روايات

رواية اسيرات الأسد والصقر الفصل العاشر 10 بقلم إنجي صلاح

رواية اسيرات الأسد والصقر الفصل العاشر 10 بقلم إنجي صلاح

رواية اسيرات الأسد والصقر البارت العاشر

رواية اسيرات الأسد والصقر الجزء العاشر

اسيرات الأسد والصقر
اسيرات الأسد والصقر

رواية اسيرات الأسد والصقر الحلقة العاشرة

في فيلا اسد وصقر …
كان واقف صقر بغضب جحيمي.
/مفيش غيره هو الكلب الي وراء الي حصلنا ي اسد .
اسد بتهنيده /أنا متأكد من ده ي صقر بس وحياتك عندي لنهايته خلاص قربت .
صقر بحده /أنا عايز اختي ي اسد كفايه كده انا خلاص تعبت أنا مش عارف هي فين ولا الكلب ده بيعمل فيها ايه لاول مره احس اني فاشل ي اسد فاشل .
اسد وهو حاضنه بخوف عليه /اهدا ي صقر اهدا اميره هتكون معاك وده وعد مني ي صقر ..
صقر بدموع بتنزل لاول مره /انا تعبت ي صقر اختي وحشتني اووي .
اسد وهو يربت علي يده بحنان /دموعك دي من امتا بتنزل ي صقر أنا وعدتك ي اخويا أن اميره هتكون معانا في اقرب وقت .
عزه بابتسامه/العشاء جاهز .
اسد بابتسامه/شكرا يا عزه شوفي جوزك الكندي ده انا عريس جديد مش ناقص .
عزه وهي ماسكه أيده بعشق /روح قلب عزه مالك ي روحي فيك ايه ي صقر .
صقر بدموع وضعف اترما في حضنها /أنا تعبان ي عزه تعبان ومحتاج اتكلم معاكي تعبت ي عزه تعبت من الحمل الي شايله في قلبي .
عزه وهي تقبل يده بعشق /اتكلم ي روحي انا ملك ايديك ورهن اشارتك .
***************.
في جناح اسد …
كانت واقفه حياه وهي لابسه قميص نوم احمر وكانت جميله جدا انصدم اسد من جمالها ورقتها واتكلم من غير وعي .
/ايه القمر ده حرام عليكي خطفتيني .
حياه قربت منه بعشق ودلال .
/القمر ده جاهز علشان يسعدك وبس بعشقك ي اسد بعشقك وخلاص كفايه مش قادره ابعد اكتر من كده عايزه احس اني فعلا بقيت مرائتك بقيت ملكك بقيت بتاعتك .
اسد شالها وغمزها بتوعد /لو علي الاثبات مفيش اسهل منه ي حلوه تعالي في حضني علشان اعرفك معنا الحب الي بجد .
ليغرقوا في بحور عشق وغرام لايليق غير بهم فقط .
*************/******.
عند اميره وفارس ..
كان قاعد فارس وهي في حضنه وبتحكي كل حاجه كل وجعها والمها بدموع .
/ومن ساعتها بقيت زي مانت شايف واحده زي اي واحده من الشارع .
فارس بعشق /اوعي تقويلي علي نفسك كده فاهمه ولا لا انتي اشرف من اي حد انتي ملكتي قلبي وخلاص مبقتش اقدر اعيش من غيرك ابدا .
اميره بدموع /بجد ي فارس حتي بعد كل الي عرفته عني .
فارس بعشق لا يوصف /طب تعالي بقا معايا كده علشان اثبتلك كلامي .
اميره باستغراب /رايحين فين ي فارس.
فارس بعشق وتصميم /هنتجوز هتكوني مرائتي ي اميره خلاص محدش يقدر يبعدنا عن بعض ابدا .
اميره بسعاده لا توصف /بحبك ي فارس.
فارس بعشق /وانا بعشقك ي روح فارس .
*****************
في شقه عاصم
في الحاره ..
كانت واقفه روح بتغسل المواعين بغيظ شديد.
/هو ايه الي أنا فيه ده هو انا جايه هنا اشتغل خدامه ولا ايه ده مرار ايه ده .
عاصم ببرود /انتي لسه مخلصتيش لحد دلوقتي .
روح بغيظ شديد/هو انت فاكرني خدامه عندك والا ايه أنا ظابط شرطه.
عاصم وهو يقترب منها بنظره خبيثه/لا سيبك من الكلام دا انا مبيهمنيش بس انتي مزه جامده اووي .
روح بغيظ شديد وارتباك /بقولك ايه خليط مكانك أنا مجنونه متقربش مني كده .
فجاه رن جرس الباب راح عاصم يفتح وكانت الطفله بطه جارت عاصم فهي فتاه يتيمه لكنها تعشق عاصم ..
عاصم وهو شايلها بحب وحنان/حبيبه قلبي وحشتيني اووي .
بطه بابتسامه /انت كمان ي عاصم ها جبتلي الشيكولاته بتاعتي.
عاصم بابتسامه/طبعا ي ملكه اتفضلي .
بطه بابتسامه/طب يلا بقا انت وعدني انك هتوديني الملاهي صح وطنط الحلوه دي هتيجي معانا صح معلش ي طنط أنا مش عندي ماما تعالي معايا .
روح حضنتها بحب وحنان /عنيا ي روحي هو أنا أقدر ازعل بطه الجميله .
عاصم بابتسامه/هغير هدومي وجاي حالا ….
روح وهي تنظر إلي طائفه بابتسامه جانبيه الي حبه وحنان الي ظهروا من غير تخطيط .
*******************.
في فيلا اسد وصقر….
كانت ماسكه عزه أيده وهي بتبكي علي حاله والي الحمل الي شايله لوحده .
عزه بدموع ومراره/حبيبي كل ده جواك ي صقر ومتقوليش أن شاء الله اميره هترجع اطمن ي حبيبي .
صقر بابتسامه وجع /أنا آسف ي حبيبتي آسف من ساعه جوازنا مشوفتيش يوم عدل أنا آسف .
عزه وهي تقبل أيده بعشق /أنا سعادتي خدتها لما بقيت مرائتك ي صقر أنا جنبك ي روحي جنبك لحد ما اميره ترجع وتكون في حضنك .
صقر وهو حاضنها بعشق وراحه /يااااه حضنك بالنسبه الي دنيا جميله عايز افضل فيها علطول غرقان في بحور عشقك .
عزه بعشق /اوعدك ي حبيبي اني هعيشك اجمل حياه ي سيد الرجاله .
صقر وهو يحملها بغمزه /لا أنا كده نكدتي عليكي ولازم اصالحك بقا .
عزه بخجل شديد/هنروح فين .
صقر بابتسامه وغمزه /علي الجنه ي روحي.
*********************.
في جناح اسد وحياه …
كانت في حضنه ضعيفه مستسلمه بين أيديه سعيده بملكيته ليها .
/مبسوط ي روحي.
اسد وهو يقبلها بعشق /مبسوط بس ده انا طائر من الفرحه مش قادر اصدق انك خلاص بقيتي مرائتي كده ملكت الدنيا كلها .
حياه وهي تقبل وجنتيه بعشق /بجد ي اسد أنا في حضنك حاجه ضعيفه بس مالكه الدنيا كلها ربنا يقدرني واسعدك بعشقك ي اسد .
اسد وهو يحتضنها بعشق وغمزه /تعالي هنا احنا كنا بنقول ايه .
حياه بضحك وخجل /ههههههه .
اسد بابتسامه عاشقه وغمزه /ايوه افتكرت تعالي اقولك .
********************.
في جناح مي وأحمد…
كانت قاعد احمد وهو بيبصلها بعشق وهي بترقص باندماج ودلال اطاح بعقله لتجلس جانبه بعشق .
/ايه رايك عجبتك .
احمد بابتسامه وغمزه /ده انتي تعجبي الباشا ي باشا ايه ي عم الحلاوه دي .
مي بابتسامه عاشقه/المهم اني اسعدك ي احمد أنا اتغيرت علي ايدك بقيت ست بجد.
احمد بابتسامه خبيثه /لا معلش لسه اللقب ده مخدتوهوش بس حالا هتخديه .
مي بضحك /هههههه .
احمد بابتسامه وغمزه /اللعب ي حلويات .
******************
في مكتب اللواء محمد…
كانت واقفه صبا بخوف شديد علي روح .
خالد بحنان /اهدي ي روحي أن شاء الله هتكون بخير اطمني .
صبا بخوف /دي هبله وبتخاف من الهواء ي خالد أنا خايفه ليكون حصلها حاجه ارجوك ي سياده اللواء اتصرف .
محمد بخوف عليها /صدقيني ي صبا ي بنتي أنا بعتبركم بناتي وانا بعت القوات يدوروا عليها وان شاء الله هترجع زي الفل .
************************.
في مكان ما …
كان واقف اسد مع فارس.
اسد بحده /وانت ازي تعمل كده ي فارس من غير مترجعلي .
فارس بجديه /أنا مغلطش ي اسد بيه أنا عشقت وحبيت واتجوزنا علي سنه الله ورسوله اميره خلاص بقت مرائتي واطمن هي في قلبي .
اسد بجديه/المهم انك تخلي بالك منها لو شعره واحده وقعت منها انت لوحدك الي هتتدفع التمن فاهم.
صقر ببرود /الله طب مدخلوني معاكم في الخطه هي مش اختي برضه .
اسد بصدمه /صقرررر.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسيرات الأسد والصقر)

اترك رد