روايات

رواية عز القمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا فادي

رواية عز القمر البارت الثاني والعشرون

رواية عز القمر الجزء الثاني والعشرون

رواية عز القمر الحلقة الثانية والعشرون

عز بعدم فهم : على مين
مصطفي بخبث : يا سلام ؟
عز : اخلص
مصطفي : ادخل وانت تشوف
عز بنفاذ صبر : طيببب
ويدخل مكتبه ويلاقي واحده قاعده ومديالو ضهرها
عز بإبتسامه : حضرتك عايزاني
لينا وتضحك وتقوم تبصلو : حضرتي !!
عز بعدم تصديق : ااحيه انتي اي ال جابك هنا
لينا بإبتسامه لطيفه وتقرب ليه : جايه اشوف ابو ابني
عز بصدمه : ابن مين انتي اتجننتي
لينا وملامحها تتحول : ابنك يروح امك في اي انت نسيت
عز : نسيت اي انتي اتجننتي فعلا
لينا : ده انت الي اتضربت في نفوخك ازاي نسيت احلى ليله قضيناها سوا
عز بعصبيه : لينا متهزريش معايا
لينا : اهزر ؟ في هزار في الحاجات دي
عز ويمسكها من دراعها بقو’ه : بقولك اي يا لينا انا دلوقتي متجوز و بحب مراتي
لينا بلامبالاه : وبتقولي لي الكلام ده
عز : عشان شكلك راجعه تخربي حياتي ونسيتي ان خرجتك منها
لينا بدلع : في اي يا زوزو انت نسيت الي كان بينا
عز ويشيل ايدها الي محاوطه رقبتو
عز : بطلي قرف
لينا بعصبيه : قرف
عز : لسه زي ما انتي مقرفه
لينا بهدوء : اغلط براحتك في النهايه انت ابو ابني برضو
عز : هو انتي مش قولتي انك عملتي اجهاض
لينا : لا ضحكت عليك عشان كنت خايفه
عز بعصبيه : ليييي لينا انا معرفش الي حصل بينا ده حصل ازاي
لينا : افكرك ؟
عز : لينااااا
لينا : قلبها
عز : خليكي دوغري عايزه اي
لينا : ايوا احب كده
عز : اخلصي
لينا بتعاطف : يرضيك الواد يعيش يتيم الاب وابوه لسه عايش
عز بندم : انسي يا لينا انك ترجعي حياتي انسييي
لينا : وابننا يا عز ابنك بيكبر وانت مش معاه الواد هيعيش حياتو ازاي منغيرك
عز : وانا اي الي يثبتلي انو ابني
لينا بثقه : اعمل تحليل لو عايز يروحي
عز : تاخدي كام وتخرجي من حياتي
لينا بإبتسامه : حلو ده بس هو ده مكان نتكلم فيه؟
عز بنفاذ صبر : اخلصي
لينا : هستناك انهارده بليل في بيتي الي كتبتهولي ب اسمي سلام
________________________________________
مراد : تعالي يا حوريه يا بنتي اقعدي
هايدي وتبصلها بحده
قمر وتلاحظها
حوريه : لا يا بيه ميصحش
قمر : اي ده اي ده انتي بترفضي كلمه البيه
حوريه : مقدرش يا هانم
قمر : طيب اقعدي و متخافيش مش بنعض
حوريه بتوتر : حاضر يا هانم
هايدي بضيق خلق وتقوم من مكانها
قمر : رايحه فين
هايدي بإبتسامه مزيفه : عندي مشوار مهم
قمر : ممم
مراد : اقعدي مفيش مشاوير
هايدي بعدم فهم : لي
مراد : محدش يخرج من البيت انهارده عز زمانو جاي وهنقعد سوا
__________________________________
8:10PM بليل
لينا : زي ما اتفقنا ها هتصوري كل حاجه
خديجه : عنيا
لينا بزهق : اتأخر ليه ده
خديجه : هيجي
لينا بإبتسامه : روحي افتحي شكلو هو ومتنسيش الي قولت عليه
خديجه : حاضر
خديجه وتفتح الباب
خديجه بإبتسامه : اتفضل ست هانم مستنياك
لينا : نورت بيتي
عز ويتلفت حوالين نفسو : فين الواد
لينا : نايم
عز بحده : طيب اخلصي قولي عايزه كام
لينا بإبتسامه وتسحبو من ايدو : اقعد بس
عز بضيق خلق : اخلصي يا لينا
لينا وتحاوط ايديها على رقبتو وتنام على كتفو
لينا : بذمتك ما وحشتكش
عز : لا
لينا بزعل : كده يا عز
عز : قبل ما تقولي اي كلمه متنسيش الي عملتيه فيا
لينا : انت لسه شايل مني
عز : انا محيتك من حياتي
لينا : كداب انت لو محيتني مكنتش جيت
عز : انا جيت عشان اقفل الموضوع ده
لينا وتقرب منه : ومستسلم ليا ليه كده
عز بنفاذ صبر ويبعدها عنه
لينا : صدقني انا اتغيرت يا عز
عز : متأخر
لينا : ممم
عز : مقولتيش عايزه كام
لينا : فلوس الدنيا عمرها ما تعوض الاب ل ابنو
عز بهدوء : وريهولي
لينا بإبتسامه : تعالي
وتمسك ايدو
___________________________________
قمر بقلق : ياربي اي كل ده ياعز فينك
وترن عليه
قمر : كمان الموبايل مقفول يارب تكون كويس ومحصلكش حاجه
وتجيلها مسدج وتبتسم
قمر وابتسامتها تختفي : اووف افتكرت الفون اتفتح … اي ده
وتفتح المسدج من الرقم الغريب وتلاقي مكتوب ”” جوزك بيخونك يا حلوه ””

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عز القمر)

اترك رد