روايات

رواية عذبني حبه الفصل الثالث 3 بقلم فريدة حسن

رواية عذبني حبه الفصل الثالث 3 بقلم فريدة حسن

رواية عذبني حبه البارت الثالث

رواية عذبني حبه الجزء الثالث

رواية عذبني حبه الحلقة الثالثة

فاطمة بعياط: انا اتولدت بين عيلة عادية جدا ام واب واخ اكبر مني ب ٣ سنين لكن حياتي بدأت تتغير لما امي ماتت وانا عندي ١٠ سنين انا كنت بحبها اووي ابويا اتجوز بعدها ب سنة بالظبط واول سنتين من الجواز كانوا كويسين هناء مرات ابويا كانت بتعملني كويس واخويا كان صغير ف هو كمان كان بيعملني كويس
نور بمقاطعة: هو اخوكي كان بيعملك وحش
فاطمة: هكملك اهو اصبري المهم لما تميت ١٤ سنة بدأت حياتي تبقا جحيم مرات ابويا بدأت تشغلني خدامة عندها وكانت بتسيطر علي بابا بالكلام ولا ثانية كدا هو يستاهل يبقا اب اصلا ( قالتها بسخرية كدا ) نظرت لها نور بشفقة كبيرة وكملت فاطمة … لما كنت بغلط كانت تحبسني في اوضة ضلمة مبيدخلهاش نور خالص وانا بخاف من الضلمة وكانوا بيسمعوا صوتي وانا بقولهم انا مش قادرة أنا جعانة انا خايفة ومكنوش بيفتحولي طيب مرات ابويا وقولنا ماشي لكن ابويا واخويا يعملوا فيا كدا غريبة صح واخويا بدأ بقا أن هو يعمل عليا راجل خرجت من المدرسة وانا عندي ١٧ سنة يعني ف ٣ ثانوي كدا محضرتهاش وبدأت انزل اشتغل اشتغلت خدامة عند اللي يسوي واللي مايسواش وكنت بتهان في اليوم ألف مرة وكنت بسكت عشان اجيب فلوس لأخويا وليا اصل ابويا مكنش بيدفع عليا مليم ومكنش بيدفع علي اخويا بردو واخويا كان بيشرب زفت وانا اللي كنت بدفعله بس كان غصب عني لو مكنتش دفعتله كان يفضل يضربني بالحزام لحد مديلو الفلوس لحد ما جه احمد وقولت أن هو عوض ربنا
نور بدموع عليها: طب هو اقنعهم ازاي أن هو يتجوزك
فاطمة بسخرية ودموع: بالفلوس اقنعهم بالفلوس يعني ابويا باعني كأني سلعة ولا حاجة كان مشتريها لا بس باعني بكتير الصراحة مليون جنيه 😂😞 ( قالتها بصوت فيه سخرية وخنقة ) بس مكنتش اعرف أن احمد متجوز ومكنتش اعرف أن هو كان واخدني وسيلة عشان يدايقك مش اكتر
نور: ياااااه انتي ابتهدلتي في حياتك اووي
فاطمة: بس في حاجة هقولهالك محدش يعرفها خالص ياريت متقوليش لحد عليها
نور: لا طبعا قولي اللي انتي عايزاه
فاطمة بابتسامة: في مرة روحت لبيت انا لما كنت بروح لبيت بقعد اسبوع ولا حاجة يعني بنضف وكدا زي ما قولتلك كنت بشتغل خدامة
( هزت نور راسها بتفهم )
فاطمة: المهم البيت دا بقا قعدت اشتغل فيه شهر كامل وكان في البيت دا ست طيبة اوووي بجد ومحترمة وكانت بتعاملني كأني بنتها بالظبط وكان عندها ابن قمر والله
( ضحكت نور علي فاطمة )
فاطمة: بتضحكي مش مصدقاني اقسم بالله عسل ومش بس كدا دا كان طيب هو كمان ومحترم ودمه خفيف انا كنت بدأت احبه بس مشيت بقا عشان لاقوه خدامة تانية هما قالولي اقعد بس أنا مشيت قولت يعني مليش لازمة خلاص بس دا كان احسن وانضف بيت اشتغلت فيه بجد
نور: طب ومش عارفة اسمه
فاطمة: لا طبعا عارفاه بس كفاية عليكي كدا 😂
نور: اه يا ندلة ماشي ي ستي بس أنا عايزة نبقي صحاب انتي طيبة اوي ي فاطمة
فاطمة: وانا موافقة طبعا دا شرف ليا بس قبل كدا عايزة اعرف حكايتك انتي كمان
نور: ماشي ي ستي هحكيلك
عند أحمد راح الشركة بتاعته
نسيت اقولكوا أن احمد ليه شركة كبيرة هو اللي عاملها بنفسه
في الشركة دخل احمد بهيبته المعتادة والكل بيخاف يبصله اصلا
امال ( السكرتيرة ) بمياعة: استاذ احمد حضرتك نورت الشركة بقالك يومين مبتجيش
احمد عارف هي عايزة اي ف رد عليها بجمود: عارف ي امال ابعتيلي ورق الصفقة الجديدة
ودخل قبل حتي هي ما ترد عليه
امال بغيظ: اي دا ي ربي مبيحسش
في المكتب دخل عليه سليم
سليم: ازيك ياسطا عامل اي
احمد بقرف: ياسطا في باشمهندس قد الدنيا يقول ياسطا
سليم: انا شوفت بقا المهم انا كنت عايز اجي اتغدا معاك
احمد بصدمة: اي ي ابني البجاحة دي متستأذن حتي
سليم بمرح: استأذن اي بس دا انا كنت بدخل بيتك اكتر ما انت كنت بتدخل
احمد: والله حصل
سليم: واصلا سوسو وحشتني ( داده سعاد ) هي و نور
احمد بغيرة: نور مين دي يالا اللي وحشتك
سليم: اي ي عم ما تهدي علينا كدا خلاص موحشتنيش بس فعلا انت اتجوزت عليها
احمد بندم: كانت أكبر غلطة في حياتي وقتلت ابني 😞
سليم بصدمة: اي يعني اي قتلت ابنك
احمد بحزن: لما اتجوزت عليها هي زعلت ودا اثر علي الجنين
سليم بغضب عشان نور: ما انت بردو بتستعبط تروح تتجوز علي نور ي احمد انت عارف هي قد اي بتحبك مينفعش اللي انت عملته دا وعشان اي عشان شوية صور اي عيل اهبل يعملها
احمد بغضب مماثل: انا مركزتش في الصور انا غيرتي عليها عمتني انت مش حاسس بيا محدش حاسس بيا لكن لما ركزت في الصور عرفت أن هي متفبركه انا قعدت اتأسفلها لكن هي طلبة الطلاق
سليم: حقها الصراحة
احمد: انت مستفز يالا انا ماشي وابقي تعالي بليل
سليم ببرود مستفز: اوكي
مشي احمد من الشركة وهو مش طايق نفسه وبفتكر كلام سليم هو فعلا ظلمها معاه جدا بس هو ميقدرش يطلقها دا هي حياته كلها مش هيقدر يعيش من غيرها ومش هيقدر يشوفها مع حد تاني خبط جامد علي الدريكسيون وقال بصريخ: مش قاااااااادر والله ما قادر ( ودموعه بتنزل منه )
وصل احمد لقاه فاطمة بس اللي في الصالة
احمد بصوت رايح من كتر العياط: فاطمة نور فين
فاطمة ولاحظت شكله باين أنه تعبان اووي: فوق
قبل ما تكمل كلامها كان هو فوق اصلا
خبط احمد علي اوضة نور
فتحت نور واول ما فتحت لقت احمد بيترمي في حضنها وبيعيط
نور بصدمة: انت بتعيط ي احمد
احمد بدموع: انا اسف سامحيني عشان خاطري انا مش قادر اعيش من غيرك عشان خاطري انا اسف
نور بدموع عشان احمد: طب ادخل بس
دخل احمد وقعد علي السرير بضعف
قربت منه نور وشالت أيده وحطتها تحت راسها وبقت نايمة في حضنه
نور: انا اللي اسفة انا عمري ما اقدر اعيش من غيرك انا مش عارفة ازاي قولت كدا انا اسفة
بصلها احمد وقرب منها وباسها بوسة عميقة فيها عتاب وندم وغضب وحب
وبعد شوية بعد عنها لما حس أن هي بحاجة للتنفس
احمد: انا اسف
نور بكسوف: خلاص عادي
ضحك احمد علي منظرها وعلي شفايفها وخدودها اللي احمروا من الكسوف وقالها
احمد: بشكلك دا مش هقدر والله انا ماسك نفسي بالعافية
نور بكسوف: اسكت بقا بجد
احمد بضحك: خلاص حاضر
وحضنها وناموا
بعد ساعتين
عند أحمد ونور
نور: احم يعني ي احمد هو انت هتعمل اي مع فاطمة
احمد: بصي ي نور انا مش عايز اظلم حد وفاطمة بجد صعبانة عليا ف احنا اتفقنا أن هي هتشتغل ولما تعرف تعتمد علي نفسها هطلقها يعني عشان زي ما انتي عارفة مينفعش تبقي قاعدة مع راجل غريب في البيت والناس هتفضل تتكلم عليها وكدا
نور بتفهم: عندك حق وكمان هي طيبة اووي بجد
( هز احمد رأسه )
نور: عارف ي احمد انا مكنتش بعرف انام عشان مش ف حضنك انا بحبك اووي
احمد: ولا انا والله 😂
ضحكت نور
تحت الباب رن فتحت سعاد
سليم بمرح: اي ي سوسو العسل دا بتصغري والله
سعاد بضحك: اسكت يالا بطل كذب
سليم: كذب اي بس طب بصي انا سنجل ما تيجي نتجوز
سعاد بضحك: ادخل ي ابني ربنا يهديك ادخل
دخل سليم وكانت فاطمة جاية من بعيد
فاطمة: ي داده سعا بصدمة سليم
سليم بنفس الصدمة: فاطمة
_________________________________________

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عذبني حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *