روايات

رواية سجينة القاسم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم البارت الثاني والعشرون

رواية سجينة القاسم الجزء الثاني والعشرون

سجينة القاسم
سجينة القاسم

رواية سجينة القاسم الحلقة الثانية والعشرون

…: ” لم يأتي الظلام ياهذا لما لا ارحل وحدي
سُفيان ببرود..: ” ان لم يأتي الظلام لن تخطي خطوه واحده خارج حدودك قِطتي
دولي بضيق..: ” لما انت لا تثق بي سفيان
سفيان بجديه..: ” لن اخاطر بكِ لما لا تفهمين
دولي بهدوء..: ” عزيزي لا تَخف انت تعرف قِطتك جيداً “واكملت بمرح” هل سبق وامسك بي احد
سفيان ببتسامه..: ” لا اعتقد هذا في بعض الاحيان يتفوق التلميذ علي اساتذته مثل مافعلتي انتِ
دولي بغرور..: ” اوووه سيد سفيان يمدح بي
في هذا الوقت يندفع احد ويُقاطعها مثل العاصفه “تقدم تحت نظراتها البارده ليجلس امامها ببرود ثَلج
“علي الجانب الاخر من المكالمه”
سفيان ببتسامه خبيثه..: ” هو أليس كذالك
دولي ببرود ساخر..: ” نعم لقد اتي الظلام المُتأخر
الظلام ببتسامه خبيثه…: ” انتظرتي كثيراً ولكن هذا يليق بي ياصغيره
سفيان ببرود..: ” لما لا نُركز علي موضوعنا الان وتتوقفُ عن شجراكم المستمر دائماً
الظلام ببراءه مصطنعه..: ” لم يصدر مني اي تصرف يزعج قطتك ياهذا
سفيان ببتسامه ماكره…: ” لن نتكلم الان ياعزيزي هيا انتطلقو حفله سعيده اعزائي……
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في طلوع شمس يوماً جديد تسقط اشعة الشمس علي هذا النائم لتتطلع عليه بحب شديد “فتح عينيه بنُعاس لتتقابل مع عينيها البُنيه الجميله لترتسم ابتسامه جميله تُزين ثغره” اعتدل في نومته ليستند علي سريره وينظر لها بحب
عاصي ببتسامه…: ” تعالي يروحي
اقتربت منه ببتسامه جميله وجلست امامه..: ” نعم
مسك ايديها وباسها بحب..: ” عاوزك تعرفي اني عمري ماحبيت واحده غيرك حتي لما كنتي بتشوفيني مع حد كنت عاوزك تكرهيني لانك تستهلي حد نضيف عني “سكت شويه واكمل بمرح” بس الله يسامحه جدك جه وبوظلي كل حاجه عملتها ودي كانت احسن حاجه عملها معايا
روح بصتله بحب ودموع تملئ عينيها البُنيه…: ” عمري مابصيت لواحد غيرك لاني بحبك مع انك كنت كل ماتقبلني تحدف طووب مش كلام بس عمري مفكرت اميل لغيرك لان قلبي الي اختارك
عاصي قرب منها ببتسامه وجذبها داخل احضانه..: ” اوعدك عمري مهبُص لواحده غيرك من النهارده مافيش غير روح الي قاعده في قلب عاصي روح وبس
روح بحب..: ” وانا واثقه فيك ياعاصي
بعدها عن عضنه وبصلها بغمزه..: ” متيجي نحتفل بالمناسبه السعيده دي
روح بخجل..: ” بطل قلت ادب
عاصي ببتسامه خبيثه..: ” قلت ادب ايه انتي لسه شوفتي حاجه ” اعتلاها بخفه وقرب من شفايفها وباسها بحب لتتجاوب معه مع حب طفولتها الراجل الواحيد الي دخل قلبها ” لتفيق علي نداء احد من الخاارج
….: ” ياروووح
انتفضت تحت ايدين عاصي بخفه…: ” ايوه ياجدو
زقت عاصي من عليها وطلعت تجري تشوف جدها لينظر لها الاخر بصدمه..: ” يابنت البوبي بقا تبعيني علشان جدك ان معلمتك الادب ياروح الصبر حلو…….
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
….: ” ايه رايك ياشووقي نطلع نغير جو في اي مكان
شوق ببتسامه..: ” الي يريحك ياحبيبي
قاسم بحب..: ” طب ايه رايك في لندن
شوق بفرحه..: ” بجد تعرف اني عمري مخرجت بره مصر
قاسم قرب منها وشدها لحضنه بحب..: ” طول ما انتي معايا هلففك الدنيا كلها
شوق بحب..: ” يديمك سند ليا طول العمر
قاسم ببتسامه…: ” انا عندي كام شوق يولاد قوليلي بقا ايه الورق المطلوب للكليه
شوق بتزمر…: ” لسه مش عارفه الكليه لسه منزلتش حاجه
قاسم بحنيه..: ” ادينا موجودين لحد مينزلو هنروح من بعض فين
بصتله بحنيه واتكلمت بكل حب…: ” لا احد يشتاق لك مثلي ولا احد بحاجتك اكثر مني ولا احد ينقبض قلبه خوفا عليك مثل قلبي فـ كُـن بخير لأجلي دُمت لي شيئا جميلاً لا ينتهي
قاسم قرب منها بحب وباسها…: ” بحبك ياشوق القاسم
شوق بحب..: ” بعشقك
قرب من شفايفها وباسها بحب وو”نسيبهم شويه مع بعض 😶😹
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
…: ” ها يستي حابه الفرح يكون امتي
مروه بحب..: ” الي يريحك
منذر ببتسامه حانونه..: ” انا لو عليا عاوزه في خلال الاسبوع ده
مروه بخجل..: ” خلاص و وانا موافقه
منذر بفرحه..: ” بجد
مروه بحب..: “بجد
منذر ببتسامه..:” خلاص هكلم ابوكي بكره انشاء الله ونحدد علي يوم الخميس الجاي بأذن الله
مروه بحب..: ” علي خيرة الله
منذر ببتسامه..: ” انشاء الله البنات هيكونو معاكي هكلم قاسم وعاصي يبعتولك البنات بكره علشان تنزلي تشوفي ايه الي ناقصك
مروه ببتسامه..: ” حاضر بجد البنات دول دمهم خفيف جدا بس حاسه ان روح مطفيه كده هوا في مشاكل او حاجه بينها هيا وعاصي
اتنهد منذر وبصلها ببتسامه.: ” شويه مشاكل بنهم وهتتحل انشاء الله ادعيلهم الغبي ده مش حاسس بالنعمه الي في ايديه البت بتحبه بس هوا جبله مبيحسش بئف
مروه بنبره حزينه علي روح..: ” انشاء الله ربنا يهديهم ويصلح حال عاصي ده
منذر ببتسامه..: ” يارب
مروه ببتسامه..: ” شوق عسل اوي بجد حبيتها جدا وقاسم شكله بيحبها
منذر بضحك..: ” لا قاسم ده بقا واقع علي بوزه فضل يراقبها لحد مبقت بتاعته
مروه ببتسامه..: ” ربنا يسعدهم
منذر بحب..: ” ويسعدنا “واكمل بغمزه” ويخدك ويجيبك في حضني
مروه ببتسامه..: ” طب ايه يلا روحني اتأخرنا
منذر ببتسامه..: ” عيوني يقمر
ركبو العربيه واتحرك يوصلها…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
دخلت غرفة المكتب بتوتر وقالت..: ” ا القهوه ياقاسم بيه
قاسم بجديه..: ” حُطيها هنا واطلعي نادي شوق هانم
الخادمه بخوف..: ” امرك يابيه
طلعت من الغرفه وطلعت تنادي شوق “بعد شويه شوق نزلت علي السلم وراحت لأوضة المكتب خبطت بهدوء واستنت الرد
قاسم من الداخل..:” تعالي ياحبيبتي
شوق دخلت ببتسامه مشرقه..: ” خير ياحبيبي في حاجه
قاسم بحب..: ” تعالي قربي “قربت منه وقعدت علي رجليه لينظر لها بعشق” وحشتيني
شوق بدلال..: ” لو كنت واحشتك كنت جيت لشوقك
قاسم بضحكه عاليه…: ” انتي عارفه اني منزلتش الشركه بقالي فتره وكنت براجع شوية اميلات علي اللاب ولا عوزانا نشحت
شوق بحب..: ” خلاص عفونا عنك
مد ايديه ياخد فنجان القهوه شوق اتحركت هزت ايديه القهوه وقعت عليها “اتنفضت بألم من علي رجليه
قاسم قرب منها بخوف..:” شوق حبيبتي “نفض هدومها بخوف عليها ليصرخ بصوت عالي..” انتي ياغبيه يلي بره
جت تجري من بره بزعر..: ” ا امرك يابيه
قاسم بحده..: ” روحي جيبي تلج وطلعي علي اوضتة النوم ونضفي مكان القهوه الي وقعت “قرب من شوق وشالها واتجه بيها لأعلي” لتنظر الخادمه بحسره علي الفنجان الي مرمي علي الارض قربت شالته من مكانه وطلعت……
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة القاسم)

اترك رد