روايات

رواية انتقام صفية الفصل السادس 6 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الفصل السادس 6 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية البارت السادس

رواية انتقام صفية الجزء السادس

انتقام
انتقام

رواية انتقام صفية الحلقة السادسة

 فوزيه اترفعت من على الارض والست جذبتها اليها
وقربت منها الست وصرخت صوت غريب اوي في وش فوزيه من شده الصوت ما كنتش قادره كنت حاطه ايدي على ودني بعد كده لقيت فوزيه وقعت على الارض كان وشها شاحب اللون وعنيها مفتحه
اول حاجه خطرت في بالي قلت فوزيه اكيد ماتت
راحت الست بصتلي وهي جايه عليا بس وشها رجع زي الاول
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
وحطيت ايدي على وشي غميت عيني
عماله اعيط واقول لها ما تموتنيش انا عارفه ان اهل البلد افطروا عليك وحرقوكي انتي والجنين اللي في بطنك عشان كده بتنتقمي منهم
بس انا ما اذيتكيش كنت جايه البلد دي ازور تيته المريضه ما عملتلكيش حاجه وانا منهاره من العياط ا ومغمضه عنيا
فجاه لقيت ايدين بتقومني ما لقيتش نفسي غير وانا بصرخ بقول لا ما تموتنيش لالالا لالالا
ركزت على صوت خالي مصطفى وهو بيقول لي اهدي ده انا يا ريم
شلت ايدي من على وشي بالراحه كنت خايفه اوي كان جسمي كله بيترعش بصيت لقيت خالي مصطفى ماسكني بيقول لي ايه اللي حصل
كان واقف وراه خالي محمود بيفوق في فوزيه
مصطفى ايه اللي حصل وايه اللي جابك الزريبه انتي وفوزيه ….
بصيتله وانا مش قادره اتكلم ما لقيتش نفس غير وانا عماله اعيط …
خالي مصطفى شالني دخلنا جوه البيت وبصوت عالي يا سلمى يا حنان…….
نزلت حنان من فوق كانت نازله وراها سلمى
حنان يا مر في ايه مراه عمي فوزيه مالها ……
مصطفى كنا داخلين الزريبه بالصدفه انا ومحمود لقينا فوزيه مرميه على الارض وريم عماله تبك قطعته صوت سلمى وهي بتصوت ريم……
سلمى خدت ريم في حضنها عماله تقولها انا السبب اللي جبتك معايا هنا يا بنتي كنت خليتك في القاهره
مصطفى بص لسلمى وبصوت عالي ما هو كل النصايب دي بسببك انتي موت امي وموت ابوي بسببك مانعرفش الدور جاي على مين
سلمى بصه لمصطفى وهي عينيها مليانه دموع انا السبب يا مصطفى…..
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
حنان اتدخلت خلاص يا جماعه ما تقول حاجه يا محمود …
محمود خلاص يا جماعه مش لازم نفتح في الدفاتر القديمه
مصطفى لا انا هفتح الدفاتر القديمه ايوه انتي السبب لو كنت ناسيه افاكرك قولي لريم امها مين ولا اقولها انا لسه كان راح يتكلم سلمى بالقلم على وشه مصطفى…
واقفه حنان مصدومه ومحمود مين اللي عملته سلمى
مصطفى بص لسلمى بغيظ خرج وقفل الباب وراه اوي
حنان يا محمود روح ورا اخوك هدي وانتي يا سلمى غلط اللي عملته ده ما يصحش تمد ايدك على اخوك الكبير
سلمى قعدت على السلم فضلت تعيط
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
ريم راحت ناحيه سلمى وهي منهاره من العياط مسكت ايد سلمى وبصت في عينيها وهي عينيها مليانه دموع هو ايه اللي خالي مصطفى بيقولوا ده
سلمى صوت عالي ما لكيش علاقه بحد يلا اطلعي فوق لمي هدومك عشان هنمشي بكره الصبح هنرجع القاهره…..
لا يا يا ماما مش طالعه في اوضتي غير لما اعرف كل حاجه قصده ايه خالي مصطفى انا بنت مين وايه
يعني انتي مش ماما ازاي امال انا بنت مين
قولي لي انا بنت مين
خالتي حنان انتي مش بتحبيني اكيد انت عارفه عارفه كل حاجه …..
حنان سلمى هي امك يا ريم اكيد خالك مصطفى. بيقول اي كلام عشان زعلان على فوزيه……….
سلمى جريت على ريم وهي منهاره من العياط وبصت لريم
انتي بنتي انا مش بنتي حد تاني فاهمه يا ريم بنتي انا يلا يا حبيبتي اطلع اوضتك ولمي هدومك هنمشي بكره القاهره وهترجع كل حاجه زي ما كانت
هزيت براسي قلتلها ماشي وطلعت على اوضتي وانا عارفه ان ماما بتكذب عليا في حاجه
دخلت اوضتي قعدت على السرير وعماله افكر
خالي مصطفى ما كانش بيقول اي كلام معقول تطلع
سلمى مش مامتي امال مين مامتي ايه علاقه الست اللي هي بتظهر لي دي
ليه عمتي فوزيه كانت عاوزه تموتني وليه الست ظهرت في الوقت ده اه
معقول تكون الست ظهرت عشان تحميني من فوزيه
اه يا دماغي حساها هتنفجر
لازم اخش البيت بتاع الست دي يمكن الاقي اي حاجه عن الاسئله اللي في دماغي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام صفية)

اترك رد