روايات

رواية قاصرات في الريف الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية قاصرات في الريف الفصل الثامن 8 بقلم مريم محمد

رواية قاصرات في الريف البارت الثامن

رواية قاصرات في الريف الجزء الثامن

رواية قاصرات في الريف الحلقة الثامنة

{بسم الله الرحمن الرحيم }
♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎
مريم:: كنت عايزه اقول لك حاجه يا حسام ؟
حسام ::قولي انت زي اختي الصغيره
مريم ::اختك ازاي يعني ؟
حسام ::في ايه يا مريم مالك؟ مريم ::خلاص ما فيش !
حسام:: لا في مالك ؟
مريم::بس كنت عايزه اقول لك حاجه بس خلاص
حسام:: وانا عايزه اسمع
مريم::انا بحبك
حسام::{ فضل يضحك} بطلي هزار يا بنت انتي ما انا عارف انت بتحبيني ده انتي اختي الصغيره الشقيه
مريم:: انا بحبك يا حسام افهمني بقى ؟
حسام:: بطلي دلع بقى وكلام عبيط
مريم ::اكيد انت مش هترضى تتجوز بنت اتجوزت قبلك حسام:: مريم الكلام ده لسه بدري عليه وانتي هتكملي تعليمك وهتكوني معايا ما تفكريش في الحاجات دي دلوقتي!
مريم ::يعني انت بترفض حبي ليك؟
حسام:: انت لسه طفله يعني انت في سن المراهقه لما تكوني ناضجه تقدري تقولي كلمه زي دي واقدر اللي انا اصدقها؟
مريم:: يعني انت شايف ان دي كلمه قالتها بنت مراهقه
حسام:: ممكن تقفلي على السيره دي دلوقتي يا مريم وربنا يقدم اللي فيه الخير ويلا بقى علشان احنا عندنا سفر؟ مريم:: تمام.
حسام خد مريم وامها ومريم دخلت ثانوي وجابت مجموع كويس جدا ودخلت كليه حقوق علشان تقدر تدافع عن حقوق المراه بعد مرور سبع سنين اتخرجت مريم من الكليه حقوق وبقت محاميه طول الفتره دي وهي متجنبه حسام خالص بس هو برده لسه في قلبها وهي بتحبه
وحسام برده بيحبها بس ما كانش عايز يظلمها معاه علشان فرق السن وعلشان تقدر تكمل طريقها للاخر حسام ايه الاخبار يا مريم
مريم:: الحمد لله نجحت مع مرتبه الشرف كمان
حسام:: انا فخور بيكي
مريم ::شكرا يا حسام
ام مريم:: الحمد لله يا بنتي اللي ربنا كرمك وبقيتي محاميه قد الدنيا انا فخوره بيكي يا مريم انا هكلم نعمه وافرحها نعمه هتفرح قوي لما تعرف
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
حسام ::انا اتصلت بيها وعرفتها وهي زمانها في الطريق انا عاملك حته حفله تجنن
ام مريم ::كفايه يا ابني كده عليك احنا حملنا عليك بما فيه الكفايه انا هاخد مريم وهرجع لبيتنا
°°°°°°°°°°°♥︎♥︎♥︎°°°°°°°°°
مريم ::لا يا ماما انا انا هشتغل هاخد شقه هنا انا مش هرجع البلد تاني كفايه اللي انا شفته في البلد مش عايزه افتكر اللي انا مريت بيه انا بقيت اكره البلد دي ما بقتش طايقاها كله ما افتكرها اللي
حصل لي😥
°°°°°°°°°°°°°
حسام ::ومين اللي قال ان انتم هتروحوا البلد تاني في ايه يا مرات عمي انا مش ابنك ولا ايه في حد يسيب
بيت ابنه؟
°°°°°°°°°
مريم:: بس انا الاوان يكون لينا بيتنا يا حسام وانا عايزه ماما يكون عندها بيت مستقر واحنا حملنا عليك احنا بقى لنا سبع سنين عندك وانت اللي شايل حملنا وبتصرف علينا ولحد دلوقتي انت ما قدرتش تتجوز او تكون نفسك بسببنا كفايه عليك تعب انت بتشتغل في وظيفتين عشان تقدر تلبي كل احتياجاتنا كفايه كده
يا حسام🥺
♥︎♥︎♡♥︎♥︎
حسام ::انت شايفه كده يا مريم؟
مريم:: هو ده اللي لازما يحصل يا حسام !
حسام:: ايه رايك طيب ما تفكريش في الموضوع ده الا بعد الحفله اللي انا هعملها لك؟
مريم:: تمام
♥︎♡♥︎♥︎♥︎♡♥︎♥︎♥︎♡♥︎
حسام عزم كل اصدقاء مريم وقرايبهم وكل اللي يعرفهم على الحفله
الحفله كانت جميله بمعنى الكلمه
♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎
حسام:: الكل يتجمع هنا انا كنت عايز اقول لك حاجه يا احلى مريم في الدنيا انتي البنت الوحيده اللي دخلت قلبي كنت مستني اللحظه اللي هتتخرجي فيها علشان اقولك انا بحبك بس لحد دلوقتي انا مستكترك عليا علشان انتي نجمه في السما انت اميره👑 الاميرات حاولت ابعدك عني واقنع نفسي ان انتى بنت صغيره وان انتي اختي بس قلبي💗 ما اقتنعش
قلبي غلب عقلي انا
مش بحبك ؟
انا بعشقك يا مريم
تقبلي يا اميرتي👑 تكوني نصي التاني تكوني زوجتي وحبيبتي وكل حياتي انا مش هقدر اعيش من غيرك
💗💗💗
مريم طلعت على المسرح وقربت من حسام وكانت الدموع ماليه🥺 عنياها
مريم وانا ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قاصرات في الريف)

اترك رد