رواية ملاك اثر قلب الفهد الفصل الأول 1 بقلم آلاء السيد
رواية ملاك اثر قلب الفهد الفصل الأول 1 بقلم آلاء السيد
رواية ملاك اثر قلب الفهد البارت الأول
رواية ملاك اثر قلب الفهد الجزء الأول
رواية ملاك اثر قلب الفهد الحلقة الأولى
نتعرف بالشخصيات 😍
ملاك:(بطله الروايه) بنت عندها١٦سنه في تانيه ثانوي شعرها قصير بني عيونها خضراء جسم ممشوق بشرة بيضا
روان: صاحبة ملاك جدا وبنت عمها اكثر من الاخوات ومع بعض في نفس المدرسه روان شعرها قصير بردو وعيونها عسلي جميله جدا ومرحة جدا
فؤاد: والد ملاك يعمل بالخارج ويحب ملاك جدا ويخاف عليها وهو اكثر شخص يدلعها ويجلب لها ماتطلب وهي ايضا تحبه
روقيه: مامت ملاك طيبة حنونه القلب تحب ملاك كثيرا وتخاف عليها
فهد: بطل قصتنا .. عنده ٢٥ سنة وسيم جداا لكنه حاد صاحب شركات الفهد للاستيراد والتصدير ..
يهابه كل الناس .. لا يقدر أحد الوقوف أمامه … ومن يقف أمامه .. سوف ينتهى ..
مازن: صاحب فهد جداا .. هو صديقه المقرب … عنده ٢٥ عام .. يخاف من غضب الفهد .. ووسيم أيضا .. والذراع الأيمن الفهد فى العمل ..
باقي الشخصيات هنتعرف عليها في الرواية
في مدينة الاسكندريه عروس البحر المتوسط وخاضة بمنطقه الابراهيميه
تستيقظ ملاك ع صوت منبه هاتفها
ملاك: اوف اروح ولا ماروحش لا لازم اروح روان قالتلي انها رايحه خلاص اروح وخلاص
قامت ملاك لبست وجهزت وطبعا اعدت ع الموبايل عشان تكمل قراءة الروايه (نسيت اقولكم ان ملاك بتعشق حاجه اسمها روايات)
تدخل روقيه: يابنتي سيبي الموبايل ده شويه مش كده
ملاك: يوه ياماما كل يوم الموال ده قولتلك انا بعشق الروايات
روقيه: ربنا يهديكي يابنتي
بعد مانزلت وركبت عشان تروح المدرسه وقبل ماتوصل رنت ع روان عشان تنزل يروحو مع بعض ووصلت وفضلت مستنياه عشر دقايق
جت روان
روان: صباح الخير اتاخرت عليكي
ملاك: لا ياحبيبتي مش اوي يلا بينا
وهما ماشين
ملاك: انا بفكر ماروحش الدرس اي رايك
روان: لا ماليش في التفكير والقرارات دي انتي عارفاني
ملاك: انتي هتقوليلي مانا عارفكي
روان: يلا ياقلبي نتقابل في البريك ماشي
ملاك: ماشي ياحبيبتي باي
في مكان اخرفي اسكندريه في قصر كبير يستيقظ بطلنا علي منبه يقوم بعمل تمارين بغرفه الرياضه وياخد شاور ثم يلبس بدلته الرائعه يفتح اول زرارين من قميصه في يبان رائع جداً ذهب الي لشركته
في شركة الفهد
يدخل بهيبته والكل يحيه في صمت
وينطق فقط: قمر هاتي الملفات اللي قولتلك عليها وقولي لمازن يجي
قمر: امرك يافهد بيه
بعد شويه
قمر: فهد بيه الملفات
يدخل مازن
مازن: طلبتني يافهد
فهد: النهارده هقضي اليوم مع جدتي اي شغل خلصه انته
مازن: اه ياعم ناس تقضي اليوم مع سوسو وناس مع الشغل والموظفين
فهد: سوسو مين يلا
مازن: سوسو تيته
فهد: امشي يامازن من قدامي حالا
مازن: انا اصلا كنت ماشي
في المدرسه
ملاك: عندنا اي النهارده يا نونو
نورهان: عربي
ملاك: اوف ميس مني ال شبه ابله مرڤت ديه
نورهان: اه ياختي انا بفكر ازوغ
ملاك: وانا كمان
ودخلت ميس مني
ملاك: يارب ملحقناش
نورهان: خلاص بئا استحملي
خلصت الحصه وجه وقت البريك وطلعت ملاك لروان فصلها
ملاك: ها هنروح الدرس
روان: مش عارفه
ملاك: انا بستفاد منها اي ياربي
روان: بقا كده
ملاك: اه
روان: ماشي
وقعدو يتكلمو ويكلو وخلص البريك
ملاك: هستناكي بره عند البوابه
روان: خلاص تمام باي
خلص اليوم
وخارجين من المدرسه
ملاك: تعالي هنشتري حاجات ونمشي
روان: تمام
راحو اشترو شويه الحاجات وطلعو
وفي جهه اخري
وفي جهه اخري
فهد: خلاص ياسوسو والله انا نازل من العربيه اهو وداخل الشارع
في نفس الوقت روان وملاك ماشيين
تتخبط ملاك في فهد
ملاك: مش تفتح يااعمي انت
فهد: مين اللي اعمي يابت انتي
ملاك: هو في غيرك
فهد: اعتزري حالا
ملاك بضحكه سخريه: هههه اعتزر ده عايزني انا اعتذر بالسلامه يابابا من هنا
ومشيوا
فهد: طب وحيات امي لاوريكي ازاي تغلطي في الفهد واتصل بالحرس: البت اللي ماشيه دي تمشو وراها وتجبولي كل حاجه عنها النهارده بليل
فهد: عشان تبقا تغلطي في الفهد
في بيت ملاك
ملاك: اي الحر ده
روقيه: معلش ياملاك احضرلك الغدا
ملاك: اه بسرعه ياماما لاني عاوزه انام
بعد ما اتغديت مسكت الفون تكمل الروايه وبعدها نامت
في بيت جده فهد
اسراء: وحشتني اووي يافهد كده تغيب عني
فهد: معلش ياتيته عارف اني مقصر معاكي بس الشغل كله فوق دماغي
اسراء: الله يعينك يا حبيبي ويرزقك ببنت الحلال
فهد بسخريه داخله: ههههه بنت الحلال ان شاءلله
بعد ما صحيت ملاك اتصلت باباها ع التليفون
ملاك: بابا حبيبي وحشتيني
فؤاد: وانتي اكتر ياروح بابا عامله اي
ملاك: الحمد لله ياحبيبي
فؤاد: اي اخبار المدرسه
ملاك: ليه يابابا السيره دي علي العموم كويسه
فؤاد: ماشي ياحبيبة بابا عاوزه حاجه
ملاك: لا يابابا ربنا يخليك باي
فؤاد: باي
في المساء في قصر الفهد
فهد: ها جبتلي المعلومات
الحارس: ايوه يافهد باشا اتفضل الملف ده فيه كل حاجه
فهد: فتح الملف وقرءاه بعمق
فهد: اما وريتك ازاي تغلطي في الفهد
يجي تاني يوم
وملاك بتنزل تعمل نفس الروتين كل يوم وتتقابل هي وروان
وفي البريك
روان حاسه اني ملاك سرحانه ومضايقه
روان: ملاك ملاك
ملاك: نعم ياروان
روان: يابنتي بكلمك من الصبح وانا حاسه انك سرحانه ومضايقه كل شويه
ملاك: مش عارفه ياروان من الصبح وانا قلبي واجعني مش عارفه ليه
روان: معلش يا حبيبتي ضغط الدروس والمدرسه
ملاك: يمكن يلا نطلع عشان المدرسين ميزعقوش
روان: يلا
عند فهد
فهد: مش عايز غلطه واحده تبقي عندي متكتفه النهارده وترموها في المخزن مفهوم
الحرس: تحت امرك يا فهد باشا
الفهد: نهايتك قربت يا هه ملاك
بعد ماملاك وروان خلصو المدرسه وطلعين مروحين
ملاك: روان انا همشي من الناحية التانية عشان اقرب للدرس
روان: ماشي ياحبيبتي نتقابل بكره باي
ملاك: باي ياقلبي
وبتمشي وحاطه هاند فري وسرحانه وبتسمع وفجاه
وبتمشي ملاك وحاطه هاند فري وسرحانه وبتسمع فجاه بتجي عربيه من جمبها وبيطلع رجاله وقبل ماتصوت كانو حاطين ايديهم علي بؤها ومخدرينها وخدوها في العربيه وطلعو ع قصر الفهد
عند بيت ملاك
روقيه: غريبه ملاك متصلتش بيا بعد المدرسه يمكن طلعت علي الدرس علي طول اكيد بعد الدرس هتتصل بيا بس ليه حاسه بقلق كده ربنا يستر
بعد ٥ساعات
في قصر الفهد
ملاك بتبدي تفوق وتفتكر اللي حصل بتلاقي نفسها مربوطه جامد وفي شريط ع عينيها
ملاك بخوف وبصوت واطي: يلاهوي انا اتخطفت لالا مش معقول خطف اي انا هموت من الخوف مين ال خطفني وعايزين مني اي
طب طب اعمل اي انا هفضل ساكته احسن يارب احميني وانقذني وبعد ساعه
بتسمع صوت الباب بيفتح الخوف بقي رعب وبتسمع فهد: اهلا اهلا ياملاك نورتي قصري
ملاك: انت مين
فهد: انا الفهد
ملاك: تشرفنا ممكن اعرف انت مين وعرفتني منين اصلا واكملت بخوف ووخاطفني ليه
فهد: كل ديه اسئله بس هجاوبك انا فهد المنياوي اعرفك مش فاكره ال قولتيله يااعمي ومردتيتيش تعتذري هو انا اما بقا خاطفك ليه في عشان اوريكي اللي بيغلط في الفهد بيحصله اي
ملاك بصدمه وزهول وخوف: انت مجنون اكيد مريض نفسي تخطف بنت عشان قالتلك يااعمي والله مجنون
بيقوم فهد يسحب حزامه مانا دلوقتي هوريكي المجنون ده هيعمل اي
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك اثر قلب الفهد)