روايات

رواية احبه ولكني اكابر الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا قدري

رواية احبه ولكني اكابر الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا قدري

رواية احبه ولكني اكابر البارت الثالث عشر

رواية احبه ولكني اكابر الجزء الثالث عشر

رواية احبه ولكني اكابر الحلقة الثالثة عشر

وكانت المفاجاه انهم هيسافروا فرنسا
حضرت مريم الشنط وماهر جهز ونزلوا تحت وكان مالك وروان برضه مسافرين يقضوا شهر العسل
ونزلوا كلهم وودعوا سليم وخديجه وطلعوا علي المطار
خلاص خلصوا كل الاوراق وطلعوا علي الطياره
طبعا هم مسافرين بليل
عدي ساعه وماهر بيبص علي مريم لقها نامت علي دراعه فضل باصص عليها وبيتاملها لحد ماراح هو كمان في النوم
وبعد شويه صحيوا علي صوت المضيفه بتعلن وصول الطائره مطار باريس
خلصوا كل الاوراق المطلوبه منهم في المطار وطلعوا بره كان في سياره مستنياعم
ركبوا العربيه ونقلتهم الفندق
وصوا الفندق
روان ومريم قاعدين في الريسبشن بتاع الفندق
بعدين جه ماهر واخد مريم وطلعوا الجناح بتاعهم
ومالك وروان طلوا هم كمان
دخل ماهر ومريم الجناح الا لقته مريم متزين باسمها وفي ورد كتير من الا هي بتحبه لفت لماهر وحضنته وبعدين دخلوا غيروا وناموا

 

 

تاني يوم صحت مريم وصحت ماهر ونزلوا فطروا في الفندق وقالها يلا هفسحك فسحه جميله وخدها وطلع من الفندق وراحةملاهي كبيره وقعدوا يلفوا ويلعبوا فيها واخدها عند برج ايفل وصورها صور كتيرواتصور معها وبعدين اخدها واتخدوا في مطعم كبير ورجعوا الفندق كانت الساعه ١٢ بليل
مالك قاعد في الريسبشن مستني ماهر وقلقانه عليه
مالك :اخيرا جيت كنت فين قلقتني عليك
ماهر :نزلت انا ومريم نتفسح شويه
مالك :اه تمم اصل لما صحيت ماقتكش قلقت
ماهر :ربنا يخليك ليا ي حبيبي ماتقلقش انا طالع انا عشان مش قادر وهموت ونام
وطلع لقي مريم نامت بهدومها صحاها براحه عشان تغيرهدومها
مريم قامت وغيرت وماهر كمان غير واخدها في حضنه ونام
وعدي كام يوم ومريم وماهر فرحانين وكل يوم بيفسحها فسحه شكل وبيصورها صور كتير هي وهو
في الصعيد
خديجه :والله ي سليم والعيال اتوحشوني قوي
سليم :واناوالله

 

 

خديجه :البيت مالوش حس من غيرهم والله
سليم :ايوه وهم هيقعدوا قد اي
خديجه :ماهر قال هيقعدوا اسبوعين هناك
سليم :يجوا بالسلامه
في فرنسا
مريم وماهر قاعدين في الجناح بتاعهم فجاه مريم دخلت الحمام ورجعت وهي ماسكه بطنها
ماهر: افتحي الباب ي مريم في اي مالك
مريم :خرجت من الحمام وهي مش قادره ووشها اصفر ومره واحظه اغمي عليها
ماهر قعد يفوق فيها وهي مش بتفوق
نقلها علي السرير واتصل علي الفندق يبعتوا دكتوره
وجات الدكتوره وكشفت علي مريم وقالت لماهر انها حامل وفي اسبوع ولازم راحه وهي ضعيفه جدا لازم تتغذي كويس
مشت الدكتوره وجت روان فضلت مع مريم لحد مافاقت
مريم :-حصل اي ي روان انا مش فاكره حاجه اخر حاجه فامرها اني كنت بستفرغ
روان :محصلش حاجه انتي اغمي عليكي وجت الدكتوره وقالت انك تعبانه لان ،…
قطع كلامها ماهر لانها مش بتاكل كويس وغمز لروان بعني انها ماتقولش
روان مشت رجعت الجناح بتاعها

 

 

ماهر نزل تحت وغاب شويه ورجع لقي مريم نايمه صحها وقالها اجهزي عشان خارجين
جهزت مريم وجهز ماهر ونزلوا وطلعوا برا الفندق وراحوا مكان كبير زي مطعم كدا قبل ما يدخلوا ماهر غمي عين مريم
ودخلوا
قالها تفتح عينها
اول نا دخلت لقت يافطه مكتوب عليها Welcome mamy وهي مش فاهمه حاجه وحواليها بالونات كتير علي شكل اطفال
وماهر حاجز المكان كله ليهم هم الاتنين بس وبعدين قعدوا واتعشوا
والويتر جاب كيكه عليها رسمه بيبي صغير
ف مريم حاولت تجمع كل الا شافته في المكان من بالونات واليافطه
وبصت لماهر وقالت
هو دا بجد يعني انا حامل
ماهر :ايوه ي حبيبتي انتي حامل في اسبوع هتبقي اجمل مامي في الدنيا
مريم فرجت جدة واخدها ماهر وفسحها فسحه جميله وقالها انها اخر فسحه هنا عشتن هيرجعوا مصر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احبه ولكني اكابر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *