روايات

رواية الملاك والشيطان الفصل الخامس 5 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان الفصل الخامس 5 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان البارت الخامس

رواية الملاك والشيطان الجزء الخامس

رواية الملاك والشيطان الحلقة الخامسة

#اسكريبت1 (لإسراء وطارق)
طارق وكان خارج من فيلته وبيكلم إسراء في الفون:الوووو ياسوسو يعني الفستان لسه موصلش
سوسو بضيق: لأ ياخويا لسه أقسم بالله يطارق لو طلعت بتستغفلني مهرحمك يا برنس
طارق: برنس ياسو في واحده تقول لجوزها برنس اخص وبعدين أبت عيب عليكي هو أنا هجيب حاجه قليله لسو قلبي أناااا
سو: لسه كتب الكتاب بعد أسبوع والفرح بعد عشرة أيام وتقول جوزي بس تعرف ياطارووق أنا مبسوطه اوي بجد ومش مصدقه نفسي
طارق وهو يلف ضهره: طبعا لازم متصدرين هو انتي كنتي تحلمي بواحد ز… وفجأه رأى مالا يحدث عقباه وهمس بصوت واطي وصدمه ياسمين (ياسمين تبقى حبيبته الي سابته يوم فرحه)
ياسمين: جريت عليه وحضنته حبيبي وحشتني أوي

 

طارق بعدها عنه: ايه الي جابك دلوقتي هااااا جايه لييييي عشان تفتحي جرح مقفول من سنتين انطقي جايه لي يا ياسمين
ياسمين: جايه لمكاني الأصلي وهو حضنك ياطارق
طارق بغضب: مكانك اي يام مكان ده مبقاش مكانك خلاص
ياسمين: لازم تسمعني ياطارق
طارق وأزاحها عن كريقه: أسمع إي وزفت اي مش عاوز أسمع صوتك
ياسمين: طارق أنا عندي سرطان المخ وووووووو
___________________________
طارق : ألو ياليث
ليث بغضب من قاطع اللحظات ذلك: عاوز اي ياغبي ده وقت حد يرن فيه على واحد متجوز هو اي البعيد مبيفهمش
طارق بصوت مبحوح: محتاجك أوي
ليث بقلق من صوت صاحبه: مالك ياطارق صوتك فيه إي
طارق: تعالي الفيلا ياليث لو سمحت
_____________________

 

*بعد عدة دقائق وصل ليث الي الفيلا ودق الباب وفتح له طارق *
ليث بقلق: مالك ياطارق قلقتني عليك ياصاحبي
طارق: فجأه اترمى في حضن صاحبه ليستمد منه القوه ياسمين ياليث
ليث بغضب: مالها ياسمين ياطارق المفروض تكون نسيتها ومتنساش انك هتتجوز بعد أسبوع من دلوقتي
طارق: ياسمين رجعت ياليث رجعت رجعت ومكلعتش خانتني زي مكنا مفكرين تعالى هحكيلك على كل حاجه
*بلاش باك*
ياسمين: أنا كنت مريضه بسرطان المخ صدقني ومازلت لسه بتعالج منه أنا مخونتكش ياطارق لو تفتكر قولتلك انه بيجيلي صداع رهيب وروحنا عملت تحاليل مع بعض ونتيجة التحاليل طلعت يوم فرحنا ياطارق وعرفت وقتها مكنتش عارفه هعمل اي مكنتش عوزاك تتأذي بسببي قررت أخليك تكرهني عشان متتوجعش لو جرالي حاجه وخليتك تفكر إني هربت بس أنا والله مهربت ياطااارق مهربتش وعيطت بصوتها كله
طارق: لي اخترتي الهروب لييي اواي تختاري تعيشي كل ده لوحدك ليي مقولتليش كنا وقفنا جمب بعض هاااا لييي

 

ياسمبن: مكنش ينفع أقولك لأن الدكتور قال انه لازم أبعد عن أي ضغط نفسي واني أشوف حياتك بتدمر بسببي ده أكبر ضغط نفسي ليا ياحبيبي
طارق حضنها بقوه (فهي الحب الأول ياساده) وبعد وقت أخرجها من حضنه
طارق: طب ووصلتي لفين دلوقتي وشعرك قصر كده بسبب الكيماوي صح
ياسمين: آه هو نزل كله بس لما بدإت اتحسن رجع طلع تاني أنا لسه متعافتش أوي ومتابعه مع دكتور هنا في القاهره أول بأول والدكتور قال أي صدمه او أي ضغط عيرجعنا للصفر من الأول
طارق: طب اهدي طيب تعالي جوه
ياسمين بخوف: طططارق انت في حد في حياتك
طارق بصدمه وقد تذكر إسراء وفرحه: ووووووو
تفتكروا طارق هيعمل اي في المشكله دي هل هيعرف إسراء ام لا ولما إسراء تعرف إي هيكون ردة فعلها🤔🤔🤔

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *