روايات

رواية معالجتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الرابع عشر

رواية معالجتي البارت الرابع عشر

رواية معالجتي الحلقة الرابعة عشر

مراد…انت كنت نفكر انك مش هتشوفني تاني ولا ايه
ياسر بتوتر…حمد الله علي السلامه ي مراد بيه
مراد…الله يسلمك
واخدو في حضنه
مراد….ابقي سلملي علي اللي سلطك عليا
اللعبه بدأت
خرج مراد من حضنه وسابه ومشي
ياسر بتوتر دخل مكتبهوفضل رايح جاي في مكتبه مش عارف يعمل ايه
ياسر…ايه اللي انا عملتو في نفسي
ده
ده كله ومراد مراقبه بالكاميرا
مراد….سلوي
سلوي..نعم ي فندم
مراد…هاتيلي كل ملفات الشركه في الفتره اللي انا غبت فيها
سلوي…حاضر ي فندم
مراد…اه وابعتي واحد لمون علي اوضه الاستاذ ياسر
سلوي…حاضر
وسابته وخرجت
_______
عند اميره
لقت الباب بيخبط
اميره..حاضر
وراحت تفتح
لقت واحد في وشها
اميره…نين حضرتك
كمال….انا والد مراد
اميره بصدمه..ايه
الحج…مين ي اميره
اميره…واحد بيقول انو والد مراد
الحج. بصدمه…ايه
كمال دخل وراح يحضن ابوه
كمال …وحشتني اوي ي بابا
الحج. خرجو من حضنو بعصبيه
الحج…انت ايه اللي جابك
كمال…وحشتوني
الحج…والله انت ملكش مكان في العيله دي
كمال قعد وحط رجل علي رجل
كمال…لا انا ابنك يبقي ليا نصيب في العيله الجميله دي الا امال فين ابني حبيبي عايز اشوفو ومين دي لتكونش دي مراتو
الداده خرجت
الداده…..كمال بيه
كمال….ايه اتخضيتي لما شوفتيني ولا ايه
الداده بتوتر…لا
اميره…حضرتك جاي هنا ليه
كمال بعصبيه..بقولك ايه انتي تسكتي خالص انا مش عارف ايه زوق ابني في البنات ده متجوزش واحده من مستوانا ولا علي الاقل حلو
الحج بعصبيه …كمال احترم نفسك
كمال…شاور علي بوقو
هسكت اهو حاضر
اميره طلعت علي فوق
اميره بعياط وقفت قدام المرايه وبدأت تفتكر كلام كمال انها مش حلوه وانها مش من مستواهم
وفضلت تعيط ان قد ايه الكلام ده جرحها جدا
______
تحت
كمال..لو سمحتي ي داده اعمليلي قهوه
الداده..حاضر
ودخلت تعمل قهوه
الحج. سابو ومشي
خرجت الداده بعد م عملت القهوه
الداده…انت جيت دلوقتي ليه
كمال…انتي مالك اجي دلوقتي ولا لأ
الداده…اسفه
كمال.. امشي يلا
_______________
عند مالك في الشركه
وهو قاعد عمال بيتخيل اميره
وقد ايه انها جميله
مالك..الا انا بفكر فيها كده ليه
اسكت بقي واشتغل
لكنه رجع يفكر فيها وابتسم
محمد خبط الباب ودخل
مالك..بابا
محمد…تعالي علشان في اجتماع وحضرتك نسيت
مالك..امال فين السكرتيرة
محمد..مش وقتو يلا
مالك..حاضر
قام مالك وراح غرفه الاجتماعات
وبدأو الاجتماع
فضلو قاعدين ساعتين في الاجتماع
محمد…وبس كده
مالك..الحمد لله
_________
عند مراد
مراد..ده كل الورق
سلوي..اه يفندم
مراد..طب ابعتيلي مدير الحسابات هنا
سلوي..حاضر
وفتح مراد الورق وبدأ يشتغل
مراد..الورق ده في غلطات كبيره جدا
مؤمن …ممكن ادخل
مراد..اتفضل
دخل مؤمن
مراد..اقعد
مؤمن…..حضرتك طلبتني
مراد…انا عايز كل الورق بتاع المحاسبات كلو من ساعه م عملت الحادثه
مؤمن…حاضر هحاول لاني مش بقالي كتير هنا
مراد..تمام
مؤمن…قام وسابه وخرج
ومراد فضل يشتغل م يقارب ٣ ساعات
_______
عند اميره بعد م اتوضت وصلت
قعدت تدعي ربنا كتير
وقامت تنزل علي تحت
اميره…جدو
الحج…تعالي ي بنتي
اميره…عامل ايه
الحج.. الحمد لله مش تزعلي من اللي قالو ابني
اميره..لا عادي
وفضلو يدردشو شويه
___________ علي الساعه ٨ باليل
مراد…اخيرا
الموظفين كلهم مشيو
مراد خرج من المكتب وركب عربيتو علشان يروح
وصل مراد البيت
اميره فتحت الباب
اميره..اتأخرت ليه كده
مراد..معلش
اميره. بتوتر..طب ادخل
مراد..في ايه
كمال…ابني العزيز
مراد………..عند مالك
بعد م روح
ملك..حمد الله علي السلامه
مالك…الله يسلمك
مالك…فين ماما
ملك…في المطبخ
مالك…اممم
سعاد..انت جيت
مالك..اه تعالي ي ماما عايزك في موضوع مهم
سعاد…ايه
مالك….خالو جه
سعاد…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *