رواية عشق الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي محمد
رواية عشق الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي محمد
رواية عشق الزين البارت الرابع عشر
رواية عشق الزين الجزء الرابع عشر
رواية عشق الزين الحلقة الرابعة عشر
خروج ادكتور … البقاء لله
مي بصراخ…لااااااااااا ابني لاااااا زيااااااد ااااااااه ابني ابعدو عني زيااااد
عز ببكاء…اهدي يارب
مي….ابني هتولي ابني زيااااااد اااااااه اه يابني
زين وقف وصوت واحد ف اذنه… ابنك يازين
وبدأت الرؤيه تتلاشه من امامه ووقع ع الارض مغمي عليهاا
ـــــــــــــــــــــــــــ
مهدي….ززززززين
زين فاااق من كبوسه ع صوت والده مهدي
ادكتور بابتسامه…الحمدلله العمليه نجحت
مي بفرحه…الحمدلله يارب الحمدلله
زين بيبص للدكتور وبس ف سره….كاان كبوس وحش اووي اوي ياساتر يارب الحمدلله…دكتر هونا اقدر اشوفه دلوقتي
دكتور…مينفعش خالص دلوقتي يازين بيه لازم يعدي
24 ساعة وبعدين تشوفه بإذن الله
مهدي …الحمدلله يارب
الكل كان مبسوط
زين رجع قعد ع الكرسي ومهدي بيبص عليه بحسرة وساكت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اليوم التالي 😍
زياد حالته استقرت ونقلوه اوضة عدية والكل عنده عشان يطمنه عليه
مي وهي تقبل يده …الحمدلله ع سلامتك يابني ههههه مش مصدقة انك كويس وبخير كده الحمدلله يااارب الحمدلله
عز بابتسامه…الف سلامه عليك يابطل خوفتناا عليك
زياد مكتفي بهز رأسه
زين قرب منه وقبل جبينه تحت استغراب وصدمة مي
مي ف سرهاا…هو ازاي صدق بسرعة كده وبعدين هو يعرفه من فين …احم عز هونتا تعرف زياد من فين
عز بلع ريقه…ه هو اسكرتير الخالص ل زين
مي بصدمة….نعمممم ومن امته الكلام داا
مهدي وبيبص ع زياد الي مغمض عنيه من اتعب ونام….ليه اسبوع وحاجه شغال معانا بس مكناش نعرف ان انه ح حفيدي
مي وقفة قدام مهدي بقوة …مش حفيدك عمرك ماهطولها ياا مهدي بيه انك تبقي جد لان دا عقابك وانت هتشيله لوحدك وبعدين انتو ازاي صدقتوني عطول كده مش يمكن بكدب عليكم
عز بستفهام….ولييه هتكدبي علينا يعني
زين بداء يتكلم ووقف قدامها وتارك لدموعه المجال تهبط…انتي لييه بتعملي كده معاي حرام عليكي دا ابني وبيشاور ع زيااد
مي بقوة وجبروت …لاااا مش ابنك وحتي لو ابنك فكرك اني هقوله الحقيقة تبقي بتحلم يازين بييه
مهدي بغضب…يعنى اي حفيدي يبقي قدام عيني ومقدرش اشوفه ولا اتكلم معاه
مي بتكبر….ممممم انا عيزاك تتعذب يامهدي زي مدبحتني زماااااان فاكر
عز بص ع زين…انت فاهم حاجه يازين
زين ل باباه …بابا ف ايه فهمني ا ازاي د دبحتها زماان .
مي باصرار…قوله الصدمه يلا هههههه مش قادر صح هههه
معلش يامهدي هي كده الدنيا بقي
زين بغباء وغيظ عشان بيتكلمو ب الالغاز…ف اييييييه
مهدي سابهم وطلع برا الاوضة
عز…فهميناا يامي ف ايه
مي بتبص ع زين…لاااا مش حابه اريح زين خلي ابووه يقوله ومعلش بقي يلا اطلعو برا عشان حابه انااام جمب ابني وبتشاور للباب
عز طلع وزين بيبص عليها …ماذا تعمل تلك الحمقاء تتلعب ب مشاعري اها اكذا انماا اراء الحب ف عينهاا تلك الميااا التي سربت عقلي
تقدم ووقف قدامها ومي متوتره ….متوتره اوي كده لييه متخافيش مش هعمل حاجه وبيبص ع شفايفها
مي بلعت ريقهاا فهي مازالت تحبه بل تعشقه لكن هو من ابتداء….ابعد يازين خلاص كله انتهاء
زين بابتسامه وضعف…ريحيني وقولي الحقيقة يامي وعد مني وبيبص ع زياد ال نايم…وحيات ازياد عندي هعوضك عن كل ال شفتيه وححاسب ال فرقنه عن بعض ال بعد عشق الزين هموته بإيدي والله قولي
مي بابتسامه…. ابوووك يازين هو ال عمل كل داااا وفضلت تعيط وقعدت
زين بصدمة….ب بابا ازاي ا
مي بزعيق .. روح اسأله روووح وفضلت تعيط بتعب
طلع زين عند والده
مهدي كان سامعها…هقولك كل حاجه يابني بس سامحني
زين بجمود…قووول
مهدي…ف يوم كلمت مي وتقابنه وهدتها تبعد عنك وتسيبك فحالك لكن هي رفضت وقالت مش هتسيبك وان الي في بطنها ابنك وقتها اتعصبت وقلت انها عايزه تلبسك كل حاجه
بلع ريقه وكمل …ك كلمت واحد من رجالتي جيه هو ومراته طلبت منه ياخدوها ع الشقه وفعلا خدوها و وانت
زين بزعيق …وبعددددين.
مهدي بعياط…مرات الراجل قلعت،ها نص هدومها عشان تبان ان انها ز زي ماشفتها يعني
زين كان هيقع بس عز مسكه
زين بتعب ومش قادر ياخد نفسه….ي يعني ا المظر ال شفته ا انت الي عملت كده يابابا ليييييه عشان ايه كل داا خربت حياتي وبعتني عن عشقي وحبي كل دااا لييييه قال كده وهو بيعيط بحسرة ع كل شي مضئ من عذاب
مي جووه بتعيط بألم عندما تذكرت شي واوضحه مهدي
…انها لماا فاقت ف الشقة كانت لابسه هدومها عادي بس مستغربه وجودها هنا ليه طلعت تجري ……
زيااد بتعب… م ماما
مي مسحت دموعهاا…ايوا ياروحي مامااا قولي عايز اي
زياد بتعب وعيونه تغلق وتفتح …ك كنتي بتعيطي ليه
مي بكدب…ك كنت خايفه عليك يابني
زياد بتعب.. م متخافيش
ثم اغلق عينيه وناام قبلت جبينه
يتبع…… ــــــــــــــــ mai
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الزين)