روايات

رواية اعماني حبك الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك البارت الرابع عشر

رواية اعماني حبك الجزء الرابع عشر

اعماني حبك
اعماني حبك

رواية اعماني حبك الحلقة الرابعة

عند حنين رجعت الي منزلها بضيق وغيظ
حنين بغيظ: بقى انا يرفض عرضي علشان حتت البت المقشفه دي ماشي ياحازم انا هفرجك ازاي ترفض حنين مالك كويس
كانت بتتكلم وهي بتدور على المفتاح في شنطتها واول مالقته فتحت الباب وخطت بس برجلها لداخل فجأه لقت جردل ميه ساقعه به قطع من الثلج نزل عليها غرقها كلها بصت قدامها بصدمه لما لقت الشباك قدامها اتفتح فجأه وبقى بيعمل صوت عالي و مرعب
حنين برعشه وخوف: يالهوووي ايييه ده منين اجت الميه دي بس ياربي دي سقعه مووت وكمان الشباك اتفتح لوحده ازاي؟!!!
قفلت الباب كويس وتوجهت لشباك قدامها وقفلته بخوف وتقدمت لغرفه نومها علشان تغير بسرعه
اخدت لبس ليها وجرت على الحمام تاخد دش دافئ علشان جسدها كان زي التلج و عشر دقايق مدت ايدها على مفتاح الباب تفتحه اول مافتحته وقع عليها جردل تاني بس كان فيه دهان احمر 😂
اول ماشافت اللون الاحمر عليها صرخت برعب وهي بتتراجع للخلف وبعدها اتكعبلت ووقعت في مسبح بتاع الحمام تاني
والميه الي فيه بقت لونها احمر فصرخت برعب حقيقي
حنين برعب: عااااااا اللحقوني د’م د’م عااااااا ده اجه منين بس يالهوووي
طلعت بسرعه وبدلت هدوومها تاني وهي جسدها كله ببترعش بعدها خرجت من الغرفه كلها بخوف
حنين بخوف: اعوز بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم في ايه بس مين بيعمل معايا كده
وصلت للمطبخ علشان تشرب ميه وتهدى شويه وهي بقرأ ايات القرآن الكريم بخوف واول ما رجلها خطت جوه ارض المطبخ اتزحلقت في زيت على الارض ووقعت على ظهرها بقوه وألم
حنين بألم:اااااااااه يالهووووي على اليوم ده مين هنا رد عليا لو عندك شجاعه ياحيوان ااااااه ياضهري ياني ياما
في الخارج الصالون كان ادهم ومراد وحبيبه وشمس هيموتو من الضحك عليها
مراد بضحك:اه يابن اللعيبه عرفت تعمل ده كله ازاي وبالسرعه دي كمان
شمس بضحك:ايوه وجبت مفتاح بيتها منين كمان
ادهم بثقه:مفيش عملت كده ازاي بتابع افلام كوميدي ورعب اجنبي كتير وجبت المفتاح منين انا اصلا مش محتاج مفتاح انا عندي الي بيفتح اي باب مقفول ياجماعه محدش يستهون بقدراتي
حبيبه بضحك:تمام ياعبقري وهنعمل ايه بعد كده
ادهم بخبث:اجه وقت الخط (ب) ظهور الشبح دلوقتي استعدو كويس للحظه التاريخيه دي
وعند حنين وقفت وهي ماسكه ضهرها بألم وبعدها وتوجهت لغرفتها علشان ترتاح من ألم ظهرها شويه
اول مادخل وقعت عنيها على المرآيه قدامها وهي مكتوب عليها باروج الاحمر(اجه وقت دفع الحساب ياحنيين)
حنين بلعت ريقها بخوف وقربت من المرآيه اكتر علشان تتأكد منها مش يمكن بتتخيل بس من الوقعه 😂 فجأه تصنمت مكانها علي صوت دب الرعب في قلبها حرفيا
:حنييييين
بصت حنين خلفها برعب وقالت:حمو انت انت ازاي هنا انت مي”ت من سنتين
حمو:انا اجيت علشان انتقم على خيانتك ليا ياحنين
حنين بخوف:لا ياحمو انا مش خونتك ابدا والله انا
حمو بصوت مرعب:وكمان بتكذبي عليا ياحنين مش روحتي لحازم الي كونتي بتحبيه قبلي زمان وقولتي ليه انك بتحبيه اوي وحتى حضنتيه كمان مش ده الي حصل ياحنين
حنين بتوتر وخوف:حمو انا مش..
سكتت حنين فجأه لما لقت ظل ظاهر جنب الباب فبتسمت بخبث بعد مافهمت الي بيحصل معاها
فقربت اكتر للباب وكملت:انا مش بحب حد غيرك ياحمو صدقني وحازم ده بس كان
وقفت حنين ومدت ايدها بسرعه وسحبت ادهم من جنب الباب
حنين:كونت حاسه من الاول ان انت خلف ده كله ياادهم فاكر اني عبيطه علشان اصدق ان حمو رجع تاني من المو”ت يامغفل
ادهم ببسمه صفره:لا طلعتي شاطره اوي وكشفتي لعبتي بس انا عامل حسابي ياحنين
حنين بعدم فهم:قصدك ايه ياادهم؟!!
ادهم بخبث:قصدي اني جبت معايا الي هربيكي بجد ياحنين
حنين اتوترت من كلامه وفجأه سمعته صوته:حنييين هانم
بصت عليه حنين وبلعت ريقها بخوف:بابا
:ايوه ابوكي ياست حنين واجيت اشوف بنتي الي ماشيه على حل شعرها بتعمل ايه من ورايا
حنين بخوف:يابابا صدقني انا مش..
:اخرسي انتي ايه؟.. رايحه ترمي بلاكي على حد غريب وظلم كمان ياحنين.. انا ربيتك على كده انا علمتك تعملي كده وكل ده لاني ثقتي فيكي و سايبك هنا كمان براحتك بحجه التعلم والشغل مش كده ياحنين
حنين بدموع:يابابا هو السبب صدقني انا بحبه اوي وروحت الورشه بتاعته وقولته مشاعري تجاهه كلها بس هو عمل ايه زقني بعيد عنه بقسوه ورفضني كمان علشان الست الغند*وره بتاعته وانا عملت كده علشان بحبه ومستعده اعمل اكتر من كده عشانه كمان يابابا
ادهم كان واقف خلفها واول ماخلصت كلامها سقف بايديه بقوه
ادهم وهو بيصفر ليا باعجاب:برااااافو يافنانه اداء رائع والله شابوووه ليكي بجد بس للاسف خلص المشهد هنا يعني كااات حلو اوي ياستاذ المشهد ده
حنين بصت عليه باستفهام:نعم انت بتقول ايه؟!! يامجنون انت!!
ادهم بخبث:بقول انك وقعتي ياقطه خلاص ومحدش سمى عليكي كمان اطلع يامراد كفايه كده ياحبيبي كان ادائك فوق الرائع والله ياميرو
طلع مراد قدامهم في الضوء لانه كان واقف في حته ظلمه ولابس جلابيه رجالي كبيره علشان يخدع بيها حنين بس
مراد بضحك:عجبتك مش كده انفع ابقى ممثل كمان والا ايه رأيك
ادهم بضحك:وتأخد الأوسكر كمان ياميرو والله
حنين بغضب:في ايه الي بيحصل هنا حد يفهمني
طلعت شمس وحبيبه من الغرفه الي قدامهم ووقفو جنب ادهم ومراد
ادهم بشماته:اقول انا ياحلوه الي حصل ان كلامك ده كله اتسجل صوت وصوره وكتابه على الصبوره كمان وهشرفي السجن بكره ياجميل
حبيبه ضرب ادهم في جنبه بغيره وهو ضحك عليها وحنين بلعت ريقها بخوف بعد ما استوعبت الي حصل
فبصت حوليها بسرعه وكانت عاوزه تجري بس مراد مسك ايدها بسرعه
مراد بغضب:على فين ياقمر ده انتي هتتكرمي على ادائك الحلو ده في السجن بكره
ادهم:اوعى تفلت منك يامراد ده حسابها اجه متأخر اوي ومن زمان كان نفسي ارميها في سجن والله
******************
في صباح اليوم التالي امام القسم
ادهم ومراد قدمو الفيديو وطلع حازم واتمسكت حنين بتهمه البلاغ الكاذب والاتهام كذب كمان
مراد بضحك:وبس كده ياحازم البت بقت زي الكتكوت المبلول من الخوف قدامنا والله
حازم باندهاش:بقى معقول ادهم يطلع منه ده كله
اجه ادهم خلفهم بعد ماخلص شغله داخل القسم وحط ايده على كتف حازم بلوم مصتنع
ادهم بلوم: علشان تعرف انك علطول ظالمني وكابت مواهبي كمان ياعدو النجاح
حازم انفجر من الضحك عليه واخده في حضنه بامتنان
حازم بشكر: شكرا اوي اوي ياادهم انت اخويا مش ابن خالي والله واسف على تقليلي من قيمتك زمان بس انا كونت خايف عليك اوي والله مش اكتر
ادهم ببتسامه: عارف ياحبيب اخوك ومش زعلان منك ابدا لاني مش ليا حد بعد ربنا غيرك انت وعمتي وجوز عمتي كمان ليزعل بالمره
مراد ابتسم بحزن: طيب وانا مش ليا مكان معاكم حتي
ادهم شده والتلاته حضنو بعض باأخويه وقال ادهم: لا ازاي ده انت الخير والبركه كلها يامراد والله متزعل خلاص انت بقيت مننا والضلع الثالث في العصابه المجانين الحب
ضحك مراد وحازم عليه وبعدها قال:مجنون وعمره ماهيتغير ابدا
******************
بعد ساعه رجع حازم لمنزله تاني وكان الكل متجمع بسعاده كبيره
حازم بحزن لشمس:ليسه زعلانه مني برضو ياشمسي
شمس ببسمه:لا مش زعلانه ابدا لان مهما حصل مش بقدر ازعل منك ابدا ياحازم
حازم بحب:انا بحبك اوي والله ياشمسي
شمس بحب:وانا كمان بحبك اوي ياحازم
ادهم سمعهم وقرب من حبيبه بمشاغبه:ايه ياجميل انت كمان مش ناويه تحن عليا برضو حتي ببو’سه
حبيبه بكسوف:ادهم ابعد ولم نفسك احسن اروح عند حسام بابا واسيبك لوحدك
ادهم بضيق:اوف بقى كل حاجه حسام حسام طيب والله لاروح انا واقعد عنده واريحك مني ياحبيبه
حبيبه ابتسمت وفضلت ساكته وادهم اتغاظ اوي منها
ومراد كان بيبص على فيروز بقلق:حبيبتي انتي كويسه مالك وشك مخطوف كده ليه؟؟
فيروز بتعب:شويه تعب عادي بس يامراد متقلقش
مراد بقلق:تمام تعالي نروح شقنتا علشان ترتاحي
فيروز هزت رأسها وقام مراد هو وفيروز علشان يروحو شقتهم
مراد:معليش ياجماعه بس لازم نمشي علشان فيروز تعبانه شويه
كمال بقلق:مالك ياقلب بابا اجيب الدكتور طيب
فيروز ببسمه:لا انا كويسه يابابا شويه تعب بس عند ازنكم
مراد اخد فيروز وقبل مايفتح الباب لقى الجرس بيرن ففتح الباب بسرعه
مراد بتعجب:افندم مين حضرتك
:انا فريده خالة ادهم السنغاري هو موجود جوه مش كده
مراد بقلق:ايوه موجود جوه اتفضلي
دخلت فريده جوه واول ماشافها ادهم انصدم وقام بغضب:انتي بتعملي ايه هنا يافريده هانم؟!!
فريده بحب:دي مقابله تقابل بيها خالتك بعد العمر ده كله ياادهم
ادهم بغضب:اخرجي بره مش عاوز اشوفك تاني انتي او اي حد من عيلتك بررره فورا فوو…..
وقف ادهم وهو بياخد نفسه بصعوبه فقام كمال وحازم ومراد وقربو منه بسرعه وخوف بعد ماحالته اتقلبت وبقى بيتنفس بقوه كأنه بيغرق في البحر وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اعماني حبك)

اترك رد