روايات

رواية معالجتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الثاني والعشرون

رواية معالجتي البارت الثاني والعشرون

رواية معالجتي الحلقة الثانية والعشرون

ملك بتوتر..عايز ايه
مالك..انا مش عايز اخرب بيت اميره ومراد
ملك. ..انت بتقول ايه
مالك..زي ماسمعتي
ملك…والله بجد
مالك..اميره ومراد بيحبو بعض
انا مش هفرق بينهم
مالك وهو بيقوم…ملك عيشي حياتك وسيبك من مراد انسيه
ملك…ده بعدك
مالك…يبنتي خلاص سبيني منهم
ملك…بس هو بتاعي انا
مالك…انتي شكلك اتجننتي
ملك…اه اتجننت في حاجه
مالك.. ولا اي حاجه
وسابها وخرج
ملك. …مش هسيبو حتي لو ده اخر يوم في عمري
____
بالليل عند اميره ومراد
اميره وهيا نايمه علي صدر مراد
مراد….اميره اميره اصحي
اميره بنعاس….لا سيبني انام شويه بقي
مراد…تنامي ايه اصحي بقي
اميره…طب هيا الساعه كام
مراد…الساعه ١٠ بالليل
اميره. ..اه ده احنا مفروض ننام اصلا تصبح علي خير
مراد راح قايم من هلي السرير وقعد وراح شايلها
اميره بكسوف..مراد كده عيب
مراد..عيب ايه انتي مراتي وراح مقبلها من خدها
اميره راحت حطه وشها في رقبته
مراد بضحك…الله ي ناس علي اللي بيتكسفو
اميره.. بس بقي
مراد…حاضر
اميره…نزلني خلاص انا فوقت
مراد…متأكده
اميره..اه
مراد.. تمام
وراح منزلها
اميره..انا هدخل الحمام
مراد..لا
وبدأ يقرب منها
اميره وهيا بترجع لوري
اميره..انت بتقرب ليه
مراد..ها
وفضلت اميره ترجع لوره لغايه لما لزقت في الحيطه
مراد راح محاوطها بايديه
اميره..انت بتعمل ايه
مراد..مش بعمل حاجه وراح مقرب منها ولسه هيقبلها
اميره راحت نازله من تحت ايدو وهربانه وداخله الحمام وقفلته علي نفسها
اميره وهيا بتحط ايدها علي قلبها
اميره…اهدي اهدي
وبدأت تضحك
عند مراد…افتحي الباب
اميره..مش فاتحه وفتحت الدش واستحمت
_____
عند كمال في الاوضه
الداده….انا جيت
كمال..نورتي عايزه
الداده…وحشتني قلت اجي اقعد معاك
كمال..شوفتيني يلا اطلعي
الداده..انت بتطردني
كمال..اه مش فاضيلك دلوقتي خالص علفكره
الداده باهتمام..في ايه وراحت قاعده علي الكنبه
كمال بابتسامه…انا قربت انهي كل حاجه وكلو هيبقي باسمي لوحدي
الداده..وانا طبعا هيكون ليا نصيب في الموضوع ده
كمال…ايه يختي نصيب ايه ده حقي
الداده بعصبيه….والله بعد كل اللي عملتو معاك جاي تقولي مليش نصيب
كمال قام ومسكها من شعرها…انتي بتعلي صوتك عليا بنت الحلوه ده انا هشرب من دمك
سوزان بخوف…حاضر حاضر بس سيب شعري بيوجعني
كمال وهو بيسيب شعرها ويضربها علي وشها براحه …شطوره
وسابها وقعد
كمال..اقعدي
سوزان..حاضر
وقعدت
سوزان ..ممكن اسال سؤال
كمال…اسألي
سوزان ..انت حبتني ليه
كمال بضحك…بحبك
سوزان بصدمه..امال ايه
كمال…أما احب خدامه دي كانت مجرد تسليه
سوزان…انت بتقول ايه
كمال…زي م سمعتي كده واطلعي بره بقي مش فاضيلك
سوزان تمام
وخرجت
سوزان ..والله م هسيبك في حالك ي كمال وهندمك علي الكلام ده بقي وهنشوف
ملك…رد بقي ايه القرف ده
صهيب..الو
ملك..الو ازيك ي صهيب
صهيب ..مين
ملك…انا ملك
صهيب…ازيك ي مزه عامله من زمان مش شوفتك
ملك..انا عايزه اقابلك
صهيب…خير
ملك…هقولك
صهيب وهو بيشرب الخمره…مش فاضيلك عندي ميعاد
ملك…طب نتقابل في المكان القديم
صهيب بابتسامه…كده انت تعجبني
ملك…تمام
وفصلت معاه
ملك….قربت النهايه
_____
تاني يوم
في الشركه عند مالك
مريم…ممكن ادخل
مالك…اتفضل
دخلت مريم بحجابها الكامل ولبسها الواسع وبشرتها الخمريه وغمازتها القمر
مالك..اول م شافها أعجب بيها
مالك…انتي مين
مريم بتوتر..انا السكرتيرة الجديده اللي عينها والد حضرتك
مالك بعصبيه…وهو ازاي يعمل كده من غير م يستأذن مني
مريم وعيونها مدمعه…معرفش والله
مالك بلين…خلاص خلاص اسمك ايه ي ستي
مريم….اسمي مريم
مالك…تشرفنا
مريم بابتسامه…انا اكتر
مالك بجديه…في حد هنا علمك نظام الشغل هنا
مريم…لا للاسف
مالك…طب تمام اخرجي وانا هبعتلك حد
مريم..شكرا حدا لحضرتك ي مالك بيه
مالك.بابتسامه. وهز راسو
مريم من بعد م خرجت
مالك. قالت اسمي يلهوي علي اسمي وهو بيتقال منها يلهوي
مالك. اهدي في ايه دي مش بنت تعمل فيك كده
مالك وهو بيحط ايدو علي خدو…بس اسمي حلو برضو منها😊😊
________
عند مراد في البيت
اميره..صباح الخير
مراد……….
اميره..انت مش بترد ليه
مراد..الواحد زهقان لان مفيش شغل
اميره..طب قوم شفلك شغلانه
مراد..منا مش لاقي
اميره وراحت قاعده جمبه وبصتله
اميره..طب انت بتحب تعمل ايه وانت فاضي
مراد..انا كان معنديش وقت فاضي اصلا
اميره..طب ايه هيا هواياتك المفضله
مراد…مبحبش حاجه
اميره..ده انت حالتك صعبه خالص طب م تقوم تشوق شغل
مراد.. بقي انا مراد.
اميره..هشششش مراد ايه بقي اسكت انت تلبس هدوم مقطعه وتنزل تشحت في الشارع اهو تلملك فلوس وبالمرة الزهق اللي عندك يروح
اميره قامت قبل م مراد يرد عليها
اميره..انا هنزل اجيب فطار هتفطر
مراد..اه ده اكيد
اميرة.. تمام ونزلت تحت
____/.
عند كمال في الشركه.
كمال..ايه ي ياسر
ياسر..كل حاجة عندك ي بيه في الملف ده
كمال..تمام روح شوف شغلك
كمال..وهو بيفتح الملف يشوف في ايه
كمال..اميره زياد عبدالله
وفتح وبدأ يقري عنها كل حاجه
كمال..اسم الام…
كمال بصدمه..
كمال…طب ازاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *