روايات

رواية حماتي دمرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم دودا حوده

رواية حماتي دمرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم دودا حوده

رواية حماتي دمرت حياتي البارت السادس

رواية حماتي دمرت حياتي الجزء السادس

حماتي دمرت حياتي
حماتي دمرت حياتي

رواية حماتي دمرت حياتي الحلقة السادسة

وفي الوقت ده بسنت قالت ليها
بسنت
نعم يا حبيبتي هو انتي جايه تقولي ليا الكلام ده
دلوقتي بعد ما قولت لجوزي أن خالص انا حامل
اسماء
انا عرفت جوزي أن انا حامل ومش هينفع
خالص موضوعنا ده وبعدين مش هقدر اديكي
حته مني بصراحه
بسنت
مبقاش بمزاجك يا حبيبتي خالص انا خالص عملت
حسابي الو الو والله لوريكي يا اسماء واعرفك
مقامك وفي الوقت دخل يحيي
يحيي
مالك فيكي اي شكلك مضايق ليه كده يا حبيبتي
الزعل غلط علي الحوامل
بسنت

 

 

بقولك اي انا مش ناقصاك اخرج برا انا مش عايزه اتخانق معاك
يحيي
تصدقي انك وحشه وانا غلطان أن جيت اتكلم
معاكي والله لنزل اقول لماما
بسنت
انزل من قدامي يا يحيي علشان منفجرش
فيك انا مش ناقصه هبل
يحيي
يا ماما والله لنزل اقولها ونزل يحيي وبعدها
راحت بسنت عند امها
الام
عملتي اي يا بسنت اوعي تكوني قولتي لجوزك
انك حامل اصل خالص انا قولت لجوز اسماء
علي ان مراته حامل والراجل طلع عاقل
بسنت
نفسي افهم انتي ليه بتعملي فيا كده هو
انا مش بنتك ولا اي حرام عليكي يا شيخه
الام
اخرسي يابت قطع لسانك انتي عايزه تستغلي
البت وتخدي منها ضناها
بسنت

 

 

هي مكنتش عايزه بس انتي مش بتحبي تشوفني فرحانه ابدا ماشي يا ماما وبعدها
دخلت الاوضه وتاني يوم راحت شقه اسماء
اسماء
تعالي يا بسنت حقك عليا بس والله خالص
جوزي عرف ومعندوش مانع أن أكمل الحمل
انا عارفه انك مش طايقيني دلوقتي
بسنت
ليه يا حبيبتي بس بتقولي كده ده انتي
اختي بس عايزه اقولك حاجه مش عيب وحده .
محترمه زيك تكون بتخون جوزها ومع مين
ابن عمه اخس عليكي اوي وفي الوقت ده
بسنت قالت ليها بصدمه
اسماء
اي ده هو انتي عرفتي الكلام ده منين والله انتي
فاهمه غلط ده بس كان جه في وقت وكان
بيحاول يحل مشاكل بينا وبعدها كان بيسال
عليا كل يوم
بسنت

 

 

والله وده يديكي الحق تقولي ليه انا بتمني
اليوم اللي اكون معاك وبجد كان نفسي
تكون انت جوزي
اسماء
الكلام ده حصل بينا في محادثه انتي
عرفتي الكلام ده منين
بسنت
هكرت ايملك بصراحه كنت عايزه اشوف
كلامك مع جوزك بس لقيت اللي اكبر من كده
اسمعي يا حلوه انتي قدامك يومين وتقولي
لجوزك انك سقطتي وبعدين هاخد البيبي
يا اما هوري ده لجوزك واكيد هو اللي هيسقطك
من كتر الضرب
اسماء
هو انتي اي شيطانه حرام عليكي يا شيخه انا
والله بعد عنه ودي كانت غلطه. وندمت
عليها خالص
بسنت
كلامي خلص أنا مش هطلع كدابه قدام أهل
جوزي انتي فاهمه ولا لا بكره يا هتنسي
ردك أن هاخد البيبي ولو الساعه جت ٣العصر
هاجي واقول لجوزك كل حاجه
اسماء
منك لله يا بعيده انا موافقه بس من حقي
اشوف البيبي انتي فاهمه ولاىفو
بسنت

 

 

 

لا يا حلوه ده كان زمان قبل ما اعرف بمصيبتك
انما دلوقتي لا اخاف علي البيبي منك وبعدها
خرجت بسنت وهي فرحانه اوي انها قدرت
تهكر ايميل اسماء
وفي شقتي
حماتي
اي يا ابله انا هفضل اخدم فيكي كده كتير
انا تعبت قومي يلا شوفي اللي وراكي
ايه
أنا مش قادره اتحرك والله وانتي عارفه أن
الحركه صعبه عليا
حماتي
قومي يابت بلا دلع بنات انا عايزه الشقه
دي تبرق انتي فاهمه ولا لا وعايزكي تطلعي
السجاد فوق السطوح وتفضلي تنظفي فيه
لحد ما يبقي قشطه
ايه
حاضر وبعدها اخد السجاد وطلعت فوق السطوح
وطلعت ليلي ورايا
ليلي
اسمعي يا بت يا ايه احنا لازم نمشي من هنا
كل وحده فينا تكلم جوزها بصراحه اللي بيحصل
فينا ده كتير
ايه
امشي اروح فين بس انتي عارفه أن مليش
مكان واخاف اقول كده ل رؤوف حماتي تعرف وتقولوا أنه لازم يطلقني وانا مش هقدر
اعيش لوحدي

 

 

 

ليلي مهو يابنتي الليبي حصل معانا ده حرام
وحماتك مفتريه اوي ولازم تحس ان اللي هي
فيه ده غلط وفي الوقت ده لقيت حماتي
عامله تزغرط
ليلي
حماتي وبتزغرط تعالي يابت اكيد في مصيبه
كبيره
ايه
مصيبه اي كفلا الشر دي زغاريط مش
صويت يابنتي
ليلي
تعالي بسرعه نشوف في اي وفي الوقت
ده لقيت حماتي وافقه
حماتي
باركوا ليا يا عيال اخويا مات
ليلي
مش قولتك في مصيبه حماتك مش بتفرح
الا في المصايب
ايه
انتي بتتكلمي بجد يا حماتي وفرحانه ان اخوكي
مات ازاي يعني
حماتي
اهو غار في داهيه وهو مكنتش ليه
غيري واكيد كل الورث هيروح ليا انا
ليلي

 

 

 

الف الف مبروك يا حماتي
ايه
وربنا انتو مجانين أنا مش فاهمه ازاي
حماتي اسمعي أنتي وهي كل وحده تتصل
بجوزها ويخلي يجي عليان نروح نعزي اه
لازم اكون هناك في الفيلا بتاعته يا فرحه
قلبي
وفعلا راحت حماتي عند اخوها وطبعا أنا
كنت مرتاحه اوي لان خالص مافيش تعب
في الشقه لحد ما جت بسنت
بسنت
انتي هنا في اوضتك والبيت مفيهوش لقمه
امال فين حماتي
ايه
راحت تعزي في اخوها مات
بسنت
اي ده معقول ده أمتي ده المهم قومي
يلا اعملي الاكل انا جعانه وبعدها طلعت
شقتها
بسنت

 

 

 

ازيك يا يحيي مالك قاعد ليه كده
يحيي
مخاصمك ومش عايز اتكلم معاكي علشان
زعقتي في وشي وكمان سبتي البيت وانا بخاف
اقعد لوحدي
بسنت
عمري ما هزعلك تاني يا حبيبي بس عايزك
تسمع كلامي كويس هو صحيح خالك مات
انا كنت سماعه أن خالك ده غني اوي
يحيي
اه مات بس أنا خوفت اروح معاهم علشان
بخاف من العزا اوي
بسنت
اسمعني بقي يا حبيبي دلوقتي اخوك فؤاد
مخلف صبيان كتير وتاني مراته حامل مش
عارفين في اي لازم تقف جنبي علشان ناخد
حقنا من امك
يحيى
مش فاهم كلامك حق اي هو احنا لينا
حق عند ماما
بسنت

 

 

 

ايوه طبعا الفلوس دي من حقنا احنا انت
ناسي اللي امك عملته فيك وخليتك طالع
نيتي كده
يحيي
تاني هتزعلني منك. والله هبطل اتكلم معاكي
بسنت
خالص حقك عليا مش قصدي بس
لازم تكلم امك تكتب حاجات ب اسمك علشان
يا حبيبي لو إخواتك خدو الحاجه هيجوا عليك
علشان انت طيب وغلبان
يحيي
تفتكري ممكن يعملوا فيا كده لا لا دول بيبحوكي
بسنت
محدش بيحبك الا انا قول لامك تكتب ليك
من الفلوس اللي هتاخدها حاجه علشان
بنتنا اللي في بطني
يحيي
اول لما تيجي لازم اتكلم معاها وفي الوقت
ده اسماء كانت في شقتها هي وحازم جوزها
حازم
مالك يا اسماء شكلك مش عجبني خالص
انتي تعبانه
اسماء
لا لا يا حبيبي انت خالص حضرت الشنطه
ومسافر بكره
حازم
ايوه يا حبيبتي بس كنت عايز اقعد معاكي
شويه كمان لحد ما اطمن عليكي
اسماء
انا كويسه يا حبيبي سافر انت وربنا معاك وفعلا
بعدها سافر وعدا يومين وكانت اسماء
مش بتتكلم معاه وبعدها اتصلت بيه
حازم

 

 

 

اخس عليكي يا اسماء فينك يا بنتي انا عايز
اطمن عليكي عامل اكلمك مش بتردي
اسماء
انا محصلش نصيب والحمل نزل
حازم
ازاي يعني مش تخلي بالك انا قولتك بلاش اسافر وخليني جمبك مش سمعتي الكلام
اسماء
النصيب وبعدين هو انت زعلان ده انا قولت
المره دي هتكون عايز كده علشان عندنا
عيال كتير
حازم
مش عارف بس المره دي والله فعلا مكنتش
زعلان أنه حصل طيب يا حبيبي انتي كويسه
سلامتك عندي بالدنيا والله
اسماء
الحمد لله مش عايزك تزعل مني والله اللي حصل
ده غصب عني
حازم
خالص والله مش زعلان بس خدي بالك من .نفسك يا حبيبتي وفي الوقت ده ام بسنت
دخلت عند اسماء
ام بسنت

 

 

 

عامله اي شوفتي بقي لما جوزك عرف الحوار
معملش مشكله ازاي والحمل كمل
اسماء
الحمل نزل مليش نصيب فيه ادعلي ربنا
يقومني بالسلامه
ام بسنت
انتي كدابه بسنت عرضت عليكي فلوس تاني
صح عايزه تبيعي حته منك يابت ده ولا كنوز
الدنيا يخليكي تعملي كده
اسماء
بنتك ملهاش علاقه قولتك الحمل نزل
اي تحبي نروح لدكتور
ام بسنت
بنتي ايه مفهمه جوزها إنها حامل والكلام ده
ياكد أنها هتاخد البيبي وبقولك اهو لو الكلام
ده حصل متعرفيش انا هعمل اي انا هقول
لجوزك الاول كان حجتك جوزك دلوقتي اي
اسماء
معرفش بنتك قالت لجوزها كده ليه انما
انا مليش دعوه يمكن بنتك شافت حد غيري
ومعلش اطلعي برا انا مش عايزه مشاكل
ولا منك ولا من بنتك وفي الوقت ده خرجت
ام بسنت وراحت خبطت عليها أسماء
ام بسنت
خير اي اللي جابك هنا تاني مش قولتي اللي
عندك وخلصنا
اسماء
بطني بتتقطع ارجوكي الحقني انا بموت
وفيه الوقت ده اخدتها ام بسنت وراحت المستشفي وكان الحمل نزل
ام بسنت

 

 

 

ربنا مش بيرضي ابدا بالظلم قولتي أن العيل
نزل أهو فعلا نزل
اسماء
ارجوكي بلاش بنتك تعرف دلوقتي لحد ما
اشوف انا هعمل اي في مشكلتي
ام بسنت
لا ده الموضوع مش فلوس بقي دي بنتي
ماسكه عليكي ذله صح
اسماء
غلط وربنا مش مسحمني انا جوزي كان
في فتره بعيد عند وكان ليه واحد قريبه
كان كل شويه بيكلمني وبصراحه كده
اعجبت بيه وكان فيه كلام بينا واتس وفيس
وعلشان جوزي مش بيعرف يقرأ مكنتش
بمسح المحادثه ومش عارفه بنتك عرفت الكلام
منين والله انا ندمت بس خايفه جوزي يعرف
الام
انا مش عارفه البت دي جايبه كميه الشر
دي منين حرام والله انا تعبت منها متخافيش
يا بنتي انا جنبك وفي بيت حماتي دخلت
بسنت اوضتها

 

 

حماتي
اي مالك عامله ليه كده وبعد كده متدخليش
الا لما تخبطي مفهوم
بسنت
الله الله الكلام ده ليا يا حماتي وده من أمتي
بقي
حماتي
من هنا ورايح واسمعي بقي اللي مش هتسمع
كلامي منكم انا هخلي جوزها يطلقها ومن بكره
يكون متجوز عليها
بسنت
لا يا حماتي الكلام ده علي اللي برا لأنهم عيال
ملهمش شخصيه بس بلاش انا علشان متزعليش مني
.
حماتي
علي اي حد بقولك اي انا كنت بستحملك علشان
ابني انما عارفه انك واطيه اسمعي بقي
انا خالص هجوز رؤوف الاسبوع الجاي بلاش
تخلي الجوازه التانيه تكون يحيي
بسنت
لا يا حماتي تحت امرك اللي تقولي يحصل
وفي الوقت ده رؤوف دخل عند حماتي
رؤوف
هو اي احنا لعبه في ايدك اتجوز دي نتجوز
هتتجوز عليها نتجوز الكلام ده مش هيحصل
حماتي
الكلام ده ليا انا يا رؤوف معقول تقف
قدام امك وتقول كده طيب اسمع بقي
لو كلامي مش اتنفذ هتمشي من البيت
انت وهي ووريني بقي هتقعد فين
رؤوف

 

 

همشي يا امي بس اعملي حسابك بكره .لما
تعوزني مس هجيلك
حماتي
مش عايزك يا حبيبي انا خالص اللي مسمعش
كلامي ميزلمنيش وفي الوقت ده دخل فؤاد
فؤاد
لو رؤوف مشي انا كمان همشي من هنا يا امي
بس انتي كده هتخسري كتير
حماتي
مع السلامه انت كمان بس عايزه اقولكم
العفش اللي في شقتكم محدش هياخد حاجه
انتو هتمشوا كده زي مانتو
رؤوف
مش عايزين حاجه وفعلا مشينا من البيت
واللي فضل مع حماتي بسنت ويحيي
كانت بسنت بتدي حماتي علاج يتعب أعصابها
يحيي
هي ماما مالها بقيت احس انها عالطول
تعبانه ليه كده أنا عايز اجيب ليها دكتور
بسنت
تجيب اي لا طبعا انا مصدقت أنها بقت كده
الوقت ده انت لازم تاخد كل حاجه ادخل مضي
امك علي ورقه دي
يحيي
ورقه اي ده بيع وكل حاجه اللي بملكها تكون
ب اسمي لا طبعا ازاي
بسنت
امال انت عايز تكون عبيط كده يابني الفلوس
دي من حقك انت وعلشان ابنك اللي بطني
وفي الوقت ده يحيي قال لبسنت
يحيي
ما كفايه كدب بقي انتي مش حامل ولا عمرك
هتكوني حامل انا كنت مستني اشوف اخرك
بس مش قادر استحمل كدبك اكتر من كده

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية حماتي دمرت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *