روايات

رواية لقاء القدر 2 الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر 2 الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر 2 البارت الثالث

رواية لقاء القدر 2 الجزء الثالث

رواية لقاء القدر 2 الحلقة الثالثة

حور :انا بحبك ياسامر
سامر :وانا اكيد بحبك بس ها قولي يلا
حور بفرحه:بجد منا قولت اهو اي دا انت قولت انك كمان بتحبني
سامر :ايوا انتي و حبيبه عندي واحد ونفس الحب بس لي مق لتقاطعه حور
حور بصدمه :اخوات بتحبني زي حبيبه اختك
سامر :ايوا يابنتي في اي دموعك نازله لي وبيرفع ايديه مسكتهم حور ونزتهم
حور بزعيق : في اني بحبك ياسامر من واحنا اطفال لي تعمل كدا وتقولي اخوات
مسكها سامر من دراعها:عارفه لو مكنتش مربيكي علي ايدي كنت عملت تصرف تاني يزعلك انتي يا صغيره تحبي انا عمري ما اخون صحبي ولا عيلتي واشوف حريمهم
حور :سيب ايدي انت بتوجعني سامر ساب ايديها
وبصلها في عينيها بحده: حسك عينك اسمع الكلام دا تاني انتي فاهمه بلا حب بلا زفت وسابها ومشي
لتبدأحور بالبكاء وتجري الي غرفتها وتنهار هناك
عند تميم
تميم :لقيت الاكونت بتاعها اخيرا وريني بقا الاسترونج ومن دي وبدأ يقلب فيه لحد ما دخل عليه أسر
أسر :اوقف عندك اتمسكت متلبس ياعسل الاه اي الجامده دي
تميم قفل التاب :اي مين فين دي
أسر :افتح كدا اللاب توب يا عسل
تميم :في واحد يقول لأخوه الكبير ياعسل وجامده
أسر:وه دا وحش المعارك وقع
تميم :وقع اي يبني دي وحده زملتي في الشغل
أسر :وه وكنت بتأمن ليها الحساب ولا ايه ويغمز
يلتقط تميم مخده بجواره ويرميها علي اسر :قوم يالا من هنا
أسر علي الباب :عايشه حاله حب معاك وخداني يلتقط تميم مخده اخري ويرميها عليه ليجري اسرةويقفل الباب ويفتح تميم اللاب توب تاني :تصدق جامده بس لسانها عاوز قصه
عند يزن
حور الام :والله اليوم حلو بيكم يا وعد
وعد :اليوم حلو بالاهل واللمه ولا اي يااستاذ يزن
يزن :طبعا عز تعالي عاوزك نتمشي
عز راح معاه يتمشوا
يزن.:بص ياعز انت عارف ان العمر بيجري صح والولاد كبروا فنا ياعز مش هلاقي احسن من حبيبه لتميم ابني
عز :وانا مش هتلاقي احسن من تميم امنه علي حبيبه
يزن بابتسامه:يبقي نقول للي في البيت
عز :خليها بكره يكون كل واحد كلم اللي من نحيته
يزن :انا من ناحيتي مضمون شوف بس انت عروستنا
عز :حاضر يا كبير
ينتهي اليوم بسلاسه
عند عز
عز يجمع عائلته :النهارده جمعتكم علشان اقولكم حاجه مهمه
عز الصغير :في اي يابابا
عز :سامر انت مشغول في اي سامر
حبيبه تخبطه لينتبه لصوت أبيه
سامر :نعم يابابا
عز :في حاجه
سامر :لا الشغل بس واخد دماغي
وعد :عز حيرتني في اي
عز :يزن طلب مني ايد حبيبه
عز الصغير:وحور عارفه كدا عادي يااه اخدتي هتبقي ضره
بيضحك الجميع وعز الصغير مستغرب
عز :لا ياحبيب ابوك طلب أيديها لتميم
بص الجميع لبعض
عز بص لبنته:موافقه يابنتي
حبيبه :اللي تشوفه يابابا
وعد تحضنها:كبرتي ياحبيبتي
عز الكبير :سامر يابني
سامر يفوق من شروده :ايوا يابابا
عز :رن علي عمك يزن قوله أننا موافقين
يقوم سامر برن علي يزن وأخباره بالموافقه
عند حور كانت تبكي بقهره علي ماحدث فتجدظ هاتفها بيرن
حور :آلو
رحمه :ايوا صوتك ماله يابنتي
حور :مطلعش بيحبني يا رحمه قالي أني زي أخته
رحمه :اهدي ياحبيبتي ميستهلكش لازم نفوق لمستقبلنا
حور اخدت تنهيده :علشان كدا هنروح كليه الطب
رحمه بإستسلام:هنقدم بكره بس اهدي
حور تكلم رحمه حتي تهدأ وتنام
في الصباح
عند الاء
الاء :صباح الخير ياحبيبي الفطار
جون :انتي اكيد حصلك حاجه اي الفطار والهنا دا
الاء :الاه مش جوزي حبيبي
جون :طب هاتي بوسه
الاء : بليل الوقتي الفطار علشان شغلك
جون يفطر وبروح شغله تنده الاء علي فاطر
الاء :عمو فاطر ممكن طلب
فاطر : والله يابنتي انتي صعبانه عليا وعاوز اساعدك بس ما في اليد حيله دا ابوكي اللي كان بيشغلني
الاء :انا عاوزه تساعدني وتعملي نسخه من المفاتيح دي تقدر
فاطر :اوي اوي
ويأخد منها وبعد مده يجيب ليها تشكره الاء
الاء :بقولك ياعم فاطر انت مع بابا من زمان
فاطر :معاه من ايام ماكان في مصر
الاء:ايوه متعرفش انا ليا اي قرايب اي حاجه
فاطر :اه كان ابوكي دائما يحكيلي علي واحد اسمه يزن هناك واللي سمعته أنه راجل اعمال كبير في البلد
الاء بعد تفكير طويل :طب ياعم فاطر احجزيلي تذكره لمصر ممكن
فاطر :كان نفسي يابنتي بس ما جون بيه معيشني هنا مع مراتي باليوميه يعني مفيش
تأخذ الاء مفتاح وتفتح الخزنه وتطلع فلوس وتديهاله :شوف ياعم فاطر احجزيلي بدأ والباقي خده ليك وامشي من هنا ودا رقمي بس لازم طياره النهارده الفجر
فاطر :تمام يابنتي يمشي فاطر
تدخل الاء حجرتها و تجهز هدومها ثم تنزل للمطبخ وتبص للمخدر يلا اخر ليله ياحبيبي وتضحك
عند تميم
حور الام داخله الاوضه:صباح الخير ياقلب ماما يلا بابا عايزك يصلها تميم بإستغراب:حاضر نازل
علي السفره
يجلس الجميع الفطور
يزن بص لبنته:ها ياحبيب بابا قررتي اي
حور يزن :قررت زي ما قولت طب يابابا
عدي :شاطر ياحبيبتي اهدي دي اخدتي
يزن :كله خلص فطار عاوزكم في موضوع مهم
بص الجميع ليه
يزن:قررت أخطب النهارده تميم لحبيبه وهما وفقوا
حور الام:بجد مبروك بصت لتميم مبروك ياقلب ماما
أسر وعد وحور :مبروك يا تيموا تميم كان في صدمه
تميم :بس يابابا مينفعش
يزن :افندم هو اي اللي مينفعش
تميم :مينفعش يابابا
يزن :انا كلمتي تنزل ياتميم
أسر بص لتميم :في اي
تميم وقف :يعني مينفعش ياجماعه انا مش عاوز
يزن :هتخطبها
تميم :لا يابابا
ليأتي رساله علي هاتف تميم من محمود ب الذهاب ليهم علشان يتكلموا في المهمه
يزن ‘لا يابابا انا يتقالي لا ياتميم
عدي :اهدي يابابا اكيد ليه سبب
حور الام:مش عاوز تخطب لي ياتميم
تميم :كدا
حور الام :مفيش حاجه اسمها كدا مش عاوز لي
تميم في سره يارب اي حجه اه صح :علشان بحب وحده زملتي ووعدها بالخطوبه دا حتي اسمها شبهك حور

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء القدر 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *