روايات

رواية نلتقي في الحلال الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية نلتقي في الحلال الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية نلتقي في الحلال البارت الأول

رواية نلتقي في الحلال الجزء الأول

رواية نلتقي في الحلال الحلقة الأولى

.. وانا لو علي قلبي فحن عشانك فجأه ومال
وانا مهما يقولوا بشوفك غير كل اللي اتقال
تسحرني عيونك لو قابلوني واقول يسسلام
كان فين من بدري وجودك جنبي ياحلا ملاك
.. يابنت المجنونه ادخلي من البلكونه واتخمدي قبل مابوكي يجي
..يوه حاضر اتزفت دخلت اهو وهنام دانتو بيت خنقه
.. دخلت وطفت النور ونامت
*الصبح
..ياماما فين الاكل خليني اكل قبل منزل علي الجامعه
.. خدي اهو اطفحي لم اشوف هتبطلي اكل ايمتا دايما بتاكلي مافيش مره تيجي تساعديني حتي او اشوفك مش بتاكلي
..انتي هتنقي علي الاكل اللي باكله الله يسامحك ياوليه اسكتي بقا خليني افطر وامشي من وشكم
..افطري ياختي
.. صباح الخير
.. صباح النور يابابا
.. انتي كل يوم جامعه

 

 

.. بزهق يعني اعمل اي هو انا اللي بقولهم ينزلوني كل يوم دانا اصلا بتعب من كل يوم اروح بسبب الموصلات
..طيب اخلصي وغوري لم نشوف اخرتها قال هتطلعي دكتوره بلا نيله
.. بحزن الله يسامحك وبطلت اكل وقامت انا ماشيه
.. اخدتي مصروفك
.. هاخدو وانا طالعه ياماما سلام
.. اخدت مصروفها ونزلت راحت الجامعه
*في الجامعه
.. مالك ياهمس قاعدها ليه زعلانه متقوليش ان ابوكي برضو
.. همس بحزن اه هو في حد غيرو كل يوم يحسسني اني قليل كل ده عشان عملت اللي عليا وربنا احتارلي اكون في الكليه دي انا ذنبي اي يعني كنت اروح اتخانق مع ربنا واقوله لا دخلني الكليه دي غصب عنك
..اهدي طيب بس وبطلي عياط ومتقوليش الكلام ده انتي مؤمنه وعارفه ان كل اللي ربنا بيجيبه خير
.. همس عارفه والله يا هاله بس بابا مش عارف كدا خالص مش عارفه هو اي ده بدات احس بالخنقه كل شوي وسطهم مع انهم اهلي
..هاله زي بعضو ياحبيبتي اهدي بس كدا وخير ان شاء الله بهزار المهم تبطلي تغني في البلكونه احسن ميقفشك وينفخك
.. همس بضحك هههه انتي سمعتيني امبارح
.. هاله ياختي اتنيلي ده مافيش حد من الشارع مش بيسمعك
.. همس امال هو مش بيسمعني ليه الزفت ابن عمك ده

 

 

.. هاله ههههه والله يابنتي معرف المهم تعالي ناخد المحاضره ونبقا نكمل كلام واحنا مروحين
.. همس ماشي يلا
*في مكان اخر
.. في اي ياعم انت متهدا شوي قلقان ليه كدا
.. في اني عايزها ليا في الحلال مش عايز حد غيري ياخدها انا ممكن ارتكب جنا&يه لو حد غيري خدها
.. يعني هو اللي خلقها مخلقش غيرها متسترجل بقا مافيش شاب بيزعل علي بنت
.. ليه الشباب معندهمش قلب ولا اي اهو الاسلوب ده اللي الولاد ماشي بيه في الدنيا وانهم يغيرو كل يوم واحدها بس غلط مدام قلبك دق لوحدها حارب عشان متسيبهاش غير لم تتعب وتحس فعلا ان النصيب هو اللي مش كتبهالك وانا هحارب عشان تكون ليا حتي لو اي
.. طيب بتكلمها عشان تعرفها انها متوافقش علي حد غيرك وتستناك
.. ههههه تصدق عمري مكلمتها
.. انت اهبل ياض امال كيف هتعرف انك بتحبها وكيف هتستناك
.. ههههه هتعرفي اني بحبها لان ربنا هيبعت حبي في قلبها زي مبعت حبها في قلبي وهتستناني عشان كل يوم بصلي قيام الليل ومافيش دعوه بكررها غير يارب اجعلها من نصيبي مش كل اتنين بيكلمه بعض هيكونه من نصيب بعض +حرام اصلا اكلمها في الحرام وانا عايزها حلال
.. خليك كدا وهي هتتاخد منك وابقا قول الدين ومش الدين سلام
.. سلام

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نلتقي في الحلال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *