روايات

رواية ظابط حياتي الفصل السادس 6 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الفصل السادس 6 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي البارت السادس

رواية ظابط حياتي الجزء السادس

رواية ظابط حياتي الحلقة السادسة

يوسف: دكتورة خدى العصير داا روقى بالك ان شاء الله خير وهتعدى.
ليل بتوتر: هات ربناا يستر.
ليل شربت العصير ودخلت.
يوسف قرب من الست اللى هتولد وشكهاا بحاجة صغيرة وبعدهاا بخمس دقايق.
ليل بدوخة: ااااه دماغى.
يوسف بضحكة خبيثة: نامى ياحبيبتى هتصحى ناسية كل حاجة.
يوسف فتح الباب ودخلت مروة وولدت الست ولسة هتتحرك وتبدأ تشيكل حاجة من جسم الام دخل احمد وسليم.
سليم: اثبتى مكانك ياحضرة الدكتورة المحترمة.
مروة بخوف: سليم.
احمد: اقبضوا عليهم وانتى يادكتورة خيطى جرح الام.
سليم قبض على مروة ويوسف وممرضة كمان معاهم واحمد شال ليل اللى يعتبر نايمة ومشى بيهااا.
ملك بخوف: لييل ليل مالهاا ليل يا احمد.
احمد: اهدى ياملك هى كويسة هى بس متخدرة شوية.
ملك بعياط: لاء مش كويسة انت مش شايفهاا عاملة ازاى.
سليم بعصبية خفيفة: ماتسكتى بقااا ماقالك كويسة.
ملك بغضب: انت بتزعقلى لى هااا وبعدين انت مين اصلااا هااا.
مازن: ملك عيب كدا.
ملك بدموع: مازن.

 

 

 

 

 

 

ملك جريت عليه حضنته.
ملك: ليل يامازن هماا عملوا فيهاا اى.
مازن: هشششش اهدى ياحبيبى هى كويسة دى واخدة بس منوم.
ملك ببرأة: بجد يامازن.
مازن: اه ياحبيبتى.
سليم بعصبية: اناااا ماشى عن اذنكم.
مازن: ماله الواد دا.
احمد: سيبه دلوقتى خد انت اختك واناا هروح ليل.
مازن: ماشى.
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
ترن ترن ترن ترن ترن.
عمر: يارب ارحمنى بقاااا من احمد يارب.
عمر فتح واحمد زقه ودخل بسرعة على اوضة الضيوف ب ليل ونيمهااا على السرير.
نور بقلق: مالهاا يا احمد.
احمد: هشش تعالوا معاياا برا.
احمد ونور وعمر خرجوا.
عمر: اى يااحمد القضية خلصت.
احمد واتنهد: ايواا ياعمر.

 

 

 

 

 

 

نور بإستغراب: قضية اى واناا دلوقتى عايزة اعرف ليل مالهاا.
عمر: نور اهدى علشان اللى ف بطنك.
نور بعصبية: لاء ثوانى كدا احمد انت كنت بتستغل ليل ف مهمة ليك.
احمد نزل راسه بحزن.
نور بصدمة من اخوهاا وجوزهاا: انتو بجد انتو مين انت مش احمد اخوياا اللى عنده مبادئ واخلاق وانت مش جوزى عمر اللى بيكره الاستغلال بتستغلوا بنت علشان شغلكوا.
ليل بدموع: احمد.
احمد بحزن: اناا اسف بس….. صوت غريب ظهر ليل ضربته بالقلم.
ليل بغضب: بس اى هااا قول بس ااااااى انت كان ممكن تيجى وتقولى على فكرة وكنت ساعدتك ياحضرة الظابط بس انك تستغلنى وتستغل مشاعرى مش هسامحك يا احمد وصدقنى عمرى ماهنسااا اللى عملته فيااا وصح اناا كنت بقول انك انسان طيب ساعدتنى ودخلتنى بيت اختك وانت متعرفنيش اتارى الاستاذ عارفنى وعامل تحرياته كمان ومصدقت لقتهااا فرصة صح لاء بجد برافو.
عمر: ياليل هو..
ليل: لو سمحت ياعمر مدافعش عنه وانت ياعمر افتكرتك اخوياا شوفتك اخ ليا بجد لى تساعده ف اللى بيعمله طب كنت قولتلى لى ياعمر بس.
عمر بحزن: اسف.
ليل بدموع: تفتكر اسف هتفيد بحاجة دلوقتى.

 

 

 

 

 

نور بدموع: والله ماكنت اعرف ياليل.
ليل بإبتسامة: عارفة ياحبيبتى صدقينى انتى انقى من انك تكونى عارفة بالقذارة اللى اخوكى عملهاا عن اذنك.
احمد ومسك ايديهاا وشدهاا وخرج ونور لسة هتجرى وراهم عمر مسكهاا.
عمر: استنى سيبيهم لوحدهم.
نور بعصبية وبعدت عنه: انت ملكش دعوة بياا تانى انت واحد انااا معرفهوش اناا عمر حبيبى مش استغلالى وبيلعب ببنات الناس فاهم ياعمر او صح حضرة الظابط عمر.
عمر بغضب: نور انااا مليش دعوة.
نور بصوت عالى: لاء ليك فاهم ليك.
نور سابته ودخلت الاوضة ورزعت الباب وقفلته بالمفتاح.
عمر واتنهد: شكلك داخل على ايام سودة يا عمر منك لله يا احمد اصالحهاا ازاى دى بس ياربى.
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻༻
ليل بغضب: بقولك سيبنى.
احمد: ادخلى.
ليل بعصبية: لا وسيب ايدى بقولك.
احمد: تمام.
دخلهاا بالعافية وقفل باب الشقة.
ليل بدموع: انت عايز منى اى تانى.
احمد بعصبية: بطلى عياط وخدى شوفى.

 

 

 

 

 

ليل مسكت منه الملف وبدأت تقرأ بدموع.
ليل بدموع وبصت ل احمد: انااا اناا كان مرفوع عليااا قضية.
احمد واتنهد: ايواا متهمينك بسرقة الاطفال والاعضاء من اجسام الامهات واناا كنت مكلف انى اقبض عليكى بس لماا شوفتك وراقبتك بتروحى كل جمعة الميتم وتقضى يومك مع الاطفال وتتخفى وتروحى مستشفى الاطفال وتجيبى لعب وتقعدى معاهم وتروحى دار المسنين وتحاولى تسعدى الناس اللى هناك قولت مستحيل واحدة زى دى تعمل كداا بدأت اعمل تحرياتى وعرفت انك الفترة اللى فاتت كنتى بتخرجى من بعض العمليات دايخة وتعبانة وكل مرة بيكون معاكى الممرض اللى اسمه يوسف فضلت متابعه لحد ماعرفت كل حاجة ولما جيت حضنتك ركبت ف شعرك جهاز تسجيل علشان اعرف اى اللى بيحصل جواا لحد ما قبضت على يوسف ومروة متلبسين.
ليل بصدمة: مروة.
احمد: ايوااا واللى عرفته انهاا بتعمل كدا ب أوامر من والدتهاا.
ليل: دكتور حسام.
احمد: ايواا تخيلى لو كان حد مكانى كان زمانك ف السجن وصدقينى كل الادلة كانت ف الاول كلهاا ضدك انتى وبس فاهمة ياغبية اناا لى عملت كداا.
ليل قعدت على الكرسى وفضلت تعيط احمد قعد قدامهاا ومسك ايديهاا.
احمد واتنهد: ليل اناا بجد اسف انى عملت كداا بس لو كنت قولتلك كان هيبان عليكى واناا كنت عايزهم ميشكوش ان ف غلط علشان اعرف اقبض عليهم وخرجك انتى.
ليل بدموع: بس انا معملتلهمش حاجة.
احمد: عارف ياليل بس انتى طيبة وهماا استغلوا كدا.
ليل بدموع: اناا تعبانة اوى يا احمد.
احمد خدهاا ف حضنه وبيطبطب عليهاا: حقك علياا.
ليل مسكت فيه وقعدت تعيط لحد ماهديت وبعدت عنه بكسوف.
ليل: اناا همشى.

 

 

 

 

 

احمد: تؤتؤ.
ليل برفع حاجب: نععععم ياعنيااا هو اى اللى لاء انت فاكرنى اى.
احمد: يخربيتك كائن فصيييل غورى ياليل بس مش هتروحى هتنزلى تحت عند نور علشان اولاا الوقت متاخر وثانياا انى قولت ل ابوكى انك هتباتى عند نور اختى ف امشى قدامى يحرقك.
ليل بغرور: ورايااا.
احمد وضحك: صبرنى يارب.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
سليم: هااا بقاا ياست مروة هتتكلمى وتقولى مين اللى بتشتغلى معاه.
مروة بدموع: سليم حبيبى اناا بريئة.
سليم ببرود: يعنى مش هتتكلمى طيب.
وشاور للست اللى واقفة وراا مروة وبدأت تضرب فيهاا.
مروة بوجع: هقول هقول.
مروة بدأت تتكلم سليم قرب عليهااا: انسانة قزرة.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ملك: مازن.
مازن: اى ياحبيبتى.
ملك: هو اللى كان مع احمد دا صاحبك.

 

 

 

 

مازن وبصلهاا: اة ياستى انا واحمد وسليم وعمر وأسر مع بعض من ايام الثانوية وصاحب.
ملك: بس دا غيرك انت واحمد خالص بارد وغتت.
مازن وابتسم: بالعكس اناا واحمد اللى ممكن نكون جامدين شوية ومنهزرش انماا سليم وأثر بيحبوا الضحك والهزار انماا عمر دا ياستى مكس بينى اناا واحمد واسر وسليم وهو الوحيد اللى اتلم واتجوز نور اخت احمد.
ملك: معرفش بس انا محبتهوش احمد لذيذ عنه.
مازن : طيب ياختى تصبحى على خير عندى شغل بكراا مش فاضيلك.
ملك فضلت قاعدة زهقانة مسكت فونهاا ودخلت على اكونت مازن وفضلت تدور ف الاصدقاء لحد ماجابت صفحت سليم وقعدت تتفرج عليهاا وتضحك على الفيديوهات اللى منزلهااا لحد مانامت.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ترن ترن ترن
عمر: والله العظيم ل اشيل ام الجرس داا علشان اناا خلقى بقاا ضيق.
احمد: جدع ابقاا اعملهاا.
عمر ومسك ايد ليل: وحيات امك ياشيخة تسامحينى نور رفعة علياا الحد واناا مقدرش على كداا.
ليل ابتسمت ل حبه ل نور: احم خلاص مسمحاك هى فين.
عمر: ف الاوضة وقافلة على نفسهاا.
ليل راحت ناحية الاوضة وخبطت.
نور: غور من وشى ياعمر قولت.
ليل بصت ل عمر وضحكت: دى اناا يانور افتحى.
نور فتحت بسرعة وحضنتهاا.
عمر بغيرة: بقااا كدا يانور ماشى.

 

 

 

 

 

ليل: نور اناا سامحت عمر سامحيه.
نور: بجد.
ليل: ايواا والله.
نور: طب واحمد.
ليل بصت ل احمد شوية وبعدين ل نور: مسمحاه.
نور وسقفت: اشطااا اوى بكراا بقاا ان شاء الله العزومة وانت يا عمر براا مع احمد.
عمر: يخربيت كدا.
احمد بضحك: قدامى ياعمورة.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
تانى يوم.
مازن: لوكااا انتى فين.
مش لاقى صوت خبطت على باب اوضتهااا مش سامع صوت فتح مش لاقيهااا قعد يدور عليهااا لحد ما مسك فونه شاف رساله من رقم غريب ( ريح نفسك مش هتلاقيهااا…….
مازن: ملك….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ظابط حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *