روايات

رواية العوض بشكل اخر الفصل الثامن 8 بقلم سلمى أسامة

رواية العوض بشكل اخر الفصل الثامن 8 بقلم سلمى أسامة

رواية العوض بشكل اخر البارت الثامن

رواية العوض بشكل اخر الجزء الثامن

العوض بشكل اخر
العوض بشكل اخر

رواية العوض بشكل اخر الحلقة الثامنة

واخيرا جه معاد تجهيز ميرنا لفرحها هي وامير ونور معتقده انه فرح ميرنا ويوسف
نادين بدهشه..ياعني ايه مش حتحضري دا كدة كل اللي احنا عملناه حيضيع
نور باستغراب..ايه كل اللي انتوا عملتوا قصدك ايه
نادين وادركت اللي قالته ..اقصدي ياعني انك انتي كدا حتبيني انك مدايقه وانك مش حتقدري تشوفي مع حد تاني وكدة
نور بحزن..وهي دي مش الحقيقه بردوا
نادين..بقولك ايه انتي تقومي كدا تجهزي عشان تبينيله انك ولا فارقلك حاجه
نور..صدقيني مش عايزه
نادين باصرار..يوووه يانور بقا يلا بقا بلاش رخامه
وبعد اصرار قامت نور لتتجهز دخلت الي غرفتها لقيت فستان مثل فستان الاميرات والعرائس نظرت باستغراب وندهت علي نادين
نور..نادين يانادييين
نادين..في ايه
نور..ايه دا هي ميرنا نسيت فستانها ولا ايه
نادين بتوتر..لا دا مش بتاع ميرنا
نور باستغراب..اومال بتاع مين
نادين..بتاعك
نور..بتاعي انا
نادين ..اه ولاهي بتاعك بجد
نور..دا شكل بتاع العروسه ولو لبسته حيفتكروني بغطي عاليها
لا ياستي مش حلبسه
نادين..بقولك ايه يانور انا تعبت من انك كل حاجه ترفضي البسيه بقا عشان مانتاخرش
نور..بس
نادين..مافيش بس نص ساعه حاروح اجهز واجي الاقيكي جهزتي وخرجت وسندت علي الباب وتنهدت بارتياح
عند نور لمست الفستان برقه وقالت
نور بحزن..ياما نفسي كنت البسه ليك يا يوسف
بعد فتره ارتدت نور الفستان وكانت شبه العروسه وكانت سوف تضع الميكاب ولكن قطع ذلك دخول نادين و ناس معاها
نور باستغراب..في ايه ومين دول
نادين..دول اللي حيعملولك الميكاب
نور..مش محتاجه علي فكره انتي محسساني ان انا العروسه
نادين بهمس..اومال لو عرفتي انك انتي العروسه فعلا حتعملي ايه
نور ..ايه بتقولي ايه
نادين بتوتر..ايه لالالا ماباقولش حاجه انا بس بقول ابداؤوا يلا عشان احنا كدا حنتاخر
وبعد فتره تم وضع الميكاب لنور وكانت شبه العروسه ونزلوا لقيوا عربيه كبيره جدا وعاليها بوكيه ورد
نادين..انتي حتركبي في العربيه دي يوووه انا نسيت الفون حروح اجيبه استانيني فيها بقا
ذهبت نور الي السياره وركبت فيها ونظرت بجانبها لقيت يوسف مرتدي بدله سوداء ومصفف شعره زكان شكله وسيم وجميل جدا
نور بشهقه وصدمه..انت بتعمل ايه هنا
يوسف بابتسامه..ايه كل دا تاخير
نور..رد علي سوؤالي بتعمل ايه هنا
يوسف..مش لازم اختي تبقي راكبه جمبي لغايه اما نروح للعروسه
علي الكوافير
نور بادراك وسخريه..اه ه ه اختك طيب وصمتت ومن الحين للاخر تنظر له وتكلم نفسها وتقول ليتني اكون انا العروس
هي فاكره ان يوسف مش واخد باله منها لاكن دا يوسف بيبصلها ومركز معاها وبكل تفاصيلها بعد مرور مده طويله وصلو بس وصلوا القاعه
نور باستغراب..احنا وصلنا القاعه طب والعروسه مش
قاطعها يوسف وهو يقول ..حنروح للعروسه ازاي وهي العروسه معايا
نور ..ايه انت بتقول ايه
تجاهلها يوسف ونزل فتحلها باب السياره وامسك بيدها واخرجها
نور..فهمني طيب اوعي ايدك طب قولي طيب في ايه
دخل يوسف ووقف داخل القاعه الصامته المظلمه وقف يوسف واوقفها امامه وقال
يوسف..بحبك
نور بصدمه..ايه
يوسف..بحبك يا نوري بحبك انتي ومش بعتبرك اختي وبس لا بعتبرك اختي وحبيبتي ومراتي المستقبليه وكل حياتي من ساعه منزلت وانتي كل حياتي يانور
نور وهي مازالت علي صدمتها ..طب طب وميرنا
يوسف..انا مش خاطب ومش حتجوز ولا حتجوز غيرك يا نور
نظرت له باستفهام
يوسف..ايوا يانور دي كانت اشتغاله عشان سمعتك وانتي بتقولي عليا اخوكي وبعد كدا عرفت انك بتحبيني وانتؤ عبيطه مش ملاحظه كل دا مش ملاحظه حبي ليكي اللي بيبان في كل تصرفاتي يا نور انا بحبك يانور بحبك
نور..وعملت كل دا ليه
يوسف..عملت كل دا عشان عايز اعاقبك انك ماقولتليش انك بتحبيني يا نور انتي انانيه لانك خبيتي حبك جواكي وكنت متاكد انك مهما طال الوقت ماكنتيش حتقولي الا بالطريقه دي
نور..بس
يوسف..مافيش بس تجوزيني يانور وركع واخرج من جيب جاكيته خاتم زواج رقيق وامسك يدها وقال
..تسمحي تكوني اختي ومراتي وبنتي وحبيبتي وكل حياتي يانور
هزت نور راسها بدموع وضحك في نفس الوقت فاحلامها تتحق الان بس ماننكرش انها حزنت ان يوسف عمل فيها المقلب دا بس الاكيد انها مش حتضيع العوض والفرصه
اول مانور هزت راسها بالموافقه يوسف البسها الخاتم وقبل ايدها وشالها ولف بيها
وخرج جميع المعازيم ودخلت ميرنا و امير ونادين
جريت نادين حضنت صديقتها بفرحه وقالتلها …..
…الحمدلله ان الخطه عدت علي خير
نور..ياعني انتي كمان كنتي عارفه
هزت نادين راسها بتاكيد
وتمت خطوبه نور ويوسف وزواج امير وميرنا
يوسف بهمس..ماكنتش عارف ان في يوم من الايام ممكن نبقي لبعض
نور بفرحه .وانا عمري ماكنت اتخيل اني ممكن الاقي العوض في يوم من الايام بس الحمدلله لاقيته بس لاقيته بشكل تاني
………………………….بعد مرور عده سنورات ………………..
نور بصريخ…اه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
يوسف بقلق وخضه..نور مالك
نور بوجع..يوسف الحقننننييييييي انا بوللللللد
يوسف..طب اعمل ايه طيب
نور ..ياعني حتعمل ايه ياعني يابن المجنونه خدني عالمستشفيييي
يوسف ..طب طب قومي معايا طيب
واخدها واخذ ابنه الاول وذهب الي المستشفى
نادين..اهدي يايوسف ماهي مش اول مره ياعني
يوسف..بس دي لسه في الشهر السابع واتاخروا اوي دي لما ولدت احمد ماتاخرتش كدا
بعد قليل خرج الكتور ومعه الطفله وكانت فتاه
الدكتور..الف مبروك بنت
يوسف بقلق..ونور نور عامله ايه
الدكتور..الحمدالله هي كويسه شويه وندخلها غرفه تاني
تم نقل نور غرفه عاديه ويوسف لسه مشافش النونه لانو عايز يطمن علي نور الاول اول مادخل لها قبل ايدها وراسها وراي النونه ودخلت نادين وميرنا واحمد ولدهم
وتوته توته خلصت الحدوته حلوه ولا مانتوته
تمت بحمد الله

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العوض بشكل اخر)

اترك رد