روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب البارت التاسع والعشرون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء التاسع والعشرون

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة التاسعة والعشرون

وتخرج هبه من عند نور
_ونهله واقفه ف الطرقه مراقباها
_وفضلت ماشيه وراها واتصدمت لما شافت هبه..
داخله غرفه مدير المستشفى
_راحت نهله بسرعه عشان تبلغ نور
_(في غرفه نور) _(نور ونهله) _
_نور… مين اللي دخل
_نهله… أنا نهله يا نور.. هبه بعد ما خرجت من عندك..
دخلت عند المدير.. قدرتي تعرفي منها حاجه
_نور… عرفت منها كل حاجه.. وكده يبقى المدير..
هوا اللي مشغلها هيا والبنات اللي معاها
_نهله… وهنعمل إيه دلوقتي يا نور
_نور… هنستني ونشوف هبه هتعمل إيه
__(علي ورجب) __
_علي واخد رجب على غرفه (الحساب) ..
أول ما رجب دخل فردين الأمن مسكوه وكتفوه..
وبعد كده علي مقدرش يمسك نفسه..
وفضل يضرب ف رجب بالعكاز..
ومفيش حد قادر يهدي علي..
فضل يضرب ف رجب لحد ما خلى وشه كله د*م
_الدكتوره… أهدى يا علي هيم*وت..
ويجبلك مصيبه ودا ميستاهلش
_علي وهوه باصص على رجب بحقد…
خليه يم*وت يا دكتورة..
اللي زي دا لازم يم*وت.. لازم يم*وت..
اتفضلي يا دكتورة التسجيل أهوه..
عليه كل القرف بتاع الزباله ده
_الدكتوره تاخد منو التسجيل… برافو عليك يا علي
_سيد ورجب مربوطين وباصين لبعض..
ولسان حالهم بيقول.. هوا فيه إيه..
وإيه اللي بيحصل ده
_الدكتوره توجه كلامها لفردين الأمن… تخلو بالكم منهم..
الكل*بين دول مش عايزه نفسهم يخرج برا الغرفه
_يلا يا علي يلا يا أم محمد نشوف نور عملت إيه
_(في غرفه مدير المستشفى) _(المدير وهبه) _
بقلم… محمد طه عبد المجيد
_المدير… خير يا هبه فيه إيه
_هبه… البت العميا اللي ف غرفه 7 محتاجينها معانا
_المدير… ودي محتاجينها ف إيه..
أنتي لسه قايله عميا
_هبه… يا باشا الزبون هيعمل إيه بعنيها..
الزبون أهم حاجه عندو الج*سم.. والبت جس*مها نا*ر..
وكمان إنها عميا ف دي ميزه..
لأن فيه زباين بيخلونا نغميلهم عنين البنات..
عشان وشهم ما يتشافش.. دي بقي عميا..
وكمان صغيره وجس*مها هيخلينا نطلب..
من الزبون أضعاف اللي بنطلبه
_المدير… هيا البت حلوه للدرجادي
_هبه… مافيهاش غير عيب واحد
_المدير… عيب إيه
_هبه… البت ناصحه وذكيه يعني التعامل معاها..
يبقى بحرص.. عشان نستفاد منها على قد ما نقدر
_المدير… حضريلي معاها مقابله..
وما تعرفيهاش أنا مين.. خليها بعماها
_(ولسه هبه هتخرج ينادي عليها المدير) _
_المدير… هبه ف غرفتي الخاصه والليله
_هبه بابتسامه… صباحيه مباركه يا عريس
بقلم… محمد طه عبد المجيد
_(في غرفه نور) _(نور ونهله والدكتوره وأم محمد وعلى) _
_الدكتوره… ها يا نور عرفتي حاجه من هبه
_نور… هبه مش لوحدها يا دكتورة
_علي… معاها أربع بنات رجب قايل..
على أساميهم ف التسجيل اللي معاكي يا دكتورة
_الدكتوره… أنا بجد يا جماعه مش عارفه أشكركم إزاي..
على إنكم ساعدتوني ف التخلص من المقرفين دول
_نور… المكان ده ماينفعش يبقى فيه ناس زي دول
_أم محمد… دول مكانهم ف الزباله ف المجاري والبلاعات
_الدكتوره… أو بمعني أصح يا أم محمد..
مكانهم تحت التراب.. دول لازم يتعدمو
_نور… المهم دلوقتي مش عايزين هبه تحس بأي حاجه..
ولا تلاحظ إختفاء سيد ورجب
_الدكتوره… نور الموضوع خلص خلاص..
إحنا معانا تصوير وتسجيلات ليهم..
يعني إحنا خلاص كشفناهم..
مش فاضل غير إننا نبلغ الشرطه تيجي تاخدهم
_نور… لسه يا دكتورة.. فيه حد هنا في المستشفى..
هوا اللي مشغلهم
_الدكتوره… حد مشغلهم.. مين يا نور
_نور… مدير المستشفى
_الدكتوره بصدمه… بابا…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك رد