روايات

رواية عشق وجنون الصياد 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أسيل باسم

رواية عشق وجنون الصياد 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أسيل باسم

رواية عشق وجنون الصياد 2 البارت الرابع والعشرون

رواية عشق وجنون الصياد 2 الجزء الرابع والعشرون

رواية عشق وجنون الصياد 2 الحلقة الرابعة والعشرون

في فيلااا الصيااد
كاان الجميع سعاد بالطفل الجديد
حور ” هتسموه البيبي ااي ي حياة
حياة برقة ” هنسميه مرااد على اسم بابااه لسليم
داليدا ” ان شاء الله يطلع شبهه في كل حااجة
حياة برقة ” ان شاء الله
….
حساام ” عرفت انه زيااد هياخذ غادة ويرجعواا الماانياا
صخر ” واناا مالي ي بااباا
حسام ” بقولك هياخذ مراتك ومش هتشوفهاا بعد اليوم فاهم يعنى ااي
صخر ببرود ” انا بعتلهااا اورااق الطلاق
حسام بغضب ” مسمعتش اانت عملت ااي
صخر ” بقولك بعتلهاا اورااق الطلاق وهتخلص مني
حسام ” هو اانت ناوي تجلطني ي صخر
غاادة هي الوحيدة ال هتعالجك وتخليك انساان بجد وانت عايز تتخلا عنهاا بالسهولة دي
صخر ” مش عايز اكون انااني للمرة الاولى في حياتي

 

 

حسام ” اعمل ال يريحك ي صخر دي حياتك انت في الاول والاخير اناا بقى ماعدتش ادخل ي بنى
اناا بجد تعبت اني اصلح و الملم ورااك سلااام
…….
كاانت تجلس وتلمس على بطنهاا وهي شاردة في حديث غادة
فلاااش باااااك
غادة ببكااء ” زياد قال انناا هنساافر النهاارده
حور ” وانتي مش عايزة تسافر ي غادة
غادة ” لا بالعكس عايزة اساافر اناا مشفتش يوم حلو في البلد دي عايزة انسااه كل حااجة متعلقة بالبلد دي
حور ” طب زعلاانة ليه مداام ده ال انتي عايزااه
غادة ” قلبي واجعني على صخر اوي ي حور
اناا وعدته وقلتله اني هساعده يخف بس خلفت بوعدي ليه وهو للاسف مش هيروح ويتعالج
بس انتي اقنعيه ي حور يروح عند ااي دكتور مختص ويتعالج هو هيسمع منك اناا متااكدة عشان خاطري
حور ” لماا دموعك تنزل على شخص وقلبك يوجعك عليه اعرفي انه هو احتل قلبك وكل كياانك
انتي وااقعة في حب صخر ي غادة والشي ده بحد ذااته بيوجع انك تحبيه الشخص الاذاكي دي حاجة مولمة اوي
تنهدن حور واكملت اناا هتكلم مع صخر عشان خاطرك ي حبيبتي
بااااااااك
حور لنفسهاا ” اناا مش هسيبهم يبعدواا عن بعض اناا لازم اتصرف حتى عشان خاطر غادة
قامت تحيط بطنهاا بيديه واخذت مفاتيح السيارة
حور بتردد ” جاسر هيعذرني وهيعديهاا عشان خاطري اناا وابنه
ثم انطلقت بحماس لفيلا الحديدي
وصلت بعد دقائق دلفت للداخل وجدت حسام يجلس ويقراءة في الجريدة

 

 

حور بتردد ” خاالي
رفع حسام بصره ناحيتهاا ” حور حبيبتي اهلين وسهلين اتفضلي ي بنتي
حور ” ازيك ي خالي
حسام ” بقيت احسن لماا شفتك الحمل ازاي معاكي قربتي مش كده
حور ” ايوا دي اخر ايامي
حسام بتردد ” حبيبة خالهاا مش زعلانة مني مش كده
حور ” اناا عمري ماا ازعل منك ي خالي ده انت ذي بااباا الله يرحمه
احتضنهاا حسام بفرحة ” كده طمنتي ي قلبي مقولتليش ااي ال فكرك بخالك
حور بتردد ” عايزة اتكلم مع صخر هو موجود
حسام باستغرااب ” عايزة تتكلمي مع صخر ابني
صخر ” مش عايز اتكلم مع حد ي بااباا خليهاا تروح بيتها اكيد زوجهاا هيتعصب عليها لو عرفت انهاا عندناا
حور ” احناا لازم نتكلم ضروري ي صخر
صخر ‘ مفيش حاجة نتكلم بيهاا اناا وانتي ي مدام حور
حسام ” وانا قلت هتتكلمواا ي صخر
اتفضلي ي بنتي اناا فووق لو عايزة مني حاجة
صخر بضيق ” وحضرتك جاية تتكلمي معاياا عن ااي
حور ” غادة مراتك ي صخر هي
صخر ” هي كاانت مرااتي ومفيش حاجة تلمنا مع بعض بعد كده

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق وجنون الصياد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *