روايات

رواية حورية الاحمد الفصل الخامس 5 بقلم سارة مازن

رواية حورية الاحمد الفصل الخامس 5 بقلم سارة مازن

رواية حورية الاحمد البارت الخامس

رواية حورية الاحمد الجزء الخامس

رواية حورية الاحمد الحلقة الخامسة

احمد : والله ي عمو محتاج سكرتيره معايا علشان مش فاضي خالص الايام دي
ملك بسهوكه : طب ما تخودني معاك ي احمد
ابقي السكرتيره بتاعك
في الوقت دا حور طلعت جري : اي دا انتوو هنا من امتي
احمد بصدمه : اي دا
ملك : انتي عامله كدا ليه ي حور و فضلت تضحك عليها
حور كانت لبسه هوت شورت و كات و شعرها مش مترتب
حور بتوتر قفلت الباب بسرعه
حور في نفسها يالهوي ياني انا ازاي طلعت كدا بجد
وراحت تلبس بسرعه علشان تروح مع احمد
احمد في نفسه:يخربيت جمالك ي شيخه والله نفسي اخطفك
و كلهم نزلوو الصالون
احمد : بعد ازنك ي عمو انا همشي و ابقي سلملي علي بابا اما ينزل من غرفته
هاني : ماشي ي حبيبي ربنا يعينك

 

 

ملك بدلع : انا هاجي معاك ي احمد
احمد بجمود : تعالي ي ملك
حازم : انتو رايحين فين
ملك بأبتسامه : رايحين الشركه
حازم بخبث : اوكي و انا هخرج انا و حور
احمد بسرعه : هتروحو فين
حازم : مكان ولا في الاحلام
احمد بغيره : وهي وافقت
حازم : هي لسه متعرفش اصلاا
احمد ولسه هيتكلم لقي حور نازله بسرعه اوي
و لبسه دريس فيروزي حلو اوي عليها
ملك بسهوكه : يلا ي احمودي ولا اي
( ي شيخه اسكتي بقي وانتي مش ليق عليكي اسمك كدا )
احمد في دنيا تانيه و سرحان فيها
حور وقفت و بصت علي احمد هيكون رده اي بعد كلمه احمودي دي و احمد لاحظ دا
احمد فاق : ماشي ي ملك
حور : اديقت اوي و عنيها دمعت
حازم : اي ي بت الحلاوه دي
احمد بغيره : حازم هوا انت مش وراك شغل باين
( حور مردتش علي حد )
حور : بابا عامل اي
هاني كان بيقرء جريده : حبيبت بابا اي الجمال دا
حور بأبتسامه حزينه : عوزه اقولك علي حاجه
( احمد و حازم وملك انتبهو )
هاني : اتفضلي ي حبيبتي
حور : انا عوزه اقطع الاجازه علي كدا و هنمشي بقي
هاني بصدمه لان عارف بنته بتحب البيت دا قد اي
هاني : ليه كدا ي حور

 

 

حازم : نعم ياختي دا لسه ٣ اسابيع علي اما تفكري تسافري
ملك بفرحه : قرار حلو ي حور ربنا يوفقك يارب هتوحشيني
احمد بنغزه في القلب : بعد ازنكم و مشي بسرعه علي برااا
و ملك جريت وراه علشان تلحقه
حماده نزل هوا و سانيه لقي حور بتعيط و حازم و هاني بيهدوها
سانيه بسرعه : في اي ي جماعه مالك ي حبيبتي فيكي اي
حماده : مالك ي حبيت عمو
حور بعياط : مفيش بس ي عمو هتوحشوني بس
حماده : ليه ي بنتي انتي رايحه فين
هاني : عوزه تسافر بدري
سانيه : ليه ي حور احنا عملنا فيكي حاجه ي حبيبتي
حماده بغموض: طب تعالي معايا ي حور
حور : فين ي عمو
حماده : تعالي بس و اخدها و طلعو فوق الطابق العلوي من البيت
حور : احنا رايحين فين ي عمو
حماده : هوريكي حاجه في الغرفه دي
حور : غرفه احمد القديمه الي مش بيحب حد يجي جمبها حتي
حماده : طب وانتي مسالتيش نفسك هوا مش بيحب حد يجي جبها ليه
حور ؛ لا بصراحه قولت عادي يعني
حماده : طب افتحيها كدا خدي المفتاح اهو
حور : فتحتها و انصدمت من الي شافته ….
عند احمد ……
احمد قاعد مش طايق نفسه في مكتبه و ملك معاه
ملك بتتمايل عليه : مالك ي احمودي فيك اي
احمد بعد عنها بعصبيه : انتي الي فيكي اي مالك ما تتعدلي كدا بدل ما اعدلك انا
ملك : اسفه ي احمد بس بتعامل عادي
احمد بعصبيه : انا رايح مشوار عوزه تقعدي هنا اهلا و سهلا مش عوزه هتصل ب حازم يجي يروحك
ملك : طب انت رايح فين

 

 

احمد مشي من غير ما يرد عليها و ركب عربيته و مشي
بعد مده احمد وصل مكان فاضي علي البحر و راح يقعد
احمد بصوت موجوع :ليه ي حور ليه عوزه تسيبني تاني دا انا قولت ان خلاص بقي هنرجع و هنتجوز و اخطفك من العالم كله و تبقي ملكي انا و بس يارب انت الي عالم بحالي و تبطل عند و كبرياء بقي
( الكبرياء في الحب دمار للقلب ) مين معايا في الجمله دي ؟
يترااا حور شافت اي في الغرفه
و هل هتسافر ولا اي

يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حورية الاحمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *