روايات

رواية صافي الادم الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية صافي الادم الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية صافي الادم البارت الرابع

رواية صافي الادم الجزء الرابع

رواية صافي الادم الحلقة الرابعة

صافي بدور بالكراسي بفرح.. و لسه يا ادم و لسه وحيات امك ل تتربي
فلاش
قبل خمس سنين في غرفة صافي
صافي بعصبية.. ليه يا غزال ليييه ازااااى تعملييي كدهههههههه ازاي تقوليلو ازاي
غزال.. صافي انا مقدرتش استحمل اشوفو معها ف قولت اقولو يمكن لم يعرف يغير رايو و يبوظ الجوازة و ترجعو لى بعض تعيشوا مع ابنكم
صافي رجعت شعرها لى وراء بعصبية.. اااانتى مصدقة كلامك انتى سامعة اللى بتقوليها يرجعلي ازاي الحمدلله ان حياة اتصلت بيكى على اخر لحظه الله اعلم اخوكى لو كان عرف كان ممكن يعمل ايه مش بعيد يلب”*سني توهمة …. بس مش ها سكلتو و ها خلي يعيش بحسرتو
حياة.. بمعنى
صافي بتفكري.. مممم بمعنى انى ها حضر لى السافر بعد ما اول**د مباشر و بعد ما اخد حقي ها قول الحق يا آدم مش سليم يكون ابنك بس اكسرو الاول
باك

 

صافي.. و راني بقا ها تخرج ازااااى ………. اصلا مفيش واحد يخبط على واحدة عايشة لوحدها الا …… لم يت**هج**م عليها دى بقا فيها مابد مممممم ممكن إع*”دام بس حرام ده ابو ابنى برضو
أما في قصر الشاذلي في غرفة غزال
لؤي.. مالك يا غزال
غزال بدموع.. يا تري اللى عملنا في ادم ده صح ….. مهمها كان ده اخويا
لؤي.. اخوكي غلط ولازم يتربه ادم غلط و غلط كبير اللى يتهم مراتو و عشرة عمره و ميكملش شهر و يتجوز يبقا يستهل اكتر من كده و صافي معها حق ادم مش لازم يعرف خالص بحكاية ان سليم يكون ابنو
غزال.. ب
لؤي بحده.. غزاللل اللى نقولو يتسمع
أما في القسم
ادم .. ممكن اعرف انا هنا ليه
اتهجمت على واحدة ست
ادم بصدمة.. ااايه اللى بتقولو ده
اللى مقدمة البلاغ اسمها صافي الشاذلي مش عيب لم تعدتى على بنت عمك
ادم بعصبية .. محصلششش مستحيل اعمل كده مستحيلل
صافي من الخالف.. لاااااا حصل

 

ادم التفت و نظر ليها و اتصدم من شكلها و الض***رب و الكد**ما**ت
صافي بتمثيل.. ليه كده يا ابن عمي انا ….. هانت عليك العشر ليه بجد يا خسارة
و قعدت صافي تبكي بى تمثيل و طبعا الكل شاهد مع صافي و خد اربع اسبوعين حبس
أما في قصر الشاذلي
حياة بضحك.. اه ده انتى طالعتي مش سهله يا صافي.📱
صافي.. والله ياختى انا كنت في حالى لا بيا ولا عليا هو اللى جاه لحد عندي اسيبو
حياة.. لا ياختى لازم ياخد واجبو
صافي.. على قولك اكرام الضيف واجب
حياة.. و هو كذلك ههههه
صافي.. ههههههههه و لسه
و في اليوم التالي القصر كان فاضي
الام .. ايوا حاضر…… ما تصبر ياللى على الباب
و فتحت مامت ادم الباب
ريم بقوة.. يلا يا ستات شوفو شغلكممممم
ميرفت.. ااااااااااااااااااع

 

و فضلوا الستات يضربوا في ميرفت و ميرفت تصوت أما ريم ف هى بتنظر ليها بفرح و قوة
ريم .. يلا يا ناقصةة بقااا تشتركي في خرب بيت ابنك اتفوو عليكى عمري ما كنت اتصور انكى توصلي لكده لكن نقول ايه اللى فيه دا مستحيل بتغير عملتلككك اااايه علشان تعملي فيها كده
فلاش
ريم .. يا حبيبتي افتكري ازاي حصل كده….. ازاي اصلا كنتى في بيت أهلك فجأة بقيتي…… اتكلمي يا بنتى متوجعيش قلبي اكتر من كده
صافي.. ا ….. انا كنت قاعدة في اوضي فجأة خالتي ميرفت قالتلي ان بيت ماما و بابا*****و انى لازم اروح اشوف ايه حصلوا و انى اظبطو
ريم باستمع.. و بعدين
صافي بدموع.. روحت بالفعل و بعدين
مشهد تانى
صافي في بيت اهلها و بعدين اتت ميرفت و قعدت تتحدث مع صافي بابتسامة و ضحك و هزار و شربوا العصير مع بعض و ابتدت صافي تغيب عن الوعي بس من رغم كده شافت نظرت الكرها في عيونو ميرفت
ميرفت بحقد.. مش ها سيبك مع ابنى اكتر من كده …… انا مش بحبك و عمري ما حبيتك ادم خسارة فيكي اصلا و المرة دى هو اللى ها يرميك من القصر
باك
ريم بزعيق.. اضربوا بزمة يا ستات….. اللى قوليلى يا اما عبير هى الست اللي تشترك في مامرة على مرات ابنها و تش**وه سمعتها دى تستاهل ايه

 

تستاهل الح**رق
ريم .. لا اصلي دى اختى برضو قوموها و امسكوها كويس
ريم مسكت الطين و ملت بيه وش ميرفت و حطت منو في بوقها و صورتها
ريم .. كده تمام اوى بس برضو حق صافي لسه مرجعش بس كفاية عليكى النهاردة
أما في منزل اول مرة نشوفو
رباب زوجت ادم .. انا لازم امشي دلوقتي لحد ياخد بالو و اتكشف
امير ح**ض**ن رباب من الخالف.. يا ستى خليكى معايا النهاردة و كده كده ادم محبوس يعني مش ها يعرف ولا حد ها يعرف اصلا
رباب.. مممم و اقولهم ايه
امير.. قوليلهم انكى عند صاحبتك طلامة اهلك مسافرين
رباب.. فكرة تجنن يا حبيبي بس …… طب و مراد اعمل فيه ايه ادم لو عرف ان مراد مش ابنو ممكن يق**تل**ني
امير.. مستحيل يعرف و بعدين هو في ايه ولا ايه
رباب.. معاك حق

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صافي الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *