روايات

رواية قسوة أمير العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة سمير

رواية قسوة أمير العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة سمير

رواية قسوة أمير العشق الجزء الثالث عشر

رواية قسوة أمير العشق البارت الثالث عشر

رواية قسوة أمير العشق الحلقة الثالثة عشر

هاله بصدمه : تتجوز أمير
انجي بحزم : صدقيني يا هاله ده الحل الوحيد ال ينفع لان أمير هو الوحيد ال يقدر يقف لعبد العزيز
ولما أيتن هتتجوز أمير وتكون على ذمته هو مش هيقدر يقرب منها ومش هيقدر يغصبها انها تتجوز سليم ده
هاله بصتلها بتوتر وحيره : مش عارفه أيتن هتوافق ولا لا
انجي : بصي انا عارفه ان فيه مشاكل بينها هي وأمير بس في الاخر هي بنت عمه واكيد هيمحيها ويهمه مصلحتها في الأول والآخر
وانا كمان هكلمه وافهمه ده
هاله باقتناع بزواج ابنتها من أمير لاجل الحمايه فهي تعلم أمير جيدا فهو وحده من استطاع استراد حقه والده من عمه بعد وفاته واسترجع جميع أمواله َمنه ولم يسمح له بالتعدي على حقوقه هو ووالدته ولم يترك لها مشروع ابيه بل قام بالدخول معاه كشريك ليتيح له العمل معه ويرى ماذا يفعل وقي خلال شهور كانت له النسبه الاعلي : لو كلامك ده هيحصل فعلا يبقى مافيش عندنا وقت لازم يتجوزَوا في أسرع وقت وقبل ما ابوها يعرف وسليم يوصله خبر كمان
انجي : مفهوم انتي اقنعي أيتن وسيبلي أمير انا هتصرف معاه
هاله بتمنى : هحاول يارب توافق وتقتنع بده
انجي : طيب سيبني انا اكلمها الأول واقعد معاها شويه يمكن تسمع مني
هاله برجاء : ياريت يا انجي اطلعي ليها فوق….
كان يتابع ويتصنت لهذا الحوار باهتمام وتركيز شديد فقد عاد مبكرا من الخارج ليري ما سيفعله مع ابنته والا سيقوم سليم بتنفيذ تهديده اليه والليله
تسرب الغضب الي داخله وهو يقوم بسبهم جميعا وتسلل خفيه وبداخله خبث شديد.. الي غرفه مكتبه دون أن يراه احد ليقوم بمهاتفه سليم سريعا وهو يفكر في أمر ما لعله يجد حلا يخرجه من مأزق وضع نفسه به نتيجه لجشعه وطمعه بالمزيد…

أيتن…. أيتن انا انجي يا حبييتي افتحي….
زفرت بياس من ان تجيب عليها وكادت تلتفت وتغادر الا ان توقفت فجأه وهي تستمع الي صوت المفتاح بالباب
التفت سريعا وجدت أيتن في حاله مرزيه للغايه وهي تفتح اليها الباب
كانت تغطي جسدها حتى لا تتبين اثار الكدمات والوجع ولكن ظهر منه بوضوح على رقبتها ووجهها
ووجهها الشاحب وعيونها الحمرا ووشفايفها ال منفووخه
انجي اتصدمت من شكلها ودعت على عبد العزيز في سرها
بس حاولت متبينش ده قدامها وتحسسها بتعبها
انجي برفق وحنان : انا اسفه لو صحيتك
ايتن بوهن شديد : مكنتش نايمه يا طنط… تعالي
انجي حست انها بتتكلم بتعب وراحه ولسه هتتكلم لاقيت أيتن دايخه وهتوقع
مسكتها بسرعه جامد
بس ايتن صرخت بألم لأنها لمست جروحها : اا ااااه جسمي حاسبي
انجي بعدت بقلق : معلش يا حبييتي مخدتش بالي
ايتن غمضت عيونها بوجع : عارفه ولا يهمك
انجي : ممكن تجي نتكلم انا وانت شويه وندردش سوا
ايتن بتعب : اتفضلي يا طنط
….
أدهم بغضب : اخيرا جنابك فتحت تليفونك انتتت فيييين
أمير : متعصب كدا لي يا دوما
أدهم : يا اخي يلعن ابو برود أعصابك ده قووولي انت فين اخلص
أمير : في البيت
أدهم بشك : يسلام
امير بضحك : اه والله في البيت
مش مصدق
أدهم : يعني اختفيت مره واحده وقفلت موبايلك وبعدين تقولي في البيت لا طبعا مش مصدق
أمير وهو بيصب القهوه لنفسه : لي يا ابني انا مش وش قاعده بيوت يعني ولا ايه
أدهم بغيظ : لا بصراحه مش وش ذلك خالص عايزانى أصدق الاحترام و البراءه ال نزلت عليك دي مره واحده
أمير اخد فنجان القهوه بتاعه وطلع على اوضته : انا طول عمري محترم… دي مش حاجه جديده…
أدهم بحده : طيب يا طاهر يا بريء انت خليك مكانك وانا جايلك
امير : اوك

عند عبد العزيز
دخل مكتبه جوا وكلم سليم
عبد العزيز بقلق : سلللييم بيه في حاااجه حصللت ولاااازم تعرفهاااا
سليم قام َمن على السرير بتعب وقال بحده وغضب :انطططططق ححصل ايييه اووووعي تقوووللي اايتن لسه راااافضه انا مش هسمع الكلاااام الفارغ ده تااااني يا عبد العزيز
عبد العزيز بتوتر : لا يا سليم باشا الموضوع اااكبر من كدا انا رجعت من الشركه فورا وعلمت ايتن الأدب على ال عملته معاك
سليم بغضب : مديت ايدك عليهااا؟؟
عبد العزيز بقلق : مكنتش هتوافق تتجوزك الا بكدا
سليم بغضب : ووافقت
َ؟؟؟
عبد العزيز بتوتر : لاء
سليم بحده : هتجوزها غصب ميمهنيش موافقتها
عبد العزيز بتوتر : اسمعني الموضوع مش في كدا الأسوأ انه
سليم : ماتنطق انت هتنقطني
عبد العزيز : امها هتجوزها ابن عمها عشان يحميها مني ويبعدها بعيد عني
سليم بغضب شديد ‘ : نعم يا اخووووويا؟؟ تتتجوزززززها آميييين؟؟ دا على جثتي يا عبد العزيز لو ايتن اتجوزت حد غيري ايتن ليا وبتاعتي انا وبس
وده غلطك وانا هعاقبك عليه وهتتحاسب عليه كويس اوي كان زمان كل حاجه ماشيه مظبوط زي ما انا مخطط ليها
انت بغبائك روحت وبوظت كل ده
اسمع هي مش هتتجوز حد مش هي عايزه تتجوز عشان تبعد عنك انا هتجوزها وابعدها عنك وعن العالم ده كله
عبد العزيز بضيق : معرفش انه الأمور ممكن توصل لكده وانا خايف من هاله لأنها غضبانه اوي الوقتي ومش هعرف اكلمها ولو اتفتحت فيا مش هعرف اخد اي اتصرف الوقتي
وانا اكيد مش بكلمك عشان كده
السبب الأول والرئيسي لجواز ايتن هو انها تبعد عنك عشان انت متعرفش اتجوزها
ف جوازها من ابن عمها هيكون هو الحل لكل ده
صااااح بغضب عارم واندفاااع : مييييين اااابن عمهاااااا ده
عبد العزيز : أمير
سليم : أمير!!!!
عبد العزيز مرددا : ايوا هو أمير يوسف البارودي

#رَوايه قسوه امير العشق ❤️ ♥️ ✨ #بقلم #الكاتبه #منه#سمير
…..
أمير فتح الفيس بوك عنده لاقي ايتن مغيره صوره البروفايل بتاعتها للون الأسود
وحطت بوستات حزينه
امير أفتكر انها زعلانه على سليم من ال حصله فابتسم بسخريه : للدرجه دي يا أيتن
ده انتي بتعزييييه اكتر مما توقعت اوي
وتوعد إليهم بداخله انها البدايه فقط فأمير لم يبدأ معركته معهم بعد..
قااطعه رنين الهاتف كان سيقوم بفصله ولكنه تعجب باتصال من عبد العزيز
ترى ما الذي هناك فهو لا يحادثه الا في اضيق الازمات والأمور
أمير : هي ناقصه قرف انا مش عاوز وجع دماغ… كفايه عليا بنتك لوووحدها
وقام بفصل الخط
….
سليم بغضب : يعنييييي اييييه
الغلط ده غلطك انت ولازم تصلحه والا هتدفع تمنه جااامد
عبد العزيز بقلق وتوتر : اهدي بس احنا ممكن نفكر ونوصل لحد مع بعض
ثم اطمن لان انا متأكد ان أمير هيرفض الجواز من ايتن لأنهم مش بيطيقوا بغض اساسا
وانت لو روحت ورميت كلمتين لأمير أكيد هيرفض علطول
سليم بترقب وحذر : يعني أمير مش بيحبها؟؟
عبد العزيز بسخريه : أمير مبيكرهش حد قد عيلتنا
سليم فكر بسرعه وخبث : اسمع انا هتصرف بس قسما بالله لو عرفت انك عملت اي حاجه من دماغك تاني دون اذني
انت مش عارف وقتها انا ممكن اعمل فيك
عبد العزيز بتوتر : حااضر بس انت هتتصرف ازاي
سليم بحده : ميخصكش كل ال اقدر اعمله الوقتي اني أوقع بين امير وايتن
عشان افشكل الجوازه في المقابل انت…
انت يا عبد العزيز هتشوفيلي طريقه اتجوز بيها ايتن من غير ما جنس مخلوق يعرف بكلامي ده مفهوم… واعتبر ان دي آخر فرصه ليك..
بعدها انت عارف كويس اي ال هيحصل وانت هتكون فين
معاك لحد ما الشمس تطلع الصبح
والا جهز نفسك عشان تشرف في النيابه مع محامي شاطر زيك كده
وقفل الخط في وش عبد العزيز آل كان مرعوب من سليم انه ينفذ تهديده
لحظات بس…. مجرد وقت وممكن اسمه وسمعته وحياته كلها في غمضه عين تتدمر…
#رَوايه #”قسوه #امير #العشق
#أمير #أيتن
#بقلم الكاتبه منه سمير ❤️ ❤️

انجي بصدمه : هوو قالك كده ؟؟ بعد ما عرف ان الحيوان ده اتهجم عليكي لوحدك وانتي هنا
ايتن ببكاء : والنبي يا طنط انا مش عاوزه اقعد هنا
ده قالي هتتجوزيه انهارده
خرجيني من هنا انا عاوزه اهرب من هنا
انجي احضتنتها بشفقه وحنيه فقد عاانت كثيرا تلك الفتاه ومازالت صغيره في مقتبل العمر
ششششش اهدي يا روحي محدش هيقدر يغصبك على حاجه انتي مش عاوزاها يا أيتن تأكدي من ده
ايتن بامل : يعني هتخرجيني من هنا
انجي بابتسامه : هخرجك يا روحي قومي البسي يلا وهنروح انا وماما مكان نغير جو فيه
ايتن اطمنت شويه لما عرفت انها هتكون بعيده عن باباها
ايتن : ماشي
انجي : هستناكي تحت على ماتغيرري اوعي تتأخري
ايتن :، حاضر
#رَوايه #قسوه #امير #العشق #بقلم #الكاتبه #المبدعه #منه #سمير ♥️♥️

في الفيلا
أدهم : متلفش عليا وقولي روحت فين ياأمير
روحتله مش كده
أمير : كان عايز قرصه ودن
أدهم : يا ابني اي خطوه ليك لازم تكون محسوبه كويس انت ناسي ابوه مين
أمير بلامبالاه : ططططز أعلى مافي خيلهم يركبوه
أدهم : انت عندي وال في دماغك في دماغك روحت كشفت على ايدك دي
امير : لا وحياه أبوك اهدي عليا متعمليش فيها امي انا دماغي بتورم من الكلام ده
أدهم : هي فين صحيح
امير : خرجت معرفش فين بس معاها السواق
أدهم : هي لسه قافشه عليك
امير : اه بس بيني وبينك كويس انها مكنتش موجوده لما رجعت لاني كنت تعبان اوي
ووجع ايدي شد عليا
لو كانت شافتني كده كانت هتوديني المستشفي
أدهم : امير انا مش مطمن بال بتعمله ده وهي عندها حق علي فكره الموضوع مش بسيط
امير : يا عم متكبرش الموضوع…
أدهم بتنهيده : يعني حاليا انت كويس
أمير : واخد مسكن لما رجعت وبقيت كويس
أدهم : ماشي يا أمير انا لازم امشي الوقتي لان اتاخرت على بابا
امير : سلميلي عليه
أدهم : يوصل ان شاء الله

أمير كلم هاله بس مكنتش بترد عليه فكلم السواق
السواق : ايوا يا أمير بيه
امير بايجاز : انتوا فين
السواق : في المول ال لسه فاتح جديد بيه لسه الهوانم نازلين من العربيه حالا
امير قطب حاجبيه باستفهام : هوووانم مين؟؟
السواق : انجي هانم وهاله هانم وأيتن هانم
امير بهمس : أيتن معاهم؟؟
السواق : ايوا يا أمير بيه لسه واصلين قدام المول الوقتي
امير بجديه : انجي هانم كويسه
السواق : ايوا يا بيه كويسه
امير : طيب لو حصل اي حاجه بلغني علطول
السواق : حاضر
امير قفل الخط وقال بشرود : ياترى ايسر الاجتماع الليلي بينك انتي وهاله وايتن يا ماما….!!!!!
لاقي رقم غريب بيرن عليه….
امير كنسل عليه وراح يفتح الاب يكمل شغل عليه
رحمه خبطت عليه
أمير : ادخل
رحمه بهدوء : تحب اعملك حاجه يا أمير بيه قبل ما انام
أمير : لا يا داده روحي انتي تصبحي على خير
رحمه : وانت من اهل الخير يا ابني

هاله : اي الجمال ازاي مخدتش بالي ان في مول حلو اوي كده فتح هنا في القاهره وانا مشوفتوش
انجي : ههههه هو تحفه فعلا ولسه لما تطلعي الأدوار ال فوق
ايه رايك يا أيتن
أيتن بانبهار :حلووو اووي بجد
في هنا قسم اكسسوارات بناتي
انجي : طبعا يا قلبي في الدور التاني في كل حاجه تتخليها
هاله بضحك : ايتن طول عمرها تعشق تصميم الاكسسوارات واي حاجه تخصهم
الناس كلها تعمل شوبينج وتجيب هدوم الا ايتن تعمل شوبينج وتجيب اكسسوارات
أيتن بشغف : انا هطلع الدور التاني اشوف في ايه
هاله بصت على انجي بقلق ان ايتن تكون لوحدها بس انجي هزت راسها
هاله بحب : طيب ي قلبي خلي بالك من نفسك
انجي : احنا في الكافيه يا ايتن لما تخلصي تعالي
ايتن : ماشي

الرقم فضل يرن على أمير كتير
أمير جاله رساله مكتوب فيه : رد يا باشا في حاجه تخصك لازم تشوفها
الرقم رن وامي فتح الخط : ههههههه ده انت بتعز اي حاجه تخصك بقااا هههههه
أمير كز على أسنانه بغضب وغيظ : هو انت يا حيوووان
سليم بصفار : عيب يا أمير باشا ده انا حتى جايبلك هديه هتعجبك اووي
ولحد يخصك برده
أمير ضيق عيونه بحده : حد مييين؟؟
سليم بتشفي : أيتن
قابلني بعد خمس دقايق على طريق ****** ولوحدك عشان تستلم مني الهديه شخصيا
امير بغضب هادر : اسمع يا ***** انت وامثالك ال **** دي متهمنيش في حاجه
وادوس عليكوا بصباع رجلي الصغير
وفري هديتك دي لنفسك وبلاش تلعب اللعبه دي معايا انت مش قدي
لا انت ولا ال *** التانيه دي قدي واتقوا شري
وقفل السكه في وشه…
سليم بتشفي : حلو اوي… وفرت علياا كتير اووي ي أمير لسه باقي الخطه
وده الجزء الأهم منها
مرضتش تجي وتقابلني انا هبعتهالك لحد عندك وربنا يقدرني دايما على فعل الخير
ياترى سليم هيعمل ايه وايه الهديه ال هيبعتها لأمير وليها علاقه بأيتن؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية قسوة أمير العشق)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *