روايات

رواية غرام العاصي وعشق القاسم الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية غرام العاصي وعشق القاسم الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية غرام العاصي وعشق القاسم البارت الأول

رواية غرام العاصي وعشق القاسم الجزء الأول

رواية غرام العاصي وعشق القاسم الحلقة الأولى

_انتي طالق
تهندت براحه لما سمعت جمله تحريرها اخيرا اخدت شنطتها بدون كلمه واحده حتي وبصت على الباب الفله علشان تخرج بس وقفها صوته قبل خروجها
_انتي رايحه فين
بصت عليه بسخريه من سؤاله وقالت: حرجع لمكاني الاصلي ياعاصي بيه وبيئتي الاصليه
خرجت قبل ماتسمع رده حتي وتوجهه للبوابه لقت عربيه فاخره داخله الفله بصت لصاحب العربيه بحزن وكسره لما لقته وقف فورا بعد ماشاف
شكلها وقال: غرام انتي رايحه فين وايه الشنطه دي
نطقت غرام بحزن ودموع على حالها وحاله وقالت: انا راجعه لاصلي يابن ابويا وامي وعقبال لما ترجع انت كمان لعقلك ولأصلك يامصطفي
خرجت فورا قبل مايوقفها مصطفي الي بص عليها بحزن لاني سبب قهرها وكسرتها دي دخل
الفله وعنيه بتطق شرار لعاصي وقال: دي الامانه الي حتحافظ عليها ياعاصي بيه دي الي قولتي انك بتحبها وحتحافظ عليها لاخر نفسك فيك ياعاصي
بص عليه عاصي بحزن وندم على الي عمله وقال: صدقني لحظة غضب مني انا مش مصدق اني طلقتها يامصطفي انا بحبها وبحبها اوي كمان انا حاسس نفسي ديلوقتي شبه الطفل الي ضاع من مامته
خلص كلامه دموعه سبقته ليقترب منه مصطفي بشفقه وهو بيربت على ظهره: انا عارف قد ايه انت بتحبها بس هي ليسا منستش ياعاصي الي عملته انا فيها زمان انا كونت فاكر الزمن بينسي بس طلع الوجع الحقيقي مش بيتنسي وانا الي عملته كمان فيها زمان مش قليل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعند غرام بعد ماوصلت لبيتها في حارتها المتواضعه كانت علامات الجمود هي الي ظاهره على شكلها ضربت الجرس وفتحت لها امها اول ماشافها خدها في حضنها بفرحه كبيره: غرام ياحبيبتي اخيرا قدرت اشوفك قدامي انا مش مصدقه عيني وحشتيني اوي اوي
ضمتها غرام هي كمان بحب واشتياق: وانتي كمان وحشتيني اوي ياماما
بعدت امها واخدتها للداخل واخد شنطتها كمان وقالت: ها حصل اخيرا مش كده ياغرام
ابتسمت غرام بآلم وقالت: ايوه ياماما خلاص اطلقت منه
وعلى غير العاده حزن الامهات المصريات على طلاق بناتهن وقفت ام غرام بسعاده عارمه والقت زغروته عاليه رنت في البيت كله
وقالت: الحمد لله يارب نحمده الي نجاكي منه يابنتي ومنه لله اخوكي السبب
غرام بحزن: ماما لو سمحتي متدعيش عليه ده مهما كان ابنك واخويا برضو
زينب ام غرام بغيظ: وانتي ليسا بتدافعي عنه ياغرام بعد الي عمله فيكي يابنتي ده مايستاهلش حتي تشفقي عليه ده كلب وانا ندمانه اني عندي ابن زيه
غرام باعتراض: ياماما هو غلط وربنا يسامحه وانا مش زعلانه منه خلاص ربنا يهنيه بحياته الجديده
زينب بحزن على غرام: تمام يابنتي براحتك ادخلي غيري وانا ححطلك الاكل ياضنايا
جرت غرام سريعا الي غرفتها التي اشتاقت لها كتير خرجت بعد قليلا وشعرت بدوخه كبيره ومحتش بنفسها غير مغمي عليها قبل ماتطلب النجده حتي من امها
وزينب كانت في المطبخ قاعده بتحط الاكل بسعاده بس سمعت فجئه صوت حاجه بتقع خرجت بسرعه لقت بنتها مغمي عليها جرت بسرعه تلحقها ووو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفي نفس الوقت عند عاصي كان في الفله في غرفه التمارين الخاصه بيه وهو بيتدرب بعنف بيعاقب نفسه على الي عمله من ساعه ازاي يبعد روحه عنه كده وهو عارف انه مش حيقدر يعيش من غيرها يوم واحد
زفر بضيق وهو بيصب غضبه كله في الكيس المعلق امامه وبيراجع الي حصل من شهر في غرفه نومه
فلاش باك قبل شهر
عاصي بشك: ايه ده ياغرام حبوب ايه دي انتي تعبانه حبيبتي والا ايه
غرام ببرود: لا دي حبوب منع الحمل
عاضي بصدمه: نعم حبوب ايه..انتي مش عاوزه تخلفي مني ياغرام
غرام بكره: ايوه مش عاوزه اخلف منك لاني بكرهك ياعاصي وانت عارف ده كويس انت اشترتني بفلوسك لمزاجك بس يبقى مالكش الحق تتحكم في حياتي اكتر من كده
اتعصب عاصي جدا منها وقرب مسك ايدها بعنف وهو بيحاول يتمالك اعصابه علشان ميعملش حاجه يندم عليها بعدين
عاصي بغضب: مش عاوزه تخلفي مني علشان انا اشتريتك بفلوسي ياغرام انا كام مره اقولك اني بحبك وعمري مافكرت بطريقه دي ابدا انا حبيتك اكترت من نفسي وانتي كل الي في دماغك اني اشتريتك.. انا امتي حسستك بكده اصلا انا علطول بحسسك بحبي وهتمامي الكبير وهوسي بيكي بس الظاهر ان انتي ليسا الماضي في دماغك مش حيطلع ابدا
بعد غرام ايده بعنف: ايوه الماضي ليسا في دماغي علشان انت السبب في كسرة فرحتي يوم كتب كتابي والا نسيت قولت ايه لاخويا علشان يجبرني اجوزك انت واسيب خطيبي فاكر و وكمان الا…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام العاصي وعشق القاسم)

اترك رد