روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي البارت الثامن عشر

رواية نور في قلب صعيدي الجزء الثامن عشر

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة الثامنة عشر

فارس بعدم انتباه : هي مين القمر اللي كانت جوة دي
يونس : انت بتقول ايه
فارس اخد باله من اللي هو قاله : ها لا مفيش
يونس : قولي بس انت قصدك علي مين
فارس : اللي كانت لابسة ازرق
يونس : انا بحسب علي العموم دي تبقي بنت عمي
فارس : القمر دي بنت عمك
يونس : ما تحترم نفسك ي جدع وفعلا هي تبقي بنت عمي
فارس : طب انا عاوز اخطبها
يونس : هو ايه اللي انا عاوز اخطبها هو سلق بيض وبعدين دي اول مرة تشوفها
فارس : ما هي دي المشكلة من وقت ما شوفتها وانا مش عارف مالي
يونس : تعالي بس نشرب حاجة وبعدين نتكلم في الموضوع دا
راحوا قعدوا في الصالة بعدها بدقايق جات مها وسها
مها : عاوزين حاجة تشربوها
خالد : اه ياريت ي مها تعمليلنا قهوة وانت ي فارس تشرب ايه
فارس وهو بيبص علي سها : قهوة بردوا سكر زيادة
اتكسفت سها من نظراته ومشيت مع مها بسرعة
يونس : متخف ي عم روميو شوية
فارس : وهو انا عملت حاجة
يونس بسخرية : لا ابدا دا انت كمان شوية كنت هتاكلها بعنيك
فارس : انه الحب ي اخي هو انت محبتش قبل كدة
يونس : انت بتسال دا انا اكتر واحد اتهريت من الحب دا وعشان تعرف انا لولا اني عارفك ومتاكد من اخلاقك مكنتش سيبتك تبصلها كدة لو حد تاني كان زماني خلعتله عينيه الاتنين
فارس : متقلقش ي صاحبي شكلها كدة هتبقي ام عيالي
مؤمن بضحك : ومستعجل كدة ليه بس
فارس : انا كنت قربت اصدق اني نحس فعلا
خالد : ليه كدة بس
فارس بضحك : لاني مكملتش علاقة في حياتي قبل كدة بس دلوقتي عرفت ليه
يونس : ليه ي خفيف
فارس : عشان اقابلها طبعا بايني لقيت نصيبي
في المطبخ كانت سها وشها احمر من الخجل والاحراج ومها واقفة بتضحك عليها
سها : خلاص بقي ي مها
مها : لو تشوفي شكلك عامل ازاي شبه الطماطم
سها : انا غلطانة اني سمعت كلامك وطلعت معاكي
مها : انتي باين عليكي اعجابك بيه
سها : الحقيقة اه بس انا طبعا مقدرش اقول وخايفة لبوي يعرف
مها : ما تبطلي نكد بقي لازم تفكري فيهم ما تفرحيلك شوية
سها : بس شايفة شكله قمر ازاي
مها : انا بالنسبالي مفيش احلي من خالد
سها : ايوة بقي انتي واقعة اووي
مها : ومن زمان وحياتك
سها : اومال مكنتيش بتبيني ليه
مها : لان مينفعش ويلا بطلي كلام عشان نجهز القهوة
نسيبهم ونروح للمستشفي كان الكل عند عثمان في الاوضة
عماد : يلا ي بوي احنا عملنا كل حاجة
عثمان : يلا ي ولدي اومال فين الاولاد
حسن : روحوا احنا هنا اهو هما كفاية عليهم كدة
عثمان : عندكم حق هما تعبوا الاسبوع اللي فات سبيهم يفرحولهم شوية
عماد : العربية تحت يلا عشان نروح واللا انت عجبك المكان
عثمان : انا مبحبش المستشفيات يلا
طلعوا كلهم وركبوا في العربية وكلها نص ساعة كانوا وصلوا للثرايا دخلوا قابلوا الشباب اللي كانوا قاعدين اول ما شافوهم راحولهم بسرعة
يونس : الف حمدالله بالسلامة ي جدو
عثمان : الله يبارك فيك ي ولدي
لاحظ عثمان فارس ويونس اخد باله وفهم قصده
يونس : دا يبقي الدكتور فارس صحبي من القاهرة والدكتور اللي احنا طلبناه عشان المواشي
عثمان : اهلا وسهلا بيك ي ابني شرفتنا
فارس : الشرف ليا انا ي فندم
عثمان : ايه ي فندم ايه اسمها ي جدي
فارس : ماشي الشرف لبا انا ي جدو
عثمان : ايوة كدة تبقي حبيبي
ضحك الكل وقعدوا في الصالة جات البنات علي الصوت وفرحوا اول ما شافوا عثمان
نور : وحشتني اوي ي جدو
عثمان : وانتو كمان ي بنتي تعالوا
راحوا كلهم وحضنوه وهما فرحانين برجعته لينا
اتكلم فارس : لو سمحت ي جدو كنت عاوزك في موضوع
عثمان : حاضر ي ابني تعالي معايا علي المكتب
راحوا المكتب وقعدوا بص عثمان لفارس عشان يتكلم
فارس : كنت عاوز اطلب منك طلب لو سمحت يعني
عثمان : اتكلم ي ابني في ايه
فارس : كنت عاوز اطلب ايد الآنسة سها
عثمان : …………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *