روايات

رواية اخفى حبه الفصل السابع 7 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه الفصل السابع 7 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه البارت السابع

رواية اخفى حبه الجزء السابع

رواية اخفى حبه الحلقة السابعة

منه :انتي
البنت :اه ازيك يا منه عامله ايه
منه :الحمد لله كويسه وحشتيني اوي يا منون و حضنتها
منه :وانتي اكتر والله متيجي نروح اي كافيه نقعد شويه عشان وحشتيني اوي
منه : فكره حلوه ثانيا بس
منه :ليلي هنا
ليلي و هنا :نعم..
منه :انتو روحو انا هقعد مع منه شويه
ليلي :اوكي يا روحي خلي بالك من نفسك يلا يا هنا
هنا :يلا باي يا منون
منه :باي
منه و منه راحو قعدو في كافيه
(هسمي منه 1 و منه 2 عشان متتلغبطوش منه 1 بطلة الروايه و منه 2 حبيبة رامي + برافو عليكو كله اتوقع منه كان نفسي تتفاجأ بس اتوقعتو صح)
منه 1: كده مشفكيش من ساعت ما رامي اتوفي بس انا بسأل عليكي و عارفه اخبارك كله
(ملحوظه منه و منه صحاب رامي عرف منه 1 علي منه 2 من ايام ما كانو أصحاب)
منه 2 بحزن: والله غصب عني انتي عارفه الظروف والله موت رامي مأثر لحد دلوقتي و كل يوم مشكله مع بابا وماما بسبب الزواج
منه 1 : عمر ما حد هيقدر ينسه رامي بس انتي لازم تكملي حياتك يا حبيبتي و هيرتاح لم يشوفك مبسوطه
منه 2 : والله حولت بس معرفتش مش قادره انسه و مش قادره اتخيل نفسي مع راجل غير رامي
منه 1:حاسه بيكي والله بس برضو اهلك عندهم حق من حقهم انهم يفرحوا بيكي
منه 2: سيبك انتي عامله ايه طمنيني عليكي اتخطبتي اتجوزتي
منه 1 :لا يا ستي لسه سنجل زي ما انا بلا جوز بلا نيلي في أحسن من انك تعيشي حياتك براحتك من غير شخص يتحكم فيكي و غيره بقي و كده
منه 2:عندك حق والله بس لازم تاخدي الخطوه دي عايزين نفرح بيكي
منه1:لا مش انا اخلص من ماما تتطلعيلي انتي
منه 2 :عندك حق
قعدو يتكلمو مع بعض كتير و خدو أرقام بعد و كل وحده روحت
……………………… °°°
منه و هي داخله الكمبوند شافت احمد و هو طالع و هو كمان شافه
احمد متجاهل منه تمام
منه راحت عندو
منه :ايه يا ابو حميد علي فين كده
احمد : رايح مشوار انتي كنتي فين
منه : مشوار كده تروح مشاوير من غير اختك
احمد :بضبط اختي من اخويا يعني حضرتك بنت و انا راجل يعني هقابل صحابي انتي تروحي ليه أن شاء الله
منه :اه قولتلي لا يعم اروح ليه انا احسبك رايح تقابل مزه او حاجه
احمد في سره :هي اتغيرت كده ليه و كمان بتقول مزه ماشي يا منه
احمد: تصدقي في مزه حلوه عايزه معاد بس انا مش فاضي بس بفكر اديلها
منه : و دي فيها تفكير قابلها يا عم عايزين فرح بدل ام الخطوبه الفيك اللي حصله دي عملنا شعرنا و لبسنا و في الاخر باظت
احمد في سره :شكله نسيتني فعلا بس بسهوله دي لالا ده الصح احسن حاجه وانا كمان لازم انساكي
منه :👏ايه يعم سرحت في ايه
احمد :ها لا والا حاجه انا همشي بقي روحي خشي يلا
منه في سرها :لازم اسبتلك انك والا هممني حتي لو هممني بس انا مش ضعيفه يا احمد عشان تكسرني و ابينلك اني لسه بحبك مش عارفه قلبي بيحبك بعد ده كله ليه
منه :ماشي باي
احمد :باي
مشي احمد و منه كملت طريقها و دخلت الفلة
…………………………………°°°
عند ليلي و هنا (وقت ما سابو منه مع منه)
كانو مروحين بعربية هنا
ليلي :متعرفيش مين دي اللي مع منه
هنا :لا والله ما اعرف بس شكله بتحبها اوي
ليلي بغيره (غيرة صداقه) :و تحبها ليه أن شاء الله ما انا اهو تحبني
هنا :شكلك بتغيري علي بستك والا ايه
ليلي :اه حتي انتي لو حضنتيها قدامي هموتك
هنا :لا موت ليه الطيب احسن مش هحضنها
ليلي :ياريت وصليني بقي
و هم في الطريق هبا كوتش العربيه اتفقع
ليلي :ايه ده في ايه
هنا :مش عارفة تعالي ننزل نشوف
نزلو
ليلي :يالهوي الكتش فرقع نروح ازاي
هنا :مش عارفة انا معايا استبن بس مش هعرف اغيره
ليلي :والا انا لازم نشوف حد يغيرو
كان في حته مقطوعه بس كأنه في النهار فنور
هنا :في عربيه اهي تعالي نشوفو يسعدنا
ليلي :لا يختي روحي انتي
هنا :ماشي
راحت وقفة قدام العربيه و العربيه وقفة
هنا :لو سامحت عايزين نغير الكوتش العربيه
هنا بصت لشخص: انت
دياب :اه انا مش انتي هنا صح اللي كنتي خطيبة احمد صح
هنا :صح كويس ممكن تساعدنا
دياب :اه طبعا
دياب نزل من العربيه شاف ليلي واقفه
دياب :مش إنتي كنتي في الخطوبه برضو
ليلي :اه مين حضرتك
دياب :انا دياب اخو أحمد و مد ايدو
ليلي:اه اهلا وسهلا انا ليلي و مدت ايدها هي كمان
دياب بيغير الكوتش و كل شويه يبص علي ليلي (الله ينور عليكم فهمتو صح كابلز تاني اهو قولتلكم عشان مخلكمش متشوقين )
دياب :بس كده خلصت
هنا :ماشي شكرا اوي بجد
دياب : العفو هتدفعو كام بقي و مد ايده🖐️
هنا :اللي انت عايزه عايز كام
ليلي : 😏
دياب بص علي ليلي :بتبصي كده ليه انا بهزر علي فكره توصلو بسلامه و مشي و رجع تاني
ليلي:ايه تاني
دياب :مخدناش أرقام بعض
ليلي :و تاخد أرقام ليه أن شاء الله
دياب :يعني لو الكوتش اتفقع تاني اساعد
ليلي :لا والله شكرا مع السلامة يلا يا هنا
دياب :باي
و كل واحد ركب عربيته و مشي
…………………………………… °°
أدهم صاحب أحمد :ايه يا صحبي هتفضل تتعذب كده ما تقولها و تريح نفسك
احمد : مش قادر حاسس اني بخون صاحب عمري بعد ما مات
أدهم :بضبط مات يعني مش هيرجع يا صاحبي
احمد :مش عارف بقي كمل بوجع هي شكلها بطلت تحبني اصلا
أدهم :حقها عايزها بعد ما كسرت قلبها تفضل تحبك
احمد :انا بتعذب اكتر منها والله بس محدش حاسس بيا
أدهم :زي بعضه كله هيتصلح
احمد :انا هقوم امشي بقي ابقي بوسلي حمزه ماشي 😘
أدهم :ماشي
(حمزه ابن أدهم عنده خمس شهور)
احمد روح لقي امه بتتكلم في التليفون قعد جنبها
غادة :بجد الف الف مبروك
………..؟……..؟………..
غادة : هتوافق ان شاء الله
……………….
غاده :سلام
قفلت التلفون ا
احمد :الف مبروك علي ايه و مين دي اللي توافق
غادة : ده عريس متقدم لمنه و أهلها موافقين و مستنين رأيها
احمد : نعم مستحيل
غادة :و ليه مستحيل اكيد هيجي يوم و تتجوز و الشب اللي متقدملها ميترفضش
احمد بوجع :اه معاكي حق ربنا يتمملها علي خير انا رايح انام
غادة :مش هتاكل
احمد :اكلت بره تصبحي على خير
غادة :وانت من اهل الخير
احمد دخل
غاده :يارب يجيب نتيج

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اخفى حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *