي
قام فهد. واخد حور برومانسية وبيرقصوا سلو مع بعض بحب
وشوية وتم كتب كتاب حسن ونور
وقال الشيخ جملته الشهيرة
( بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير)
وتعالت الزغاريط وحور زغرطت بحب وكانت فرحانة جدا
وطبعا فهد عمل الواجب وبزيادة مع حسن وقعدوا يرقصوا رقص شعبي
وكان الجو جميل جدا ومبهج
وحسن ونور روحو
دخلو البيت
حسن بحب.. مش مصدق اني اتجوزتك انا بحبك اوي
نور بكسوف.. ونا كمان
حسن بحب.. طيب روحي غيري يلا عشان هنصلي مع بعض
نور شالت الفستان بكسوف ودخلت وخرجت وهي لابسة اسدال
وحسن غير هدومة ولبس تيشرت اسود. وبنطلون اسود
وصلوا مع بعضهم وحسن قرا دعاء الازواج
ومسك ايد نور وقرب منها وباسها علي شفايفها.
وقال بهمس: بحبك
واصبحت نور زوجته قولا وفعلا
عند فهد وحور
فهد بحب: كنتي زي القمر انهاردة
حور: ونت كمان ي حبيبي
.
وعدت الشهور وكانت الامور طبيعية
وبقيت نور حامل في شهر
وبقت حور حامل في الشهر التاسع
حور وهي بتاكل: اديني طبق الفراولة ده ي فهد
فهد بضحك: انتي بقيتي شبه الدبدوب
حور بردح: يخويا الدبدوب ده فيه ابنك
وحور فجأة صرخت: اه بطني بطني ي فهد
فهد بخوف.. مالك
حور.. بولد اللحقني وديني المستشفي
فهد شالها وراح بيها ع مستشفي بسرعه
وحسن. ونور رحولهم علي المستشفي
وبعد عدت ساعات طلعت الدكتورة بطفلة
الدكتورة بحب.. ربنا رزقك ببنوتة زي القمر ي فهد بيه مبارك عليكم ان شاء الله
فهد مسك البنت وهو بيدمع وحضنها وباسها وكبر في ودنها بحب
حسن بحب.. مبروك ي حبيبي
فهد بابتسامة.. الله يبارك فيك
نور بابتسامة: مبروك ي فهد
فهد: الله يبارك فيكي وعقبال ما القمر ينور
نور: يارب
ودخل فهد ل حور لقاها نايمة من اثر البنج وكان باين عليها التعب
فهد بهمس.. مبروك ي قلبي جاتلنا بنوتة زي القمر شبهك
حور بحب مسكتها وحضنتها: هنسميها اي
فهد بحب.. ليليان اي رايك
حور بحب.. حلو اوي
وبعد مرور سنين
فهد بقا معاه ليليان ولين ومراد و امير
وحسن ونور بقا معاه
حبيبة وفهد واحمد وخديجة

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *