روايات

رواية جرح صبا 2 الفصل السادس 6 بقلم حور طه

رواية جرح صبا 2 الفصل السادس 6 بقلم حور طه

رواية جرح صبا 2 البارت السادس

رواية جرح صبا 2 الجزء السادس

رواية جرح صبا 2 الحلقة السادسة

=ممكن ادخل ابارك واهني يعروسه
صبا بصد,مه:: ماما مين اللي قال لك؟؟
امل تدخل بهدوء ::ايه مش عايزاني احضر فرحك؟ اتمنى ما يكونش في مانع ان نحضر فرح بنتي
صبا وهي تعرف ان خلف هدوء امل بر,كان من الغ,ضب ::لا طبعا يا ماما انا بس استغربت لما شفتك هنا
امل:: لا اعترف فاجئتيني قوي ما كنتش اتوقع انك هتتمادي للدرجه دي
صبا ::المبادئ والاخلاق والقيم كل دي حاجات بيتمسكوا بها الضعفاء وانا خلاص ما بقتش ضعيفه دلوقتي مش هسمح لحد يقف في طريقي ويضعفني مره ثانيه كل اللي انت عايزه تكلميني فيه دلوقتي بقى في الماضي خلاص
امل ::اتجوزت درمان ليه ؟
صبا وهي تلبس اكسسواراتها:: لسه قايله لك يا ماما علشان القوه
امل ما زالت تحافظ على هدوءها::مش قادره اصدق ان اللي بتتكلم بنتي انت بتسعي ولا حاجه ثانيه لكن ايه هي؟؟
صبا ::تمام !! خليني اعيد لك للمره الاخيره انا بسعى ورا ايه انا عايزه زوج قوي يجيب لي حقي من كل اللي كان لهم يد في اللي حصل لي
امل:: هديك نصيحه اخيره قبل ما امشي لو استمريتي في الطريق اللي انت ماشيه فيه ده مش هتاخدي منه غير ضما,رك
صبا بدات تستغرب هدوء امل فكانت تتوقع انها ست,صرخ عليها وتضر=ب وتفرق غض,بها:: ما كنتش متوقعه منك الهدوء ده لما تعرفي؟ قلت اكيد ماما لما تعرف هتقلب الدنيا ومش هتسكت
امل بابتسامه مكسوره:: تفتكري لو عملت كده هيفيد هيرجعك عن الخطوه اللي اخذتيها ما افتكرش انت خلاص قررت انك تمشي في طريق ابوكي لكن الطريق ده يا بنتي ما فيش في اخره غير المو,ت
امل تسيبها وتخرج بدون اي كلمه تانيه
صبا بتحدي ::ما تقلقيش يا ماما الارواح اللي عندنا خلصت خلاص ؟اللي فاضل دلوقتي ارواحهم هم
وهنا ينتفض صوت قلبها غا,ضب ويقول لها:: لماذا تجر,حين كل من حولك وتو,جعيهم بتلك الطريقه البشعه
صبا ترد على صوت قلبها:: احيانا بيكون الو,جع علاج للتعافي ؟؟
صوت قلبها ::ولكن بفعلتك هذه هتحكمي عليه بالا,عدام ما زال امامك فرصه للتراجع ولتنتهي كل هذه الا,لام
صبا :: الا,لام لا تتوقف لو كان المر,ض مازال موجود يجب علي استئصاله من جذوره
صوت قلبها:: تدخلين الى طريق اخشى ان تقت,ليني به وانت لا تشعرين
صبا ::انت م,ت بالفعل من اللحظه اللي رجلي خطت فيها ذلك الباب
💗💗💗💗علي الجانب التاني💗💗💗💗
طاهر ::ملك انت فين؟
ملك تفتح باب الحمام:: دقيقه يا حبيبي بحمي تيا وجايه
طاهر بابتسامه ::حاضر يا حبيبتي براحتك انا مستنيك لما تخلصوا
وبعد دقائق قليله تخرج ملك وتبدا تلبس تيا:: ها يا حبيبي كنت عايز حاجه؟؟
طاهر ::صبا اتجوزت دارمان
ملك بصد,مه ::انت بتقول ايه يا طاهر اتجوزته يعني كده خلاص اللي بين صبا وكاران اتكسر صعب انه يرجع تاني
طاهر ::اللي بنكسره في لحظه ما بيكفيناش عمري بحاله علشان نصلحه واللي اتكسر اليوم هو اجزاء صغيره ما تعرفيش الاساس امتى انكسر
ملك تنظر لتيا بحزن:: تفتكر قرارنا كان صح ولا هو كان سبب دمر,هم
طاهر ::كل يوم بتاكد ان القرار اللي اخذته كان هو الاصح
ملك تنزل من عينها دمعه ::يمكن لو كانوا عرفوا الحقيقه ما كانش وصلوا للمرحله دي ؟
طاهر:: ملك اوعي تلومي نفسك& اللي عملناه كان علشان مصلحه تيا كان لازم نحمي بنتنا
ملك بدموع:: ما بقتش قادره ابص في عينين كاران حياته اتد,مرت اتحرم من بنته والنهارده اتحرم من حبيبته للابد
طاهر بوجع ::احنا ما كانش قدامنا حل ثاني& اصلا اللي بين صبا وكاران كان منتهي من زمان
ملك:: تفتكر هيقدروا يسامحونا لما كل حاجه تتعرف؟؟
طاهر يرسل تنهيده حاره::اتمنى ان اليوم ده ما يجيش لاني مش عارف انا ممكن اواجهه ازاي
ملك ترجع للماضي وتقول في داخلها:: ما كانش لازم اسمع كلامك ما كانش لازم اوافق على كل ده من البدايه
طاهر يلمس خدها بحنان::اطمنيان شاء الله كل حاجه هتبقى احسن ما تقلقيش
ملك بانتباه:: يا ريت كل اللي بيحصل ده يبقى كابوس وينتهي
طاهر:: ان شاء الله ينتهي قريب اللي انا خايف منه دلوقتي كاران لما يعرف اكيد مش هيسكت
ملك:: هو كاران لسه ما عرفش
طاهر ::لا هو لسه مكلمني من شويه بيقول ان احنا ممكن نرجع القصرعلى بالليل لان هيكون وقف قرار الق,تل اللي درمان اداله رجالته
ملك باستغراب:: انا مش قادره افهم هو ازاي هيوقف درمان
طاهر :: كاران عارف هو بيعمل ايه وطالما عارف يوقف درمان يبقى ان شاء الله كل حاجه هتتحل واحده ورا الثانيه
ملك :: خلينا نحكي لكاران على كل حاجه واكيد هو هيعرف يتصرف ؟؟
طاهر بتحذير:: لا يا ملك مش لازم حد يعرف اي حاجه انا ما عنديش استعداد اخاطر لا بيكي ولا ببنتي انت فاهمه
ملك ::حاضر هسكت ما انا ما عنديش حل تاني غير اني اسكت
طاهر ::حضري حاجتك انت وتيا علشان هنرجع على القصر
💗💗💗💗 في قصر يلدرم💗💗💗💗
يلدرم ::جاي لمو,تك يا ابن الطحان& ما انت اكيد عارف اني مش هسيبك تخرج على رجليك تاني
كاران بثقه ::لو كنت عايز تقت,لني كنت قت,لتني من سنتين فاتوا وبما انك لسه ما قت,لتنيش وواقف قدامك يبقى زي ما توقعت انت محتاج لي
يلدرم بضحكه ساخره ::ما تديش لنفسك قيمه اكبر من حجمها اللي زيي هيعوز منك ايه؟
كاران:: انت عايز واحد هادي لما تحطه في وسط الملعب يستخدم عقله اكثر ما بيستخدم سلا,حه هو ده اللي انت عايزه مني
يلدرم ::غلطان الشخص اللي بتتكلم عنه هو على عرشه وهو الملك دلوقتي درمان هو اللي مسك شغل
كاران بابتسامه:: انت عايز حد يعرف ياخد القرار وينفذ من غير انت ما تشغل بالك في التعديل وراه وانا متاكد ان حفيدك مش هو الشخص ده زي ما انت متاكد بالضبط
يلدرم يفكر في كلام كاران هو فعلا كل خطوه بيخطيها درمان لازم يعدل عليها هو ذكي اه لكن متهور ما بيعرفش يوزن الامور
كاران يقف بثقه:: تمام طالما فكرت يبقى انا ارجع قصري وانت توقف درمان ونبدا شغلنا كفايه تعطيل
يلدرم :: بس ده مش كفايه علشان اعفي عن روحك انت كنت عايز تد,مر تجارتنا وشغلنا ازاي عايزني اصدق انك هتبقى معانا وانت طول عمرك بترفض شغلنا
كاران يمسك تليفونه ويبعت منه رساله :: هو انا كان ينفع اجي لك وانا ايدي فاضيه &انا بعثت للراجل بتاعك اللي انت كنت حاطه عندي على مكان المخازن السلا,ح اللي طبعا البوليس ما قدرش يوصل لها لانه ما وصلش غير لمخازن كامل وخالد الله يرحمه
يلدرم بدهشه:: عرفت ازاي ان حسن هو الراجل بتاعي عندك
كاران ::مش عايزك تتفاجئ وتندهش قوي كده ما عرفته بالنسبه لي كانت سهله وبعدين انا لسه هبهرك اكتر
يلدرم ::هتبقى مسؤول عن التهريب لكن شغل درمان مش هتيجي عنده الخلاف اللي بينكم انتهى كلكم هتلتزموا الكلام ده انت وهو وما تنساش تبقى تروح تبارك له النهارده حفله جوازه على مراتك
كاران ياخد منه الجمله الاخيره بصد,مه ولكن يحتفظ بهدوءه ويظهر عدم اهتمامه:: وهجيب لهم ورد كمان وهقول لهم بالرفائي والبنين
يلدرم ::قل لي يا كاران لو عايز صبا هخليه يرجعها لك العرض ده مش هيتوفر تاني؟
كاران يخفي وجعه ولا يظهر امامه اي ضعف ويقول بثبات:: ما فيش مي,ت بيرجع تاني
يلدرم :: تقدر ترجع القصر انت واخوك انت دلوقتي في امان
يخرج كاران من عنده والنيران تشتعل بداخله ولكن لا يتفاجئ كثير من تصرفاتها فهو خلاص تعود منها على الجر,ح ويركب عربيته وسوق زي المجنو,ن وبع,صبيه يضر,ب الدركسون بايده ::امتى هتنتهي جرو,حك يا صبا كل مره بتفتحي جر,ح اغمق من التاني روحي تعبت من جرو,حك انت خلاص اخترت طريقك؟؟ لكن اللي جاي بعد كده طوفان؟؟؟؟
💗💗💗💗💗💗💗💗
يلدرم هو جدد درمان هو اللي مسؤول عن كل الشغل الق,ذر ده
هتتعرفوا على شخصيته مع متابعه باقي البارتات

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جرح صبا 2)

اترك رد